معرفی انواع سیلندر در و توپی - یراق دات کام

معرفی انواع سیلندر در و توپی


یراق دات کام 12 مهر 1398 - آخرین ویرایش در3 مهر 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

سیلندر درب چوبی با اسم‌های عامیانه توپی یا مَغزی درب شناخته می‌شوند. برای “سیلندر در” یا “توپی درب” پیشنهاد می شود پس از اینکه مستاجر از خانه رفت،اقدام به تعویض شود تا احیانا دیگر نتواند آن شخص در غیاب شما وارد منزل شود،زیرا ممکن است از کلید در،کلیدهای دیگری را ساخته باشد.

سیلندر در انواع مختلفی دارد که قصد داریم در این مقاله به برخی از آن ها اشاره کنیم و در کنار آن ویژگی های آن ها را به شما بگوییم تا بتوانید بهترین نوع سیلندر در را انتخاب کنید.

همانگونه که در ابتدا ذکر شد،اگر شخص دیگری کلیدی را از روی کلیدهای فعلی شما ساخته است و نگران این هستید که آن شخص بدون اجازه شما وارد منزل شود،کافی است سیلندر در و یا همان قفلی را عوض کنید تا آن فرد دیگر نتواند با آن کلید وارد منزل شما شود.

خیلی از افراد بر این باورند که کلید همراه دستگیره است. در صورتی که اینطور نبوده و قسمت کلید خور یا قفل آن ها جدا بوده و هزینه مستقلی دارد.

بسیاری از افراد به اشتباهی و از سر ناآگاهی اقدام به تعویض کل دستگیره می کنند که هزینه های زیادی برای آن ها ثبت خواهد شد اما شما به راحتی می توانید با تعویض سیلندر در، امنیت محل کار و یا منزل خود را بالا ببرید و دیگر نیازی به تعویض کل دستگیره نباشد و شخصی که کلید در دست دارد نتواند به راحتی وارد منزل شما شود و نتیجه کارش بی ثمر باشد.

سیلندر آپارتمانی

سیلندر آپارتمانی

معرفی انواع سیلندر در

سیلندر در انواع مختلفی دارد که شما می توانید در یراق اقدام به خرید آن کنید،سیلندرها همانگونه که پیش تر ذکر شد برای تامین امنیت بیشتر منزل و محل کار باید تعویض گردد.

انواع سیلندر و یا توپی در:

  • سیلندر سوئیچی
  • سیلندر سرویس
  • سیلندر آپارتمانی
  • سیلندر دیجیتال

مغزی یا توپی های آپارتمانی برای درب های ورودی ساختمانی استفاده می شود. که برخی از آنها از داخل حالت شب بند بوده و از بیرون کلید خورده و قفل می شوند.  مَغزی سوییچی هم برای درهای اتاق خواب و هم درب آپارتمان استفاده می‌شود که از دو طرف کلید می خورد. در آخر سیلندر سرویس همان طور که از اسم آن می ‌توان فهمید برای سرویس بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار میگردد. که از داخل قفل شده و از بیرون باز نمی شود.

سیلندرهای دیجیتال با استفاده از تکنولوژی، سعی براین شده که امنیت سیلندر و سهولت استفاده آن ارتقأ داده شده است.برخی از سیلندر ها مانند دستگیره دیجیتال با اثر انگشت، کارت و رمز قابل باز شدن و قفل شدن هستند.

معمولا قیمت های یک سیلندر بسته به موارد زیر دارد:

  • سایز سیلندر
  • رنگ سیلندر
  • محل پیچ آن
  • جنس کلید
  • نوع کلید
  • ساچمه ها

نکته قابل تامل در خرید سیلندر نوع کلید آن است که به دو صورت کلید معمولی و کلید کامپیوتری در بازار عرضه می شود. کلید کامپیوتری به نسبت امنیت بیشتری به کلید های معمولی دارد. قیمت سیلندر ها بسته به نوع کلید و رنگ و نوعی که دارا هستند متفاوت می شود. بهتر است قبل از خرید سیلندر، ابتدا از متخصصین سایت یراق دات کام مشاوره بگیرید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments