آشنایی با پایه کابینت - یراق دات کام

آشنایی با پایه کابینت


سهیل رضوی 15 آبان 1400 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

کابینت ها یکی از اصلی ترین عضوهای هر آشپزخانه ای می باشند که علاوه بر کاربردی بودن کابینت ها، نمای ظاهری زیبایی را برای آشپزخانه به ارمغان می آورد. کابینت ها از لحاظ نمای ظاهری به دو نوع مدرن و کلاسیم دسته بندی می شوند که هر کدام از این دو مدل یراق آلات مخصوص به خود را دارند.

یکی از پرکاربرد ترین و مهمترین یراق آلات کابینت، ” پایه کابینت ” می باشد که ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع پایه کابینت آَشنا کنیم و بدانید که انواع پایه کابینت کدامند ؟ وظیفه ی پایه کابینت چیست ؟ جنس پایه کابینت چه می باشد ؟ بهترین برندهای آن ؟ و بقیه سوالاتی که ممکن است موقع خرید، برای خریدارن پیش بیاید. پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید تا بیشتر با این یراق آشنا شوید.

پایه کابینت چیست ؟

همانطور که اشاره شد، پایه کابینت یکی از یراق آلات مهم کابینت ها می باشد که وظیفه ی نگهداری کابینت بر روی سطوح را بر عهده دارد. کابینت ها چون دارای وزن زیادی هستند حتماً باید از پایه کابینتی استفاده کنید که کیفیت خوبی دارد و توان تحمل وزن کابینت را داشته باشد. اگر از پایه کابینت مناسب استفاده نکنید ممکن بعد از مدتی دچار خرابی یا شکستگی شود که در نهایت منجر به آسیب به یونیت کابینت می شود.

علاوه بر بر این کاربرد، پایه کابینت می تواند نمای ظاهری کابینت ها را زیباتر کند چراکه مدل های مختلفی از پایه کابینت از بابت رنگ، جنس و طرح در بازار وجود دارد که می تواند جلوه ی زیباتری را برای کابینت ایجاد کند.

پایه کابینت از لحاظ ظاهری دارای مدل های گرد و مربعی است که عمدتاً ساده یا طرح دار ( کبریتی ) هستند.

لازم است بدانید که از پایه کابینت برای کمد ها هم استفاده می شود که می توانید برای کمد هم از انواع پایه های کابینت استفاده کنید.

انواع پایه کابینت

پایه کابینت آلومینیوم

پایه کابینت آلومینیوم یکی از بهترین پایه های کابینت است که ممکن است تماماً آلومینیومی باشد و یا اینکه بدنه آلومینیومی باشد و سر پایه ها پلاستیکی باشد. چونکه فلز آلومینیوم مقاومت خوبی در برابر وزن، رطوبت، خوردگی و مواد شیمیایی دارد، پایه کابینت آلومینیومی به خوبی می تواند وزن کابینت را تحمل کند. البته که کیفیت تولیدی این پایه ها می تواند نقش اساسی در مقاومت پایه ها داشته باشد.

مدل پایه کابینت آلومینیوم دارای مدل های ساده و طرح دار می باشد و سایزهای آن در اندازه های6 ، 8 ، 10 ، 12 و 14 سانتی متری موجود می باشد که برای کابینت از اندازه ی 14 سانتی متری استفاده می شود.

رنگ های این پایه کابینت هم شامل رنگ های مشکی و ساتن می باشد.

پایه کابینت آلومینیوم

پایه کابینت آلومینیوم ساده

پایه کابینت آلومینیومی طرح دار

پایه کابینت آلومینیومی طرح دار

پایه کابینت استیل

پایه کابینت استیل هم یکی از پر استفاده ترین پایه های کابینت می باشد که این پایه ها مقاوم در برابر زنگ زدگی و رطوبت هستند و به خوبی می توانند وزن کابینت را تحمل کنند.

اندازه های پایه کابینت استیل در اندازه های 6 ، 8 ، 10 ، 12 ، 14 ، 20 و 25 سانتی متری می باشد که اکثراً از سایز 14 سانتی متری استفاده می شود. رنگ پایه کابینت های استیل، عمدتاً نقره ای می باشد.

پایه کابینت استیل

پایه کابینت استیل

پایه کابینت پلاستیک

پایه کابینت پلاستیک یکی از پرفروش ترین پایه های کابینت می باشد که دلیل این مسئله به قیمت مناسب و قابلیت نصب کلیپس پاخور بر می گردد. پایه کابینت پلاستیکی دارای مدل های ساده و طرح دار می باشد که دارای رنگ های سفید و مشکی می باشد.

اندازه های این پایه کابینت به صورت 10 و 14 سانتی متری می باشد که عمدتاً از سایز 14 سانتی متری استفاده می شود.

پایه کابینت پلاستیک

پایه کابینت پلاستیک

پایه کابینت آهن آبکاری

این مدل پایه ها بیشتر برای مبل های راحتی مورد استفاده قرار می گیرد ولی می توان از این پایه، در کابینت های فلزی هم استفاده کرد. پایه آهن آبکاری مقاومت بالایی را دارا می باشد و اندازه ی آن 6 سانتی متری، 8 سانتی متری، 10 سانتی متری، 12 سانتی متری و 14 سانتی متری می باشد.

برندهای پایه کابینت

برندهایی که در بازار موجود هستند اکثراً برندهای خوب و با کیفیتی هستند که انواع پایه کابینت را تولید می کنند. از بهترین برندهای پایه کابینت می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • ملونی | MELLONI
  • صامت | SAMET
  • سارو | SARO
  • پرند | PARAND
  • و برندهای متفرقه

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از انواع پایه کابینت داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments