بهترین ایده های کابینت آشپزخانه سفید - یراق دات کام

بهترین ایده های کابینت آشپزخانه سفید


سهیل رضوی 22 فروردین 1401 - 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

صاحبان خانه همیشه به دنبال بهبود ظاهر، احساس راحتی و بالا بردن ارزش خانه خود هستند و گرایش های طراحی اغلب تصمیمات بروز رسانی منزل را هدایت می کنند. در حال حاضر، بازسازی آشپزخانه مورد توجه صاحبان خانه و خریداران است.

ما فقط برای غذا پختن از آشپزخانه استفاده نمی کنیم و امروزه آشپزخانه هایمان تبدیل به مراکز خانوادگی شده است. آشپزخانه به عنوان مرکز خانه، نه تنها باید راحت و منظم باشد، بلکه باید زیبا و دلپذیر نیز باشد. یک راه ثابت شده برای ایجاد فضای بازتر و دلپذیرتر در آشپزخانه وجود دارد که استفاده از کابینت سفید است.

کابینت های سفید یک انتخاب محبوب هستند زیرا آنها می توانند آشپزخانه را بزرگتر نشان دهند و نمایی تمیز را ایجاد کنند. ظاهر باز و مطبوع کابینت های سفید یا کم رنگ، پس زمینه ای خیره کننده برای دیگر عناصر طراحی ایجاد می کند. به این ترتیب، یک آشپزخانه سفید قطعاً نمایی کسل کننده نخواهد داشت.

طراحی عالی و متفکرانه آشپزخانه به چیزی بیشتر از انتخاب رنگ کابینت نیاز دارد. ما در تیم تحریریه یراق دات کام بهترین ایده های کابینت اشپزخانه سفید را جمع آوری کردیم تا الهام بخش شما برای بهبود محیط خانه باشد.

قبل از اینکه به بهترین ایده های کابینت آشپزخانه سفید بپردازیم، در اینجا تاریخچه ای در زمینهٔ طراحی آشپزخانه و چگونگی محبوبیت کابینت های آشپزخانه سفید وجود دارد که قصد داریم به آنها بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

روندهای فعلی آشپزخانه چیست ؟

با روندی که امروزه شاهد آن هستیم، صاحبان خانه و خریداران بیشتر روی به کابینت های سفید می آورند.

ظاهر تمیز و تازه کابینت های سبک تر مانند کابینت سفید رنگ، محبوبیت پایداری را دارد. البته این ترجیح منطقی است چراکه کابینت های آشپزخانه سفید انتخاب های طراحی تمیز و ساده ای هستند.

کابینت های سفید آشپزخانه پس زمینه ای عالی برای هر دکوراسیونی است. اگرچه این رنگ امروزه از استقبال زیادی برخوردار است اما این روند گذرا نیست. این ترجیح طراحی امتحان خود را پس داده است و ریشه در ارتباط بین سطوح سفید و تمیزی دارد.

کابینت های سفید رنگ به دلیل جذابیت همیشگی خود، گزینه های ایده آلی برای بازسازی آشپزخانه هستند. بجای امتحان رنگ های دیگر، می توانید مطمئن باشید که کابینت های سفید، پروژه شما را پایدار می کند.

تاریخچه رنگ سفید در طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه سابقه طولانی دارد، اما ظهور لوازم خانگی مانند یخچال ها در دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ میلادی باعث شد آشپزخانه ها نقش جدیدی در منازل پیدا کنند.

پیکربندی آشپزخانه ای که اکثر خانه ها از آن پیروی می کنند بر اساس زیبایی شناسی طراحی مدرن مدرسه هنر و طراحی باهاوس آلمان است. این ظاهر مینیمالیسم را با تولید انبوه ترکیب می کند. با این حال، آشپزخانه های شیک چیزی فراتر از یک روند طراحی هستند و می توان گفت که ناشی از نیازهای آشپزی هستند.

چرا آشپزخانه های با کابینت سفید یک پس زمینه تمیز را ارائه می دهند ؟

آشپزخانه های تیره یا چوبی، گرم و راحت هستند ولی نمی توانند کثیفی را پنهان کنند. برای مهمانان، یک آشپزخانه تاریک می تواند کثیف به نظر برسد حتی اگر کاملاً استریل باشد.

وقتی کف، دیوارها، کابینت ها و پیشخوان ها سفید و روشن هستند، زباله ها جایی برای پنهان شدن ندارند که به همین دلیل آشپزخانه های سفید به نماد پاکیزگی تبدیل شدند.

متریال مدرن برای آشپزخانه سفید ارزان هستند و نگهداری آنها راحت است

در حالی که آشپزخانه های سفید فقط از کابینت های چوبی با رنگ سفید ساخته می شدند، پیشرفت های مصالح ساختمانی در طول سالیان گذشته انتخاب هایی را ایجاد کرد که با دوام تر و ارزان تر بودند.

تمیز کردن آسان سطوح کابینت سفید با استفاده از تخته های فیبر با چگالی متوسط ( MDF ) امکان پذیر شد که برای استحکام و یکنواختی مهندسی شده اند. در حالی که چوب یک مصالح ساختمانی کابینت کلاسیک، با دوام و مستحکم است، تخته های ام دی اف برای استحکام و قابل اعتماد بودن طراحی شده اند.

یکی از بهترین مزایای مواد ام دی اف، نحوه اعمال رنگ سفید است. به جای رنگ آمیزی، تخته های ام دی اف سفید با رنگدانه در فرآیندی سفت و مقاوم در برابر تراشه میناکاری می شوند. این تخته های ام دی اف هرگز محو نمی شوند و در برابر تاب و خوردگی مقاوم هستند.

کابینت های امروزی چگونه اند ؟

کابینت های آشپزخانه سفید امروزه محبوبیت همیشگی خود را حفظ کرده اند. انتخاب های زیادی در مورد رنگ کابینت وجود دارد، اما ظاهر تمیز کابینت های سفید همچنان مزایای بیشماری را برای صاحبان منازل فراهم می کند.

چرا کابینت های سفید تا این حد محبوب هستند ؟

بسیاری از دلایل اصلی محبوبیت رنگ سفید به عنوان یک زیبایی شناسی طراحی صادق است. رنگ سفید به اتاقی به طور فزاینده ای مرکز جمع شدن خانواده در خانه است، احساس تمیزی و باز بودن ایجاد می کند.

یک آشپزخانه سفید از حالت کسل کننده به دور است

کابینت شما می تواند مانند یک قاب برای عناصر دیگر اتاق ها عمل کند. مانند آنچه که تزیینات سفید رنگ و ویژگی های معماری را در اتاق های مختلف برجسته می کند، کابینت های سفید تضاد رنگی عالی با سایر ویژگی های آشپزخانه ایجاد می کنند.

کابینت های سفید آشپزخانه با طرح دکوراسیون و طراحی مناسب، نقاط کانونی زیبایی شناسی مدرن شما را برجسته می کنند. عناصر رنگارنگ می توانند شامل : رنگ دیوار، آثار هنری، وسایل و لوازم منحصر به فرد، کاشی ها و موارد دیگر باشند.

در ادامه به نحوهٔ اضافه کردن کابینت های سفید به طراحی آشپزخانهٔ خود خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

راه های گنجاندن کابینت های سفید در طراحی آشپزخانه :

شما می توانید از رنگ سفید در آشپزخانه خود استفاده کنید، به شرطی که سایه های مختلفی داشته باشید تا یکنواختی را از بین ببرید. شما لزوماً به تعادل نیاز ندارید و نکته اصلی دستیابی به ظاهری تمیز است که نمی خواهید نتیجه نهایی ناتمام یا ناقص به نظر برسد.

رنگ های خنثی مدت هاست که محبوب بوده اند، اما روند رو به رشدی به سمت رنگ های زنده وجود دارد. این گام به سمت رنگ های روشن توسط برخی از طراحان داخلی به عنوان بخشی از روند تم های جدید و انرژی تلقی می شود.

کاشی ها با کابینت های سفید ظاهر می شوند :

یکی از راه های ایجاد شور و نشاط در آشپزخانه، اضافه کردن یک لایه پشتی کاشی به عنوان نقطه کانونی است. اگرچه لایه های پشتی کاشی می توانند با کابینت های سفید ساده به خوبی مطابقت داشته باشند ولی از سفید نگه داشتن کف و دیوارها خودداری کنید.

در حالی که ممکن است وسوسه شوید تا یک رنگ مد روز را اضافه کنید، اگر با امکان حذف کاشی ها در چند سال دیگر مخالف هستید، از انجام این کار خودداری کنید.

به جای کاشی های رنگارنگ، به دنبال الگوهای هندسی یا طبیعی سفید و خاکستری یا سفید و سیاه باشید. رنگ های تیره را به عنوان برجسته یا برای شکستن کاشی های سفید ظریف مد نظر قرار دهید. اگر کاشی کف سفید دارید، کمی تضاد را با رنگ دیوار، مواد روی میز و لایه های پشتی اضافه کنید.

مورد های بیشتری نسبت به رنگ دیوار برای ایجاد رنگبندی در فضای منزل وجود دارد :

هنگام طراحی و تزیین آشپزخانه خود، به فراتر از دیوارها به عنوان قسمت هایی برای افزودن رنگ نگاه کنید. رنگبندی های مختلف می توانند به اتاق شما سر زندگی بیاورند و در عین حال آنرا آرام نگه می دارند. مبلمان، کاسه های تزیینی، آثار هنری و حتی وسایل کوچک می توانند رنگی را به اتاق بیاورند و کابینت های سفید به عنوان نکته اصلی این عناصر عمل می کنند.

نکته دیگر اضافه کردن رنگ در مکان های غیر منتظره است. اگر یک قفسه کتاب دارید، افزودن رنگ به دیوارهای داخلی آن عمق و نمای بصری جالبی را ایجاد می کند. اگر فضای گل و گیاه یا انباری دارید، به عنوانی انتقالی به محیط آشپزخانه، رنگی زنده به دیوارهای آن اضافه کنید.

به موارد فراتر از رنگ ها فکر کنید :

قفسه بندی یا کابینت های بدون درب نیز به خوبی کار می کنند و روند روبه رشدی در آشپزخانه ها بوده است. برخی این طرح های آشپزخانه اپن را دوست دارند که کمتر مورد استقبال دیگران قرار می گیرد. قفسه ها برای کسانی که آشپزخانه تمیز و منظمی را حفظ می کنند خوب است زیرا هیچ درب کابینتی برای پوشاندن ظرف و ظروف و لیوان های مختلف وجود ندارد.

این قفسه ها به خوبی با کابینت های پایین سفید و قفسه های بالایی کار می کنند و می توانند به شما کمک کنند تا ظاهر تمیز در آشپزخانه خود داشته باشید. اگر بشقاب ها، کاسه ها و لیوان های رنگارنگی دارید که می خواهید آنها را به نمایش بگذارید، قفسه های باز می توانند نمایی عالی را ایجاد کنند.

قفسه های سفید در مقابل دیوارهای سفید یا خاکستری روشن می توانند به ایجاد یک سبک شیک، مدرن و مد روز نیز کمک کنند.

سایر عناصر طراحی که به خوبی با یک آشپزخانه مدرن و سفید ست می شوند، از دنیای صنعتی الهام می گیرند. سعی کنید برخی از ویژگی های فلزی مانند چهارپایه های جزیره آشپزخانه را اضافه کنید. این موارد با سفیدی تضاد شدید دارند اما به خودی خود دارای خطوط تمیزی نیز هستند.

فلزات مخلوط همچنین می توانند به از بین بردن خستگی در آشپزخانه سفید شما کمک کنند. اگر لوازم فولادی ضد زنگ داشتید و قرار بود آن درخشش فلزی را در کل اتاق داشته باشید، اکنون مخلوط کردن فلز برنج با برنز و نیکل با کروم مشکلی ندارد.

تفاوت ها باعث ایجاد عمق و جذابیت می شوند که دقیقاً همان عنصری هستند که کابینت های سفید به روشن کردن آن کمک می کنند.

مزایای کابینت سفید کدامند ؟

انتخاب کابینت های سفید امروزی مزایای بی شماری را در هزینه، مراقبت و ظاهر برای صاحبان منازل فراهم می کند. در حالی که برخی دلایل قدیمی برای یک آشپزخانه تمیز باعث خرید می شوند، عوامل دیگری نیز وجود دارند که مدرن تر هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

کابینت های سفید راحت تر تمیز می شوند :

شاید فکر کنید که این مورد نمی تواند درست باشد چراکه کابینت های سفید مانند ماشین های سفید هستند و هر گونه کثیفی و هر لک یا اثر انگشت را نشان می دهند. بله درست است، ولی این موضوع نقص نیست بلکه یک ویژگی است که به شما کمک می کند تا آشپزخانه خود را تمیز نگه دارید.

کابینت های سفید به آشپزخانه ها ظاهر تمیز، سالم و بهداشتی می دهند درحالی که بیشتر لکه ها با انواع پس زمینه های طراحی آشپزخانه قابل مشاهده هستند و به راحتی تمیز می شوند. برخی کثیفی ها می توانند روی سطوح چوبی رنگ های دیگر گم شوند.

روی یک کابینت سفید، چربی کاملاً معلوم است، بنابراین حتی اگر تا چند روز متوجه چربی ها نشوید باز هم می توانید به راحتی سطوح را تمیز کنید. سطوح سفید با قابل مشاهده تر کردن لکه ها، شما را به تمیز کردن آنها تشویق می کند.

از آنجایی که کثیفی های ناشی از اثر دست و کثیفی آشپزخانه بر روی سطح سفید چشمگیرتر است، کابینت های سفید می توانند به عنوان یادآوری آشکاری از الزامات تمیز کردن عمل کنند.

نکات تمیز کردن کابینت های سفید :

از آنجایی که کابینت های سفید آشپزخانه شما به راحتی کثیفی و لکه ها را آشکار می کند، آماده باشید که آنها را تمیز نگه دارید. تمیز کردن کابینت شما به محصولات تخصصی گران قیمت نیاز ندارد.

یک پارچه مرطوب ساده معمولاً این کار را انجام می دهد. اگر کابینت ها خیلی چرب به نظر می رسند، چند قطره مایع ظرفشویی را در یک سطل آب گرم امتحان کنید. مخلوط آنرا به یک اسفنج بمالید و با یک پارچه نرم خشک کنید.

اگر کابینت شما شروع به نشان دادن علائمی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید که منجر به زرد شدن می شود کرد، راه حل های طبیعی وجود دارد. مقدار مساوی سرکه سفید و جوش شیرین را باهم ترکیب کنید و به شکل خمیر درآورید. این مخلوط در ابتدا پف می کند که پس از خوابیدن پف آن، خمیر را روی کابینت ها بمالید. ده دقیقه صبر کنید، سپس با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

سایه های متعدد رنگ سفید :

هنگام برنامه ریزی برای آشپزخانهٔ خود، به خاطر داشته باشید که یک آشپزخانه سفید فقط شامل رنگ سفید روشن نیست. شما می توانید بازتاب نور و باز بودن مشابهی از کرم ها و خاکستری های روشن را دریافت کنید. اگر از ایجاد فضای بیش از حد خسته کننده می ترسید، برای الهام گرفتن به رنگ های سفید هیجان انگیز و متنوع نگاه کنید.

قیمت کابینت :

بسته به جنس و طراحی، کابینت های سفید می توانند انتخاب اقتصادی تری باشند. چوب های مختلفی وجود دارند که گران تر از ام دی اف هستند چراکه این چوب ها میناکاری شده می باشند. 

در پایان لازم به ذکر است که شما می توانید برای خرید “یراق آلات کابینت و بویژه “دستگیره کابینت و سایر ملزومات کابینت به وبسایت یراق دات کام مراجعه کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر از کابینت های سفید مدرن در آشپزخانه های خود استفاده کرده اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments