یراق آلات آنتیک - یراق دات کام

یراق آلات آنتیک


سهیل رضوی 17 مهر 1400 - 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

امروزه بیشتر افراد به دکوراسیون و زیبایی منزل یا محیط کار خود توجه ویژه ای دارند به گونه ای که این مسئله سبب شده تا از انواع وسایل تزیینی و لوکس در محیط خود استفاده کنند. وسایل تزیینی و لوکس امروزه از قیمت بالایی برخوردار هستند که همین مسئله باعث شده افراد بجای استفاده از این وسایل، از ” یراق آلات آنتیک ” یا تزیینی استفاده کنند.

یراق آلات آنتیک انواع، مدل ها و جنس های مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت، پس با ما در ادامه همراه باشید.

انواع یراق آلات آنتیک

دستگیره آنتیک

دستگیره آنتیک در مدل های دستگیره های صندوقچه ها و دستگیره های آویز وجود دارد که اکثر این دستگیره ها دارای طرح های کلاسیک و پر نقش و نگار هستند. دستگیره هایی که مخصوص صندوقچه هستند برای انواع جعبه های چوبی و آهنی و دستگیره های آویز معمولاً برای درب ها مورد استفاده قرار می گیرد.

راجع به جنس دستگیره آنتیک باید بگیم که اکثر این دستگیره ها جنسی از آهن آبکاری شده دارند و همچنین این دستگیره ها دارای رنگ های متنوعی از جمله : نسکافه ای، زیتونی و طلایی هستند.

دستگیره آنتیک

دستگیره آنتیک

چفت آنتیک

از چفت آنتیک برای جعبه های تزیینی و یا جعبه های جواهرات استفاده می شود که این چفت ها از قیمت های خوبی برخوردارند که استفاده از این چفت ها باعث می شود زیبایی جعبه های ما دوچندان شود.

بد نیست بدانید که چفت آنتیک هایی که در بازار موجود است دارای برندهای متفرقه است و مشخصات خاصی ندارد.

چفت آنتیک

چفت آنتیک

لولا آنتیک

لولا آنتیک یکی از یراق آلات پرکاربرد می باشد که از این لولا برای نصب و اتصال درب های چوبی و تزیینی به بدنه استفاده می شود که به طور مثال می توانیم به انواع جعبه های آرایشی، جواهرات، باکس های تی بگ، تخته نرد و غیره اشاره کنیم.

لولا آنتیک دارای مدل های مختلفی از جمله : لولا آنتیک سر گرد، فنری و گرد می باشد که دارای سایز های مختلف و همچنین رنگبندی های متنوعی از جمله : طلایی، زیتونی، نسکافه ای و نقره ای می باشد.

راجع به جنس لولا آنتیک لازم است بدانید که بیشتر این لولاها دارای جنسی از آهن یا سرب می باشد.

لولا آنتیک

لولا آنتیک

کنج آنتیک

کنج آنتیک کاربرد خاصی را برای جعبه های تزیینی ایجاد نمی کند و فقط هدف از استفاده از کنج آنتیک، زیبایی بیشتر جعبه ها یا باکس های مختلف است. کنج آنتیک دارای طرح های مختلفی اند که این طرح ها به صورت کلاسیک و پتینه شده اند و همچنین این کنج ها دارای رنگ های مختلفی نیز می باشد که می توانید با رنگ جعبه ها هماهنگ کنید.

کنج آنتیک هایی که در بازار موجود است معمولاً در بسته های 8 عددی هستند و جنس آن ها نیز آهنی است و برندهایی که وجود دارند اکثراً متفرقه اند.

گوشه آنتیک

گوشه های آنتیک محصولی است که می تواند از گوشه های جعبه های چوبی یا فلزی، صندوقچه ها، آیینه ها و قاب ها در برابر ضربات و صدمات محافظت کند. گوشه های آنتیک دارای انواع طرح های پتینه شده اند که حالت کلاسیک و سنتی را برای محصول ایجاد می کند و زیبایی آنرا دو چندان می کند.

گوشه آنتیک دارای انواع سایزهای مختلف است که برای خرید آنها باید سایز مناسب محصول خود را انتخاب کنید و از لحاظ رنگبندی هم، رنگ های مختلفی از جمله : طلایی، نقره ای، زیتونی و غیره دارد.

راجع به جنس گوشه آنتیک هم باید به یاد داشته باشید اکثراً جنسی آهنی دارند.

گوشه آنتیک

گوشه آنتیک

پایه آنتیک

ما از وسایل مختلفی مانند انواع صندوقچه ها، باکس ها آرایشی، انواع ظروف و مواردی از این دست استفاده می کنیم که این می توانیم از انواع پایه ها برای این وسایل استفاده کنیم. پایه های آنتیک اکثراً دارای طرح های کلاسیک و پتینه شده اند که می توانند نمای ظاهری خاص و زیبایی را برای وسایل ما ایجاد کنند.

پایه های آنتیک بیشتر دارای جنس های سربی هستند ولی در بعضی مدل ها هم دارای جنس آهنی نیز هستند که رنگ های مختلفی نیز دارند که می توانید آنها را تهیه کنید.

پایه آنتیک

پایه آنتیک

قفل آنتیک

قفل آنتیک همانطور که از نامش پیداست وسیله ای است که توسط آن می توانیم درب صندوقچه ها و باکس های مختلف را قفل کنیم. از لحاظ ظاهری این قفل های شبیه به قفل های آویز هستند ولی دارای جنسی از سرب و همچنین طرح های پتینه شده اند که استفاده از این قفل ها علاوه بر ایجاد امنیت نسبی برای صندوقچه ها، زیبایی را برای این صندوق ها بوجود می آورد.

قفل آنتیک

قفل آنتیک

نصب یراق آنتیک

اکثر یراق آلات آنتیکی که به آن اشاره کردیم به راحتی قابل تصب هستند. یراق آلات آنتیک معمولاً یا به صورت میخی و یا به صورت چسبی بر روی وسایل مختلف قابل نصب هستند و پیچیدگی خاصی را ندارد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، از شما عزیزان خواهشمندیم که اگر تجربه ای راجع به استفاده از انواع یراق آلات آنتیک داشته اید، دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments