یراق پنجره چیست؟ - یراق دات کام

یراق پنجره چیست؟


یراق دات کام 22 مهر 1398 - آخرین ویرایش در3 مهر 1400 دقیقه مطالعه
iOS 14

پنجره یکی از مهمترین ابزارهایی است که در ساختمان سازی به کار می رود و دارای انواع مختلفی می باشد که متناسب با تنوع در طراحی و ساخت آنها، کاربرد و کارایی آنها نیز متفاوت است. از جمله پنجره هایی که شما با آنها آشنایی دارید، پنجره های آهنی و آلومینیومی هستند که نسل پس از آنها پنجره های دوجداره می باشند. این روزها این پنجره ها طرفداران بسیاری دارد به طوری که شما انواع آنها را این روزها در ساختمان ها می بینید و می توان گفت این پنجره بهترین ها در نوع خود هستند. آنچه که در طراحی و ساخت این مدل پنجره ها به کار می رود، بخشی از آن یراق پنجره است که شما می توانید آنها را از ابزار فروشی ها و یا عرضه کنندگان یراق آلات خریداری نمایید.

یراق پنجره
یراق پنجره

انواع یراق پنجره

پیش از آن بهتر است بدانید به هر آنچه که بر روی پنجره نصب می شود، یراق پنجره گفته می شود. اعم از قفل، دستگیره، لولا و اسپانولیت هایی که در پنجره هل به کار می روند، همه و همه یراق آلات پنجره هستند. به دلیل اینکه پنجره های دوجداره و UPVC این  روزها نسبت به سایر پنجره ها رایج تر هستند ما در اینجا قصد داریم شما را با انواع یراق پنجره از این نوع آشنا کنیم که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یراق تاشو
  • یراق کشویی
  • یراق یک طرفه
  • یراق دو طرفه
  • یراق لغزشی مخصوص پنجره های کشویی و نیمه اتوماتیک
  • یراق لغزشی مخصوص پنجره های کشویی و تمام اتوماتیک
یراق پنجره
یراق پنجره

حال شما متناسب با نوع پنجره ای که استفاده می کنید، می توانید نسبت به تهیه هر یک از این ابزار مبادرت ورزید. البته آنچه که مطرح است شما تنها هنگامی که پنجره شما دچار مشکل می شود، نیاز به تهیه این ابزارها خواهید داشت. حال متناسب با پنجره شما اعم از تک حالته، دو حالته، کلنگی و … این ابزار نیز متفاوت می باشند.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments