راهنمای خرید سیلندر دیجیتال - یراق دات کام

راهنمای خرید سیلندر دیجیتال


سهیل رضوی 4 آبان 1400 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

درب های ورودی آپارتمان اکثراً چوبی هستند که یراق آلات مختلف و پرکاربردی دارند. یکی از همین یراق آلات درب های چوبی، سیلندر یا توپی می باشد. برای درب های ورودی آپارتمان و سرویس انواع سیلندر ها را داریم که این سیلندرها به صورت مکانیکی می باشند و توسط کلید باز و بسته می شوند. شما می توانید در مقاله ی راهنمای خرید سیلندر درب با این سیلندر ها آشنایی پیدا کنید و بدانید که برای خرید چه مدلی از سیلندر مناسب درب شما می باشد.

حال در این مقاله ما قصد داریم با ” سیلندر دیجیتال ” آشنا شویم و بدانیم که سیلندر دیجیتال چیست ؟ سیلندر دیجیتال چگونه کار می کند ؟ رابط کاربری آن چیست ؟ جنس و اندازه ی آن ؟ و سوالاتی از این دست که ممکن است برای خریداران این سیلندرها بوجود بیاید و ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم تا انتخاب بهتر و دقیق تری از آن داشته باشید. پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

سیلندر دیجیتال چیست ؟

ما اینگونه سیلندر دیجیتالُ تعریف می کنیم که اگر بخواهیم بدون ایجاد هرگونه تغییری در ساختار قفل، دستگیره و درب، مکانیزم ورود و خروج را دیجیتالی کنیم از سیلندر دیجیتال استفاده می کنیم.

این نکته حائز اهمیت است که از نظر امنیتی، سیلندر دیجیتال امنیت نرمال و خوبی را برای درب های ما ایجاد می کند.

راجع به جنس سیلندرهای دیجیتال باید بدانید که اکثر این سیلندرها دارای جنس برنجی می باشند که سیلندرهای برنجی از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و کلاً از جنس های بی کیفیت در سیلندرهای دیجیتال استفاده نشده است.

سیلندر دیجیتال مدل هایی دارد که باتری به آن می خورد که این باطری ها قلمی می باشد و همچنین بعضی مدل های سیلندر دیجیتال هم دارای باتری هایی هستند که این باتری ها توسط یو اس بی و پاور بانک شارژ خواهند شد.

راجع به اندازه ی سیلندر دیجیتال هم لازم است بدانید که این سیلندرها اکثراً دارای سایز 7 سانتی متری می باشد.

سیلندر دیجیتال

رابط کاربری سیلندر دیجیتال

رابط کاربری سیلندر دیجیتال شامل موارد زیر می باشد :

  • کد
  • تگ
  • اثر انگشت
  • کارت
  • اپلیکیشن

نکته ای که در مورد رابط کاربری سیلندر دیجیتال لازم است بدانید این است که بعضی از سیلندرهای دیجیتال این قابلیت ها را بر روی خودشان دارند ولی بعضی از این سیلندر ها اینگونه نیستند و باید ماژول به آن اضافه کنید.

سیلندرهایی که احتیاج به ماژول دارند اینگونه هستند که خود سیلندر ها صرفاً توسط اپلیکیشن های مخصوص به خود کار می کنند و اگر بخواهیم هر کدام از رابط های کد، تگ، اثر انگشت و کارت را به آن اضافه کنیم لازم است قطعات سخت افزاری آنرا جداگانه تهیه و نصب کنیم.

نصب سیلندر دیجیتال

موضوع نصب سیلندر دیجیتال، چالش خاصی ندارد و برای نصب این سیلندر تنها کافیست پیچ سیلندر قدیمی را باز کنید و آنرا از درب جدا کنید، سپس سیلندر دیجیتالی را در جای خود قرار می دهید، پیچ آنرا سفت می کنید و از آن استفاده می کنید. نصب این سیلندر به همین سادگی می باشد !

برندهای سیلندر دیجیتال

سیلندرهای دیجیتالی که در بازار ایران موجود هستند ساخت کشورهای ترکیه و ایتالیا می باشند که معروف ترین این برندها عبارتند از :

  • یال | YALE
  • دسی | DESI
  • ادلر | ADLER

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از سیلندر دیجیتال داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments