آموزش تعمیر و بازسازی کابینت - یراق دات کام

آموزش تعمیر و بازسازی کابینت


سهیل رضوی 26 آذر 1401 - آخرین ویرایش در27 آذر 1401 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

کابینت های آشپزخانه با کمی مراقبت و نگهداری می توانند سال ها دوام بیاورند. اما آیا می دانستید که کابینت های باکیفیت ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری جزیی مانند تعمیر خراش ها و لولاهای شُل داشته باشند؟ در بسیاری از موارد، “تعمیر و بازسازی کابینت” به اندازه کافی ساده است و می توانید این کار را خودتان انجام دهید. بنابراین تصمیم گرفتیم آموزش تعمیر و بازسازی کابینت در منزل را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

ابزار مورد نیاز برای تعمیر و بازسازی کابینت آشپزخانه

تعمیر-و-بازسازی-کابینت

به طور کلی تعمیر و بازسازی کابینت آشپزخانه به ابزار و موادی نیاز دارد تا روند کار به خوبی انجام شود. بدیهی است که برای تعمیر مشکلات مختلف به ابزارهای گوناگونی نیاز است. ما در اینجا تمام لوازم جانبی را که می توان برای تعمیر کابینت آشپزخانه استفاده کرد، فهرست کرده‌ایم:

  • پارچه نرم
  • بتونه پلاستیکی
  • ماژیک
  • پیچ گوشتی
  • گیره کابینت مغناطیسی
  • چسب ماتیکی یا چسب چوب
  • خلال دندان
  • تیغ موکت بری
  • دریل
  • نوار مسطح
  • قلم مو
  • سنباده ریز

تعمیر شکاف، خط و خش و سوراخ های کوچک کابینت

تعمیر-کابینت

خراش های روی کابینت آشپزخانه معمولاً نیازی به رنگ آمیزی و لکه گیری ندارند و به قدری ساده هستند که می توانید با کمترین هزینه آن را شبیه روز اول کنید. تنها کاری که باید انجام دهید خرید ماژیک تعمیر چوب است که با رنگ کابینت شما همخوانی دارد. البته برخی از کابینت سازها نیز در هنگام فروش، ماژیک تعمیر چوب را به شما می دهند زیرا احتمال برجستگی جزئی در حین نصب و ایجاد خط و خش وجود دارد.

برای پر کردن سوراخ های کوچک، مانند سوراخ های پیچ قدیمی یا برآمدگی جلوی درب یا کشو، می توانید پرکننده های چوب که در بازار وجود دارد را خریداری کنید. برای انجام این کار، پر کننده چوب را روی سوراخ بمالید و سپس موم اضافی را با یک پارچه نرم یا یک بتونه پلاستیکی پاک کنید. اگر پارچه این کار را انجام نمی دهد، از یک ماژیک هماهنگ با سطح چوب استفاده کنید تا به آرامی محل خراشیده شده را رنگ کنید تا خراش های جزئی که سطح کار را مخدوش می کند، بپوشانید.

فراموش نکنید که جوهر اضافی ماژیک را قبل از خشک کردن با یک پارچه نرم پاک کنید. اگر هیچ رنگی با سطح کابینت کاملاً مطابقت ندارد، می توان برخی از آن ها را با هم ترکیب کرد تا به یک تطابق رنگ نزدیک دست یافت. با رنگ روشن تر از رنگ کابینت شروع کنید و سپس ماژیک های تیره تر را استفاده کنید تا زمانی که خراش ها دیگر قابل مشاهده نباشند. ابتدا ماژیک ها را در یک کاغذ تست کنید تا از تطابق رنگ نزدیک اطمینان پیدا کنید.

تعمیر بسته نشدن درب کابینت

تعمیر-درب-کابینت

در صورت بسته نشدن درب کابینت ابتدا باید مشکل را در لولا کابینت جستجو کرد. لولاها را بررسی کنید چراکه ممکن است یکی از آنها شُل باشد و یا روی کابینت تخت نباشد. در بیشتر موارد، شل شدن لولاها به دلیل شل شدن یک یا دو پیچ ایجاد می شود. برای تعمیر، درب کابینت را محکم بگیرید و پیچ ها را با پیچ گوشتی معمولی سفت کنید و نه با دریل شارژی! زیرا سفت کردن با دست به شما این امکان را می دهد که پیچ را به اندازه کافی سفت کنید. همچنین از سفت شدن یا جدا شدن بیش از حد سر پیچ جلوگیری می کند.

اگر درها و لولاها ظاهر خوبی دارند اما درها پس از بسته شدن به طور خودکار باز می شوند، احتمالاً مشکل به دلیل تاب خوردن درب یا یونیت کابینت است. برای تعمیر ممکن است نیاز به اضافه کردن یک گیره مغناطیسی برای بسته نگه داشتن آن باشد. گیره مغناطیسی یک وسیله ارزان قیمت است که شامل پایه آهن ربایی، پیچ و صفحه ضربه است. گیره را زیر کابینت نصب کنید تا آهن ربا با جلوی کابینت همسطح باشد و تقریباً کابینت را نزدیک گوشه بالا یا پایین لمس کند. صفحه ضربه که یک قطعه فلزی تخت است به درب کابینت متصل می شود تا به محض بسته شدن کابینت به آهن ربا برخورد کند. لازم به ذکر است که گیره های مغناطیسی از نظر شکل و اندازه متفاوت هستند، بنابراین در هنگام خرید دقت کنید که گیره متناسب با کابینت خود را انتخاب کنید.

همچنین بد نیست بدانید که ما پیش تر در مجله یراق دات کام به بررسی تعمیر لولا کابینت پرداخته ایم که شما می توانید مقاله نحوه تعمیر لولای کابینت را مطالعه کنید.

تعمیر سوراخ های پیچ کابینت

تعمیر-سوراخ-های-کابینت

اگر وقتی می خواهید پیچ های لولا را سفت کنید، پیچ ها و لولاها در جای خود می چرخند، پروژه تعمیر و بازسازی کابینت شما صرفاً پر کردن و احتمالاً سوراخ کردن مجدد سوراخ ها است. این مشکل بیشتر برای کابینت هایی که از MDF ساخته شده اند دیده می شود زیرا هر نیرویی که پیچ ها را از سوراخ های آن ها جدا کند می تواند مقداری از مواد چوب را بیرون بکشد. برای تعمیر پیچ ها، لولاها و درب کابینت را بردارید و هر لولا را علامت بزنید تا مشخص کنید در کدام موقعیت قرار دارد ( بالا، وسط یا پایین). برخی از لولاها ممکن است متفاوت تر از لولاهای دیگر در همان درب تنظیم شوند. بنابراین مهم است که آن ها را در موقعیت مناسب قرار دهید.

مقداری چسب چوب روی یک تکه کاغذ بریزید. یک خلال دندان را به چسب آغشته کنید تا حداقل یک سوم خلال دندان با چسب پوشانده شود. انتهای خلال دندان چسب زده را داخل سوراخ پیچ آسیب دیده قرار دهید. اگر سوراخ بزرگ است، این کار را با خلال دندان بیشتری تکرار کنید.

اجازه دهید چسب کاملاً خشک شود. حال لولاها، پیچ ها و درب کابینت را در جای خود قرار دهید و در نهایت پیچ را داخل سوراخ بگذارید. اگر نمی توانید به راحتی پیچ ها را با پیچ گوشتی سفت کنید، ابتدا سوراخ های باریک را دیل کنید تا پیچ ها به بهترین شکل سفت شوند.

تعمیر درب کابینت

کابینت هایی با لولاهای متصل به کابینت معمولاً دارای پیچ هایی هستند که می توان آن ها را سفت یا باز کرد تا تراز درب را تنظیم کند. اگر درهای کابینت شما دیگر در همان ردیف قبلی نیستند، اما پیچ های لولا همچنان محکم به نظر می رسند، ممکن است لولاها نیاز به تنظیم داشته باشند.

برای تعمیر می توانید تنظیمات اولیه را با بستن و بازکردن پیچ ها و توجه به تاثیر آن روی سطح درب مشخص کنید. به دنبال فرورفتگی در انتهای پیچ ها به عنوان نشانه تنظیمات پیج باشید. به عنوان مثال، اگر شکاف در سمت چپ یا راست پیچ است، پیچ را طوری تنظیم کنید که درب را به چپ و راست حرکت دهید. شیار یا فرورفتگی در بالا یا زیر سر پیچ به این معنی است که پیچ ارتفاع درب را کنترل می کند. در برخی موارد، باید پیچ ها را باز کنید و درب را بیشتر به سمت بالا یا پایین بکشید. پس از تراز شدن درب، پیچ ها را محکم کنید.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم به بررسی آن دسته از ایرادات کابینت بپردازیم که در منزل قابل رفع هستند. امیدواریم با ارائه این راهکارها توانسته باشیم رضایت شما را جلب کرده باشیم. لازم به ذکر است که کیفیت مواد اولیه، ساخت و نگهداری در عدم وجود ایرادات ریز و درشت در کابینت آشپزخانه تاثیر بسزایی دارد. به عنوان مثال، هنگام تمیز کردن کابینت ها بهتر است مواد غذایی را جدا کنید تا پوسیده نشوند و یا از ریختن آب روی کابینت ها جلوگیری کنید تا لولا و اتصالات آن زنگ نزند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به تعمیر و بازسازی کابینت دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments