اتاق کار در منزل و مزیت های آن - یراق دات کام

اتاق کار در منزل و مزیت های آن


سهیل رضوی 18 اردیبهشت 1401 - آخرین ویرایش در30 مرداد 1401 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

اتاق کار به سرعت به فضایی دلپذیر در منازل تبدیل شده است. با توجه به اینکه در دو سال گذشته راه را برای بسیاری از افراد برای انطباق با شیوه زندگی جدید و کاری در خانه ها باز کرده است، این فضاها اولویت اصلی فهرست فضاهای ضروری در خانه بوده است.

کار کردن در خانه اکنون راهی برای کارمندان شده است تا فضایی ایجاد کنند که در آن بتوانند بهترین کار را انجام دهند و فردیت خلاقانه خود را از طریق سبک بیان کنند.

از اتاق کار کوچک در منزل گرفته تا اتاق کار مدرن، شکی نیست که سبک زندگی کار در خانه به زودی به جایی می رسد، پس چرا از فضای خود لذت نبرید ؟ ما در این مقاله روندهای اتاق کار در منزل را برای شما شرح می دهیم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

همچنین شما عزیزان می توانید برای آشنایی بیشتر با انواع دکوراسیون اتاق کار، مقاله “۳۵ ایده دکوراسیون برای اتاق کار خانگی” را مطالعه کنید.

رنگ اتاق کار در منزل

رنگ اتاق کار در منزل بسیار مهم است! روندهای منازل در سال ۲۰۲۱، رنگ های روشن، سرگرم کننده یا عمیق هستند که در همه اتاق های منزل، از جمله اتاق کار خانگی خودنمایی می کنند.

برخی افراد به دنبال یک ظاهر تک رنگ تر هستند و رنگ کانونی را انتخاب می کنند که در آن تمام استایل های اداری آنها متمرکز است. رنگ های تک رنگ یک راه سرگرم کننده برای ایجاد ظاهری یکنواخت در فضای اتاق کار شما است. البته که ترکیب و تطبیق بافت های مختلف نیز در حال حاضر مرسوم هستند.

بعضی افراد، راحتی و آرامش ناشی از رنگ های خنثی و طبیعی را ترجیح می دهند. خطوط تمیز، بهم ریختگی صفر و پالت رنگ خنثی در این سبک در مرکز توجه قرار می گیرند. حذف عوامل حواس پرتی و اتخاذ یک رویکرد حداقلی راهی عالی برای افزایش بهره وری است و زمینه ای عالی برای تعاملات حرفه ای که ممکن است به صورت مجازی اتفاق بیفتد فراهم می کند.

اتاق کار در منزل

ادغام فضای کار با فضاهای دیگر

برخی مایلند فضای خود را در بخش کانونی دیگری از محل زندگی خود ادغام کنند تا به راحتی و چند منظوره بودن در فضای کارشان زنده شود. چه گوشه اتاق نشیمن باشد، چه یک صندلی مشخص روی میز ناهارخوری، انتخاب یک کار ترکیبی از محیط خانه به شما این امکان را می دهد که تعادل بین کار و زندگی خود را داشته باشید در حالی که هنوز کارهای خود را انجام می دهید.

اتاق کار سفارشی

اتاق های کار سفارشی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از موارد اصلی برای بسیاری از صاحبان منازل هستند. با استفاده از کابینت و قفسه ها که به عنوان یک دفتر کار خانگی با قابلیت ایجاد ذخیره سازی به روشی شیک و پیچیده، یک راه عالی برای ادغام یک دفتر کار در منزل شما است. 

از قفسه ها و میزهای سفارشی گرفته تا کابینت هایی که قرار است بعد از یک روز طولانی فضای کار را پنهان کنند، اگر عملکرد و ذخیره سازی دغدغه اصلی شما باشد، کابینت ها راه خوبی هستند.

اتاق کار خانگی

مزایای اتاق کار در منزل

یک اتاق کار خانگی در مقایسه با یک دفتر اداری مزایای مختلفی دارد :

هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی می شود :

کار کردن در اتاق کار کوچک در منزل باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود که در غیر این صورت این زمان و هزینه صرف رفت و آمد از محل اقامت کارمند به محل کارشان می شود.

هنگام رفت و آمد روزانه به محل کار، یک کارمند مجبور است هزینه های اضافی را برای حمل و نقل متحمل شود. همچنین وقت کارمند که نیز ممکن است در ترافیک های زیاد صرف شود و خستگی او را به همراه داشته باشد.

راحت بودن :

یک اتاق کار در منزل، کارمند را ملزم به پوشیدن لباس های رسمی که در محل کار مورد نیاز است، نمی کند. تا زمانی که کارمند مسئولیت های مورد نیاز را انجام می دهد، کارفرما مشکلی با ظاهر یا رفتار معمولی کارمند در دفتر خانگی ندارد. کارمند می تواند تعادل کار و زندگی سالم را حفظ کند، بهره وری در کار را افزایش دهد و سلامت ذهنی و جسمی خود را تقویت کند.

کاهش هزینه های سربار :

در نهایت، یک اتاق کار خانگی به کارفرما کمک می کند تا در هزینه ها صرفه جویی کند و به کارمندان غیر ضروری اجازه می دهد تا از راه دور از اتاق کار خانه خود کار کنند. بنابراین، کارفرما هزینه های کمتری در اجاره، خوراکی ها، لوازم التحریر، آب و برق و سایر هزینه های مورد نیاز برای اداره یک دفتر اداری متحمل می شود.

دیزاین اتاق کار کوچک

هزینه های اتاق کار در منزل

هنگام کار در یک اتاق کار خانگی، یک کارمند هزینه های مختلفی را متحمل می شود مانند : اینترنت، آب و برق و لوازم التحریر در انجام فعالیت های مربوط به کار در محل سکونت خود.

کار کردن در محل سکونت چگونه رشد پیدا کرده است ؟

کار کردن در دفاتر خانگی در این چند ساله رایج تر شده است. با رشد اینترنت، دفاتر خانگی در مقایسه با دفاتر عملیاتی در مناطق بزرگ شهری، گزینه ارزان تر و راحت تری را ارائه می دهند.

به طور معمول اجاره یک دفتر اداری پر هزینه است و صاحبان مشاغل متحمل هزینه های مختلفی مانند اجاره، آب و برق، میز و صندلی، لوازم التحریر، تجهیزات اداری و سایر هزینه ها می شوند.

از سوی دیگر، نگهداری اتاق کار در منزل ارزان تر است، زیرا هزینه های افزایشی مانند اجاره ماهانه و هزینه های عملیاتی وجود ندارد. یک صاحب کسب و کار می تواند به راحتی یکی از اتاق های محل سکونت خود را به یک فضای اداری تبدیل کند و از آن برای ملاقات با مشتریان و نگهداری سوابق، پرونده ها و سایر اطلاعات مورد نیاز استفاده کند.

با پیشرفت فناوری در ارتباطات و ابزار کار و دسترسی آسان به اینترنت پر سرعت، بسیاری از شرکت ها اکنون به کارمندان خود فرصتی برای کار از راه دور از اداره را می دهند که در آن کارکنان می توانند بدون حضور فیزیکی در محل کار، مسئولیت های خود را در خانه انجام دهند.

در سال ۲۰۲۰، تعطیلی اقتصادی به دلیل همه گیری ویروس کرونا، شرکت ها را به سرعت با شرایط جدید وفق داد. صنایعی که به کارمندان اجازه می دهد از منزل کار کنند شامل : فناوری دیجیتال، حسابداری، امور مالی و سایر مشاغل هستند.

افراد حرفه ای که به عنوان مشاور، وکیل، حسابدار و مهندس کار می کنند، می توانند علاوه بر دفاتر اصلی خود در کلان شهر ها، یک دفتر کار خانگی نیز راه اندازی کنند. چنین متخصصانی می توانند از دفاتر خانگی خود برای انجام کار های اداری از راه دور، ملاقات با مشتریان به صورت آنلاین و حتی میزبانی جلسات فیزیکی با همکاران و مشتریان استفاده کنند.

اتاق کار مدرن

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر ار اتاق کار در منزل بهره می برید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments