انواع سبد کابینت - یراق دات کام

انواع سبد کابینت


سهیل رضوی 10 آذر 1400 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 9 دقیقه مطالعه
iOS 14

با کوچکتر شدن متراژ واحدهای شهری به طبع محیط آشپزخانه ها هم دچار این چالش شده اند و همچنین وجود انواع وسایل برقی مانند یخچال، گاز، لباسشویی و غیره و یا قرار داشتن کابینت ها در آشپزخانه باعث شده که قرار دادن وسایل مختلف در آشپزخانه تبدیل به یک دغدغه شود که وجود داشتن انواع ” اکسسوری کابینت ” باعث شده تا حد بسیار زیادی مشکل نبودن فضا برای وسایل مختلف حل شود.

دنیای امروز به سمت مدرن شدن در حال حرکت است و قطعاً در این چند ساله دکوراسیون های مدرن هم بیش از پیش مورد توجه افراد قرار گرفته که استفاده از انواع اکسسوری کابینت باعث شده هم نمای زیباتری برای آشپزخانه و کابینت ها بوجود بیاد و هم اینکه بسیار کاربردی باشند.

ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم شما را با انواع ” سبد کابینت ” آشنا کنیم که این سبدهای کابینتی انواع مختلفی دارند و مخصوص نگهداری وسایل مخصوصی می باشند. حال سوالی که ممکن است برای شما عزیزان پیش بیاید این است که منظور از سبد کابینتی چیست ؟ مدل های سبد کابینت کدامند ؟ سبدهای کابینتی مخصوص نگهداری چه وسایل و محصولاتی هستند ؟ مکانیزم سبد کابینت چیست ؟ بهترین برندهای آن ؟ و سوالاتی از این دست که ممکن است برای خریدارن و علاقمندان بوجود بیاید که ما به این سوال ها پاسخ خواهیم داد تا انتخاب بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید.

پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

سبد کابینت چیست ؟

قطعاً تا به حال شده که از سبدهای پلاستیکی که درون آنها سیب زمینی، پیاز و غیره قرار می گرفت را استفاده کرده باشید که این سبدها معمولاً در گوشه ای از آشپزخانه قرار می گرفتند.

امروزه سبد کابینت یکی از اکسسوری های کابینت محسوب می شود که این سبدها در درون یونیت کابینت قرار خواهند گرفت و دارای مکانیزم ریلی می باشند که می توانیم همانند کشو این سبدها را از داخل کابینت بیرون بیاوریم و سپس آنها را درون کابینت قرار دهیم.

هر یک از مدل های سبد کابینتی می توانند مخصوص نگهداری وسایل و محصولات مختلفی باشند که در ادامه به هر یک از آنها اشاره خواهیم کرد. همچنین لازم است بدانید که سبد کابینت دارای چندین طبقه مختلف نیز می باشد که همین مسئله باعث شده بتوانیم وسایل زیادی را درون آنها قرار دهیم.

انواع سبد کابینت

سبد چند منظوره کابینتی

اولین سبدی که قصد معرفی آنرا داریم سبد چند منظوره کابینتی می باشد که درون این سبدها می توانیم انواع حبوبات، سیب زمینی و پیاز، بطری های مختلف، نوشیدنی ها، ادویه جات و غیره را قرار دهیم.

تعداد طبقات سبد چند منظوره کابینتی می تواند به صورت 2 طبقه، 3 طبقه و 4 طبقه باشد و همچنین می توان در بعضی از طبقات سبدهای پلاستیکی را قرار داد تا به این صورت بتوان حبوبات و برنج را درون آنها قرار داد.

این سبدها دارای عرض های مشخصی می باشند که باید برای خرید، عرض مناسبی که قرار است از فضای یونیت کابینت را اِشغال کند را انتخاب کنید. عرض سبدهای چند منظوره کابینتی عبارتند از :

  • 30 سانتی متری
  • 35 سانتی متری
  • 40 سانتی متری
  • 45 سانتی متری
  • 50 سانتی متری
  • 55 سانتی متری
  • 60 سانتی متری

راجع به ریل های این محصول لازم است بدانید که دارای ریل های ساچمه ای و آرام بند می باشد و همچنین مدل کف های این سبدها به صورت توری و ام دی اف MDF می باشد.

نکته ی آخری که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که شما می توانید سبد کابینت را بر روی درب کابینت نصب کنید تا موقعی که درب کابینت را باز می کنید، سبد بیرون بیاید و به نوعی حالت کشویی داشته باشد.

سبد چند منظوره کابینت

سبد چند منظوره کابینت

سبد کنج کابینت

همانطور که از نام این محصول پیداست معمولاً در کابینت های کنج آشپزخانه نصب می شود که به آنها ” مچیک کرنر ” نیز گفته می شود. این سبدها استفاده از فضای این کابینت ها راحت می کنند چون معمولاً دسترسی به کل فضای کابینت های کنج امکان پذیر نیست.

ما در این سبدها می توانیم انواع ظروف، قابلمه، ادویه جات، ماکارونی و محصولاتی از این دست را قرار داد.

ریل های سبد کنج کابینتی می تواند به صورت ساده و آرام بند باشد و همچنین این ریل ها را می توان در کف و پهلو یونیت کابینت نصب کرد.

معمولاً سبدهای کنج کابینتی 2 طبقه هستند و سبدهایی که دارند به صورت 1 ، 2 و 4 تایی می باشند. راجع به جنس کف های آن باید بدانید که دارای کف های توری و دایموند می باشند که کف های دایموند به گونه ای طراحی شدند که ظرف و ظروف بر روی آنها لیز نخواهد خورد که این مزیت مهمی محسوب می شود.

سبد کنج کابینت

سبد کنج کابینت

سبد مواد شوینده

این محصول هم از نامش مشخص است که چه کاربردی دارد ! سبد مواد شوینده اکثراً در کابینت کنار لباسشویی نصب می شود که می توانیم انواع مواد شوینده را درون آنها قرار دهیم.

عرض سبدهای مواد شوینده به صورت 15 ، 20 ، 25 و 30 سانتی متری می باشد که این سبدها می توانند در کف، پهلو و همچنین به صورت آویز بر روی درب کابینت نصب شود. ریل های مورد استفاده در سبد مواد شوینده بیشتر ساچمه ای می باشد.

این محصول دارای 2 طبقه می باشد که هر کدام از این طبقات قابلیت تحمل وزن تا 10 کیلوگرم را دارند.

سبد مواد شوینده

سبد مواد شوینده

سبد سیب زمینی و پیاز

سبد سیب زمینی پیاز حجم زیادی از این محصولات را می تواند نگهداری کند و به نوعی فضای زیادی دارد و همچنین به خاطر کشویی بودن این سبدها، دسترسی را آسان تر کرده است.

شما می توانید بر اساس ارتفاعی که یوینت کابینت دارد از تعداد سبدهای مختلف استفاده کنید که ریل های این محصول در در دو طرف دیواره یونیت نصب می شود. لازم به توضیح است که ریل های مورد استفاده، ساچمه ای می باشد.

عرض سبدهای سیب زمینی پیاز به صورت اندازه های زیر می باشد :

  • 35 سانتی متری
  • 40 سانتی متری
  • 45 سانتی متری
  • 50 سانتی متری
  • 55 سانتی متری
  • 60 سانتی متری
سبد سیب زمینی و پیاز

سبد سیب زمینی و پیاز

سبد البسه

از سبد های البسه می توانید در کابینت های کنار لباسشویی استفاده کنید که کارایی و سهولت استفاده را به ارمغان بیاورید.

این سبدها می تواند به صورت تکی و دو قلو باشند که قابلیت نصب بر روی درب را دارند تا به صورت کشویی باز و بسته شوند.

راجع به ریل سبدهای البسه لازم است بدانید که اکثراً دارای ریل های آرام بند می باشند که بدین صورت موقع بسته شدن، این سبدها مرحله ای و آهسته تری بسته می شوند. محل نصب ریل های آن هم در کف کابینت می باشد.

سبد البسه

سبد البسه

جا برنجی

جا برنجی ها می توانند هم در کف و هم در پهلو یونیت کابینت نصب شوند که دارای مخزنی پلاستیکی برای نگهداری برنج می باشند.

ریل های این محصول ساچمه ای می باشد که مخزن سبد بر روی ریل حرکت می کند.

بعضی از این مدل سبدها دارای مخزن های 2 تایی یا 3 تایی مخصوص حبوبات نیز می باشند که می توانید از آنها استفاده کنید.

اندازه عرض این سبدها معمولاً به صورت 30 ، 35 و 40 سانتی متری می باشد.

جا برنجی و جا حبوبات

جا برنجی و جا حبوبات

جا بطری

این سبدها فضای کاربری مناسبی جهت چیدمان انواع بطری را دارند که با توجه به کشویی بودن، دسترسی آسانی به این سبدها خواهیم داشت.

ریل های جا بطری در کف کابینت و به صورت آرام بند می باشد که موقع بستن شدن، آهسته تر و مرحله ای بسته خواهد شد تا از آسیب به یونیت کابینت جلوگیری شود.

سایز عرض های این سبدها به صورت : 15 سانتی متری، 20 سانتی متری و 25 سانتی متری می باشد.

جا بطری

جا بطری

برندهای سبد کابینت

سبدهای کابینتی دارای برندهای معتبری می باشد که این برندها عبارتند از :

  • ملونی ( یونی هوپر ) | MELLONI ( UNIHOPPER )
  • فانتونی | FANTONI
  • پلاتین | PLATIN
  • آدلان | ADLAN
  • آذین | AZIN

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به خرید و استفاده از انواع سبد کابینت داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments