آشنایی با چرخ و انواع آن - یراق دات کام

آشنایی با چرخ و انواع آن


سهیل رضوی 11 مرداد 1400 - آخرین ویرایش در1 مهر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

منظور از چرخ در این مقاله چرخ هایی است که در چرخ های بیمارستانی، چمدان ها، میزها و…. مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع چرخ

1- پیمی

2- کفی

3- پیچی

چرخ ها بر اساس نوع اتصال و محل اتصال و همچنین قطر آن به سه نوع پیمی، کفی و پیچی تقسیم بندی می شوند.

چرخ مدل پیمی به اینصورت است که یک سوراخی دارد که این سوراخ را با پیچ به بدنه متصل می کنند ، چرخ مدل کفی نیز دارای یک مربع یا مستطیل است که آن را به بدنه پیچ می کنند و در مدل پیچی نیز همانطور که از نامش پیداست ، چرخ با پیچ به بدنه متصل می شود.

قطر چرخ ها هم مورد اندازه گیری و انتخاب قرار می گیرد ، به طور مثال می گوییم چرخ سه سانت ، چرخ یک سانت ، چرخ دو سانت.

خرید چرخ

مشخصات چرخ کدام است ؟

ترمز چرخ

چرخ ها اصولاً به 2 نوع ترمز دار و بدون ترمز تقسیم بندی می شوند ، چرخ های ترمز دار بیشتر در چرخ های بیمارستانی و میز ها استفاده می شود.

لاستیک چرخ

دور چرخ یک روکشی کشیده شده است که جنس این لاستیک ها معمولا از پلاستیک خشک و یا لاستیک است ، بعضی از چرخ ها دارای لاستیک نیستند و کاملاً از نوع فلزی هستند.

مقاومت چرخ

نکته ای که در مقاومت چرخ ها حائز اهمیت است نوع پیمی است که چرخ را به بدنه ی چرخ نگه داشته است ، و همچنین نوع ضخامت و مقاومت بدنه ی چرخ هم در مقاومت چرخ تاثیرگذار است.

رنگ چرخ

چرخ ها دارای رنگ های مختلفی هستند مانند : نارنجی ، سفید ، مشکی و ….

به یاد داشته باشید که همه ی موارد و مشخصاتی که گفته شد می تواند در قیمت خرید چرخ ها تاثیرگذار باشد به غیر از رنگبندی های آن.

انواع چرخ

چرخ بیمارستانی چگونه است ؟

در مکانیزم چرخ های بیمارستانی بلبرینگ به کار رفته است یعنی خود چرخ اساساً بلبرینگ است و در داخل آن ساچمه های زیادی وجود دارد ، چرخ های دیگر حول محور پیم می چرخند چون این پیم ها از داخل چرخ رد شده است.

به خاطر وجود بلبرینگ در چرخ های بیمارستانی بسیار روان تر از چرخ های دیگر هستند و هیچگونه صدایی را ایجاد نمی کنند و به دلیل استفاده از مواد اولیه تازه در آن ، چرخ های بیمارستانی مقاومت بیشتری دارند ، به خاطر مهم بودن مسائل بهداشتی ، استفاده از مواد اولیه تازه بسیار اهمیت دارد.

محور چرخ به چه شکل است ؟

بعضی از چرخ ها فقط به صورت مستقیم حرکت می کنند و بعضی از چرخ ها هم هستند که خودشان می چرخند و میتوانند در محور های مختلف حرکت کنند ، یعنی به صورت 360 درجه هستند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان همراهی کردید ، اگر تجربه ای راجع به خرید و استفاده از چرخ ها داشته اید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments