قفل مقابل برقی چیست؟ - یراق دات کام

قفل مقابل برقی چیست؟


سهیل رضوی 12 مرداد 1400 - آخرین ویرایش در22 آبان 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

ما اگر بخواهیم درب هایی که قفل معمولی دارند را با ریموت یا دکمه ی شاسی باز کنیم از ” قفل مقابل برقی ” استفاده می کنیم، قفل مقابل برقی روی قفل نصب نمی شود بلکه بر روی چهارچوب درب بسته می شود.

خرید قفل مقابل برقی

ساختار قفل مقابل برقی چگونه است ؟

قفل مقابل برقی احتیاج به منبع تغذیه 12 ولتی دارد چون که اهرم آن به منبع تغذیه وصل می شود، همچنین احتیاج به ریموت یا دکمه ی شاسی هم دارد چون توسط آن ها می توانید قفل را باز و بسته کنید ، در واقع ریموت یا دکمه ی شاسی، برق را از منبع تغذیه دریافت می کند.

دکمه ی شاسی را معمولاً بر روی میزهای منشی یا مدیریتی استفاده می کنند که وقتی دکمه یا ریموت را فشار می دهیم، اهرم قفل مقابل برقی از جلوی زبانه ی قفل کنار می رود و درب باز می شود.

از قفل مقابل برقی بر روی قفل چه درب هایی می توان استفاده کرد ؟

قفل درب آهنی و چوبی

از قفل مقابل برقی در قفل درب آهنی و قفل درب چوبی هم استفاده می شود چون که فرقی با هم ندارند و در هر دو مدل بر روی چهارچوب آن نصب می شود و از جلوی زبانه ی آن ها کنار می رود.

قفل ضد سرقت

قفل مقابل برقی قابلیت استفاده بر روی قفل ضد سرقت را هم دارد و چون قفل ضد سرقت دارای سه لول و چهار لول است، باعث شده قفل مقابل برقی دارای مدل های مخصوص برای این قفل ها باشد.

انواع قفل مقابل برقی

ضامن دار

قفل برقی ضامن دار در مواقعی که برق می رود با زدن ضامن آن، قفل اصطلاحاً هرز می شود یعنی قفل مقابل برقی جلوی زبانه را نمی گیرد و افراد مختلف می توانند فقط با فشار دادن درب وارد شوند.

بدون ضامن

قفل مقابل برقی بدون ضامن بر خلاف ضامن دار است و در مواقعی که برق می رود نمی توان قفل را باز کرد.

این نکته را باید به آن اشاره داشته باشیم که این دو مدل شبیه به هم هستند و تنها تفاوت آنها در ضامن داشتن یا نداشتن آن است.

برندهای معروف قفل مقابل برقی کدامند ؟

برند های معروف زیادی در بازار موجود هستند که بهترین های آن عبارتند از :

  • ویرو
  • اف اف
  • سارو

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید از شما عزیزان می خواهیم که اگر تجربه ای راجع به استفاده و نصب قفل مقابل برقی داشته اید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments