ایده هایی برای دکوراسیون بالکن - یراق دات کام

ایده هایی برای دکوراسیون بالکن


سهیل رضوی 18 بهمن 1401 - 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

اگر شما هم در آپارتمان های شهری زندگی می کنید و فضایی مانند بالکن دارید، از افراد بسیار خوش شانس هستید چراکه فرصت این را دارد که بالکن خود را بهترین شکل ممکن طراحی کنید و از این فضای شخصی لذت ببرید. بالکن شما هر چقدر هم که کوچم باشد بازهم پتانسیل طراحی زیادی دارد و می توانید آن را به مکانی دنج تبدیل کنید تا از بودن در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید. به همین منظور ما در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی ایده های “دکوراسیون بالکن” بپردازیم تا با این موضوع بیشتر آشنا شوید.

از یک میز کوچک در دکوراسیون بالکن خود استفاده کنید

شاید شما هم دوست دارید از چای و قهوه صبحگاهی خود در بالکن لذت ببرید، پس انتخاب میز کافه و صندلی را در اولویت خود قرار دهید. یک میز را انتخاب کنید که به راحتی جمع می شود تا در صورت لزوم بتوانید آن را در داخل منزل خود نگه دارید.

از نیمکت ها یا صندلی ها در بالکن استفاده کنید

ایده-های-دکوراسیون-بالکن

با استفاده از نیمکت ها، از مساحت بالکن خود به خوبی استفاده کنید. همچنین می توانید از صندلی های تاشو نیز استفاده کنید تا در مواقعی که بادهای شدیدی می وزد بتوانید این صندلی ها را به داخل خانه ببرید.

از گیاهان و گل ها در دکوراسیون بالکن استفاده کنید

بالکن خود را با گلدان های پر از گیاهان سرسبز بپوشانید تا حس حیاط خلوتی را که همیشه می خواستید ایجاد کنید. علاوه بر این، مقداری گل های خوشبو را هم به بالکن اضافه کنید تا بالکن شما خوشبو به نظر برسد. برای اینکه بیشتر با این گیاهانی که می توانید در بالکن خود استفاده کنید آشنا شوید، توصیه می کنیم مقاله گیاهان مناسب آپارتمان را از مجله یراق دات کام مطالعه کنید.

از بالش های برای کف بالکن خود استفاده کنید

نیازی نیست که هزینه های زیادی را برای خرید مبلمان متقبل شوید، مخصوصاً اگر در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می کنید. شما می توانید از بالش های رنگارنگ و مناسب در کف بالکن خود استفاده کنید.

استفاده از فرش در دکوراسیون بالکن

ظاهر بالکن خود را با یک فرش طرح دار بهبود ببخشید. البته هنگام خرید فرش به این موضوع دقت کنید که باید مقاومت بالایی داشته باشد چراکه فرش در معرض نور خورشید و گرد و غبار قرار دارد.

استفاده از فضای دیوار بالکن

طراحی-بالکن

گلدان ها یا آثار هنری مقاوم در برابر آب و هوا را آویزان کنید تا زیبایی بیشتری برای بالکن شما ایجاد شود.

از نور پردازی مناسب در بالکن استفاده کنید

با نصب آویز یا دیوارکوب در فضای باز برای پاتوق های آخر شب خود، نور مناسب ایجاد کنید. اگر منزل شما اجاره‌ای است، به دنبال چراغ های رشته‌ای یا فانوس های فضای باز بروید.

مبلمان تاشو را انتخاب کنید

اگر فضای کمی دارید، سعی کنید مبلمانی را نصب کنید که در صورت عدم استفاده قابل جمع شدن باشد. این مبلمان تاشو بعد از جمع شدن باعث می شوند فضای کف آزاد شود.

اطراف خود را با گل احاطه کنید

دیزاین-بالکن

ممکن است در بالکن فضایی برای قرار دادن صندلی نداشته باشید، اما همیشه فضایی برای گل ها وجود دارد. در امتداد نرده های بالکن گلدان ها را نصب کنید تا منظره شما را شیرین کند و به جذابیت خانه شما بیفزاید.

به خودتان حریم خصوصی بدهید

اگر بالکن شما درست در مقابل بالکن همسایه قرار دارد، گیاهان بلندی مانند بامبو را اضافه کنید تا یک دیوار طبیعی ایجاد کنید.

از سایبان جمع شونده استفاده کنید

در بالکن خود و در هر آب و هوایی که زندگی می کنید، با یک سایبان جمع شونده که از شما محافظت می کند استفاده کنید. به سراغ یک سایبان راه راه کلاسیک بروید تا دکوراسیون بالکن خود را متمایز کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به طراحی دکوارسیون بالکن خود دارید خوشحا می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments