دستگیره و قفل مناسب هتل ها ؛ زیبایی و امنیت دستگیره هتلی - یراق دات کام

دستگیره و قفل مناسب هتل ها ؛ زیبایی و امنیت دستگیره هتلی


سهیل رضوی 6 آذر 1401 - آخرین ویرایش در9 آذر 1401 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

دستگیره هتلی اولین چیزی است که مهمانان هنگام رسیدن به اتاق خود با آن روبرو می شوند و اغلب آخرین چیزی است که هنگام خروج از هتل با آن ارتباط برقرار می کنند. اما به عنوان مالک یا مدیر صنعت هتلداری، قفل های درب اتاق هتل یا دستگیره های هتلی می توانند نگرانی در مورد امنیت را کاهش دهند و باعث سهولت استفاده و تجربه بهتر مهمانان شوند.

با این حال، استفاده از دستگیره هتلی (Hotel Key Card) می تواند یک سرمایه گذاری قابل توجه باشد، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که آن را به درستی انتخاب می کنید. با وجود تعداد زیادی از دستگیره های هتلی، ابزار و سیستم های جدید در بازار، انتخاب مناسب برای هتل شما می تواند چالش برانگیز باشد. با ما در ادامه همراه باشید تا شما را بیشتر با دستگیره های هتلی آشنا کنیم.

دستگیره هتلی چیست

امنیت هرگز اولویتی بالاتر از امروز نبوده است. با این حال، انتخاب سیستم های دستگیره هتلی سخت نیست و زیبایی درب های هتل را خراب نمی کند. مهمانان باید هنگام اقامت در هتل ها احساس امنیت کنند. آنها باید اطمینان داشته باشند که وسایلشان در حالی که یک روز کامل در اتاق حضور ندارند، امن می ماند.

همچنین امروزه با پیشرفت صنعت هتلداری، زیبایی یکی دیگر از موضوعات مهم در کنار امنیت است. دستگیره های هتلی ظاهری بسیار زیبا و مدرن دارند و حس لوکس بودن را به کاربر منتقل می کنند. با استفاده از دستگیره هتلی، ظاهر زیبای اتاق های هتل بیشتر خواهد شد که این یک مزیت بزرگ است.

همچنین لازم است بدانید که دستگیره هتلی توسط کارت های مغناطیسی باز می شود، اما کارت های دیگری از جمله RFID و NFC وجود دارند که برخی معتقدند استفاده از آن ها برای مهمانان آسان تر است. همچنین بعضی از دستگیره های هتلی قابلیت ورود کد را دارند که با استفاده از آن ها می توان قفل درب را باز کرد.

انواع دستگیره هتلی

دستگیره-هتلی

در ادامه شما را با انواع دستگیره کارتی هتلی آشنا خواهیم کرد:

دستگیره کارتی مغناطیسی

برخی از دستگیره های هتل از کارت های دسترسی با نوارهای مغناطیسی استفاده می کنند اما گزینه های دیگری برای دسترسی به اتاق هتل نیز وجود دارد، مانند کارت های مجاورتی (RFID)، کارت های دسترسی سوراخ دار، کارت های شناسایی عکس دار، کارت های بارکد و کارت های هوشمند.

از اینها می توان برای دسترسی به اتاق های هتل، استفاده از آسانسور و دسترسی به مناطق خاصی از هتل استفاده کرد. همه این روش های دسترسی بخش های مشترک یک سیستم کنترل دسترسی هستند.

دستگیره هتلی با کارت RFID

کارت های RFID بادوام تر و گران تر هستند. هر سیستم RFID از سه جزء تشکیل شده است: یک آنتن اسکن، یک فرستنده و یک گیرنده. هنگامی که آنتن اسکن و گیرنده باهم ترکیب می شوند، به عنوان خواننده RFID شناخته می شوند. خواننده RFID یک دستگاه متصل به شبکه است که می تواند قابل حمل یا به طور دائم متصل شود. این کارت ها از امواج رادیویی برای ارسال سیگنال هایی استفاده می کنند که لیبل را فعال می کند. پس از فعال شدن، لیبل یا تگ موجی را به آنتن می فرستد و در آنجا تبدیل به داده می شود. به بیان ساده تر، وقتی که شما این کارت را بر روی دستگیره هتلی قرار می دهید، اطلاعات اتاق و مشخصات بررسی می شوند و در صورت تایید، قفل درب باز می شود.

دستگیره هتلی با کارت NFC

بعضی از دستگیره های هتلی با استفاده از کارت های NFC کار می کنند. NFC مجموعه‌ای از پروتکل های ارتباطی برای ارتباط بین دستگیره و کارت را برقرار می کند. زمانی که شما این کارت را در فاصله 4 سانتی متری دستگیره هتلی قرار می دهید، در صورت تایید اطلاعات درب باز خواهد شد. کارت های NFC ارزان تر از کارت های RFID هستند.

مزایا دستگیره هتلی کارتی

دستگیره-هتلی-کارتی

مزایا دستگیره هتلی شامل موارد زیر است:

استفاده راحت

با استفاده از دستگیره هتلی کارتی دیگر نیازی به حمل کلید نخواهید داشت شما می توانید این کارت ها را به راحتی در کیف پول خود ذخیره کنید. این دستگیره ها یک راه حل بدون دردسر برای دسترسی مدرن به اتاق هتل ها هستند. همچنین استفاده از آن ها نسبت به کلیدهای سنتی آسان تر است و برای دسترسی سریع به چندین اتاق ایده‌آل است.

مقرون به صرفه

با استفاده از دستگیره های کارتی هتلی دیگر نیازی به هزینه های نصب زیاد ندارید. ساخت کارت های جدید به کلید اصلی نیاز ندارد. کارت های دارای نوار مغناطیسی پنج تا هشت بار رمزگذاری جدید را دارند و کارت های RFID با کدگذاری جدید، کاربری نامحدودی دارند. شما می توانید کارت های گم شده را غیر فعال کنید و کارت های جدید را به سرعت و به راحتی صادر کنید.

همه این موارد باعث خواهد شد که هزینه های استفاده از این دستگیره ها به حداقل برسد.

کارآمد

کارت های درب اتاق هتل اقلام ساده‌ای هستند که به مهمانان داده می شوند و به راحتی در هنگام تسویه حساب بازگردانده می شوند، بنابراین وقت کمتری از شما می گیرند. آن ها به گونه‌ای طراحی شده اند که قفل اتاق ها را به راحتی باز کنند و آن ها را به کلیدهایی ایده‌آل برای مهمانان دارای معلولیت جسمی تبدیل کنند.

کم خطر

کلیدهای سنتی معمولاً با شماره اتاق مشخص می شوند تا از سردرگمی جلوگیری شود. اگر کسی کلید گم شده مهمان را پیدا کند، این یک خطر امنیتی است. کارت های دستگیره های هتلی را می توان با گزارش دادن مفقودی، بلافاصله غیر فعال کرد و به همان سرعت یک کارت جدید دریافت کرد. وقتی یک کلید گم شود، ممکن است بیش از چند ساعت یا حتی چند روز طول بکشد تا قفل یک درب را باز کنید.

قابل اعتماد

اکثر دستگیره های هتلی از شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) برای تشخیص RFID اختصاص داده شده در کارت استفاده می کنند. این نحوه ارتباط کارت ها با مکانیسم دستگیره هتلی است. برخی از کارت ها با استفاده از قابلیت کشیدن انگشت کار می کنند و برخی دیگر به عنوان دستگاه های تک لمسی عمل می کنند.

چند منظوره

کارت های دستگیره هتلی را می توان برای باز کردن قفل مکان های محدود هتل مانند استخر، سالن بدنسازی و… طراحی کرد. همچنین می توان از آن ها برای ورود و خروج از هتل پس از سپری شدن ساعت ورود استفاده کرد. اجرای این ویژگی ایمنی چند منظوره با استفاده از روش های کلیدی دیگر بسیار دشوارتر است.

قابل تنظیم

می توانید کارت های دستگیره هتلی خود را به گونه‌ای سفارشی کنید که هویت برند شما را منعکس کند و هر اطلاعاتی را که برای مهمانان مفید باشد، روی آن ها چاپ کنید. کارت های دستگیره هتلی ابزارهای برندسازی عالی هستند.

امنیت بالاتر دستگیره هتلی

هر کسی می تواند کلیدهای سنتی را کپی کند. اگرچه این یک مشکل غیر معمول است، اما با کلیدهای سنتی امکان پذیر است، اما در مورد دستگیره هتلی کارتی این مشکل وجود ندارد. از آنجایی که کارت ها را نمی توان کپی یا دستکاری کرد، فاقد چنین خطر امنیتی هستند.

خرید دستگیره هتلی

دستگیره-کارتی-هتلی

با توجه به توضیحاتی که درباره دستگیره هتلی ارائه شد، اگر نیاز به “خرید دستگیره هتلی” دارید می توانید به فروشگاه اینترنتی یراق دات کام مراجعه کنید. ما در تلاشیم که بهترین برندهای تولید کننده دستگیره هتلی را گردآوری کنیم تا شما عزیزان انتخاب مناسب تری داشته باشید.

همچنین شما می توانید قبل از خرید دستگیره هتلی با مشاورین یراق دات کام در تماس باشید تا اگر هرگونه سوالی در مورد این دستگیره ها داشتید، همکاران ما بتوانند به تمامی سوالات شما پاسخ دهند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به استفاد از دستگیره هتلی دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments