آموزش ساخت کمد لباس - یراق دات کام

آموزش ساخت کمد لباس


سهیل رضوی 27 آذر 1401 - 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه “ساخت کمد لباس” را که از چوب ساخته شده است انجام دهید. این کمد طراحی ساده‌ای دارد اما به صورت کالاً مدرن است. چه به دنبال اضافه کردن نظم و سازماندهی و بهبود فضای کمد خود باشید یا فقط به دنبال اضافه کردن کمد لباس در اتاق خواب خود هستید، این امکان وجود دارد که ساخت کمد لباس را خودتاً انجام دهید.

ابعاد کلی شامل 190 سانتی متر ارتفاع کمد، 105 سانتی متر عرض و 48 سانتی متر عمق است. این طراحی کاملاً قابل تنظیم است و مطمئناً می تواند بزرگتر شود.

متریال مورد نیاز برای ساخت کمد لباس

  • سه یا چهار تخته سه لا در ابعاد 8×4
  • الوار در ابعاد 48×12×1 برای کشو
  • رول نوار لبه (نوار لبه پی وی سی)
  • تخته سه لا برای پشت و پایین کشو
  • یک جفت ریل کشو 40 سانتی متری
  • دستگیره کمد تک پیچ یا دستگیره کمد دو پیچ
  • دستگاه اصلاح لبه چوب (تریمر نوار لبه)
  • اره گرد
  • اره رومیزی

مرحله اول: شروع به کار

ساخت-کمد-لباس

ابتدا ورق های تخته سه لا را به اندازه‌ای قابل کنترل برش دهید. هنگامی که ورق ها تبدیل به اندازه‌ای قابل مدیریت شدند، آن ها را روی میز قرار دهید. حال باید اندازه گیری های مورد نیاز که ذکر شد را انجام دهید که اندازه گیری های عرض الوار کشو (جلو و پشت) کمی طولانی تر خواهد بود. حال قاب خود را بسازید و سپس کشو را در آخر قرار دهید.

پس از برش کشوها به ابعاد نهایی، یک شکاف برای پایین کشو ایجاد کنید. همچنین برای تقسیم کننده وسط کمد لباس، یک چوب را ببرید که مانند مفصل عمل می کند. سپس شما می توانید از پیچ ها برای اتصال قفسه های بالا و پایین استفاده کنید.

مرحله دوم: ساخت قاب کمد لباس

ساخت-کمد

قبل از انجام هرکاری، از پنهان بودن سوراخ های چوب اطمینان حاصل کنید. می توانید از چسب چوب نیز برای استحکام بیشتر هنگام شروع به اتصال قطعات استفاده کنید.

پس از کنار هم قرار دادن قاب، قفسه پایینی را به محفظه کشو اضافه کنید. فاصله از پایه بستگی به فضای مورد نیاز شما دارد. شما می توانید یک فضای 17 سانتی متری به ترجیح خود، حالا یا بیشتر یا کمتر، اضافه کنید.

ساختن-کمد-لباس

حال قفسه بعدی را با محفظه کشو پیدا کنید. در اینجا فاصله بسیار مهم است شما می توانید دقیقاً 20 سانتی متر فاصله بین دو قفسه ایجاد کنید. حالا چسب را به محل اتصال اضافه کنید و سپس تقسیم کننده را در جای خود قرار دهید و در نهایت چوب پشتی کمد را اضافه کنید. روی سطح جایی که قرار است تخته سه لا قرار گیرد، چسب چوب بزنید.

مرحله سوم: ساخت کشوها

ساخت-کشو-کمد

کشوها فقط از دو قسمت ساخته شده‌اند، یک ورق تخته سه لایه و تریم برای پوشاندن لایه های تخته سه لایه که قابل مشاهده نباشند. همچنین لازم است اندازه کشوها را اصلاح کنید، به این ترتیب کشوها را می توان تا انتها به عقب هُل داد.

اتصالات را بچسبانید، مربع نگه داشتن کشو می تواند چالش برانگیز باشد ولی استفاده از گیره نواری یک راه حل ایده آل است. از گیره نواری برای حفظ شکل آن استفاده کنید، سپس مطمئن شوید همه اندازه ها برابر هستند.

مرحله چهارم: از نوار لبه آهنی استفاده کنید

نوار-لبه-آهنی-برای-ساخت-کمد-لباس

برای اینکه ظاهری کامل داشته باشید،‌ از نوار لبه آهنی استفاده کنید. از آنجایی که از تخته سه لایه استفاده کرده‌اید، از نوار لبه نیز باید استفاده کنید. سپس از یک رول پلاک برای بستن سوراخ های باقی مانده استفاده کنید که این کار ظاهر را بهبود می بخشد.

مرحله پنجم: سنباده بزنید

سنباده-زدن-کمد-لباس

کل کمد را سنباده بزنید. پس از آن، می توانید فضای قفسه های خود را تعیین کنید.

مرحله ششم: نصب یراق آلات

نصب-یراق-آلات-کمد

در نهایت یراق آلات را نصب کنید. اجزای آن عبارتند از: ریل کشو، دستگیره کمد و میله لباس.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به ساخت کمد لباس دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

1 دیدگاه
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
mammad
mammad
5 months ago

قسمت نصب یراق آلات رو خوب توضیح نداده