بهترین روش های سازماندهی کمد دیواری - یراق دات کام

بهترین روش های سازماندهی کمد دیواری


سهیل رضوی 24 مهر 1401 - 9 دقیقه مطالعه
iOS 14

دیگر هرگز نگران سازماندهی کمد خود نباشید. راهنمای گام به گام ما (همراه با عکس) به شما نشان می دهد که چگونه به راحتی کمد خود را مرتب کنید. اگر شما هم شبیه ما هستید، احتمالاً در طول سال‌ها بارها کمد دیواری خود را مرتب کرده‌اید، ولی با این حال ممکن است هنوز برای سازماندهی کمد دیواری خود دچار مشکل شوید.

نگهداری از یک کمد مرتب همیشه یک فرآیند مداوم خواهد بود (زیرا به روز کردن کمد لباس شما یک فرآیند مداوم است)، اما کارهای خاصی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که دیگر هرگز بیش از 20 دقیقه را صرف مرتب کردن مجدد لباس های خود نخواهید کرد.

این 17 استراتژی آسان را دنبال کنید تا کمد خود را برای همیشه مرتب کنید. ممکن است کمی طول بکشد، اما قول می‌دهیم که ارزشش را داشته باشد. علاوه بر این، به شما پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه سازماندهی کفش ها در کمد دیواری” را پیش تر به آن پرداخته ایم را مطالعه کنید.

روش های مرتب کردن کمد دیواری

بهترین روش هایی که با استفاده از می توانید کمد دیواری خود را مرتب کنید به شرح زیر است :

۱- دسته بندی لباس ها بر اساس نوع آن ها :

دسته-بندی-لباس-ها-بر-اساس-نوع-آن-ها

یک راه سریع و آسان برای آویزان کردن لباس هایتان این است که آنها را بر اساس نوع الَک کنید. انداختن هر تکه لباسی که دارید در یک کوه پارچه‌ای عظیم روی تختتان بسیار زیاد و ناکارآمد است.

در عوض، لباس‌های خود را به دسته‌هایی مانند شلوار، لباس، تاپ، لباس‌های بیرونی، اکسسوری‌ها و لباس‌های زیر تقسیم کنید. سپس قبل از اینکه به دسته بعدی بروید، هر مورد را در یک دسته مرتب کنید.

چرا این روش بهتر است؟ زیرا وقتی لباس‌های مشابه در مقابل شما جمع شده‌اند، مقایسه آسان‌تر است و خلاص شدن از شر چیزهایی که می‌دانید بیش از حد آنها را دارید یا نمی‌خواهید راحت‌تر می‌کند.

همانطور که در مورد چیزهای خود مرور می کنید، متعهد شوید که فقط لباس هایی را که می دانید دوست دارید و می پوشید، با تکرار حفظ کنید.

۲- کمد خود را خالی و تمیز کنید :

کمد-خود-را-خالی-و-تمیز-کنید

لباس ها، کفش ها و اکسسوری های خود را از کمد بیرون بیاورید و سپس شروع به تمیز کردن کمد دیواری با استفاده از جارو برقی کنید و سپس قفسه ها را از هرگونه لک یا کثیفی پاکیزه کنید.

۳- فضای کمد ایده آل خود را طراحی کنید :

فضای-کمد-ایده-آل-خود-را-طراحی-کنید

بدیهی است که اگر زمان و پول لازم برای بازسازی کمد دیواری را دارید، آن را دنبال کنید.

اگر نه، برای کار کردن با چیزهایی که دارید خلاق باشید. به بهترین ویژگی های کمد خود توجه داشته باشید: شاید تعداد زیادی فضای ذخیره سازی عمودی، قفسه بندی داخلی یا چندین میله آویز داشته باشید. از اینها به نفع خود استفاده کنید.

برای قسمت‌هایی از کمدتان که چندان عالی نیستند، مثلاً قفسه‌های بالایی که دسترسی به آن‌ها سخت است یا به طور کلی کمبود قفسه‌ها برای رفع این مشکلات چه کاری می‌توانید انجام دهید.

شاید کمد طرح باز شما از کمدهای رول پلاستیکی یا یک کمد کوچک در داخل آن بهره مند شود. اگر قفسه های زیادی دارید و فضای آویزان کافی ندارید، شاید بتوانید چند قفسه را بردارید و به جای آن قلاب ها را روی دیوارها آویزان کنید.

۴- لباس های خود را بر اساس دسته بندی ذخیره کنید :

لباس-های-خود-را-بر-اساس-دسته-بندی-ذخیره-کنید

این نکته ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما زمانی که بخواهید ژاکت خاکستری خود را در یک لحظه پیدا کنید، تفاوت را ایجاد می کند.

مانند موارد با موارد مشابه نگه دارید. تمام کمربندهای خود را در یک مکان قرار دهید، سارافون های خود را در کنار یکدیگر آویزان کنید و پیراهن های ورزشی خود را جدا از لباس خواب خود نگه دارید.

۵- هر چیز ظریف، فانتزی یا محکم را آویزان کنید :

هر-چیز-ظریف،-فانتزی-یا-محکم-را-آویزان-کنید

شاید فضای کافی برای آویزان کردن تک تک تی‌شرت‌هایی که دارید داشته باشید، اما اگر ندارید، چیزهای واضح را آویزان کنید.

این به معنای اقلام ظریف مانند لباس، دامن، و لباس زیر زنانه، اقلام فانتزی مانند کت و شلوار، و قطعات محکم و ساختار یافته مانند کت و کت و شلوار است.

برای اینکه به کمد خود ظاهری مرتب و شاد ببخشید: همه چیز را رو به یک جهت آویزان کنید، اقلام طولانی‌تر در سمت چپ و اقلام کوتاه‌تر در سمت راست تا پایین لباس‌هایتان. یک خط شیب دار به سمت بالا ایجاد می کند.

۶- از آویزهای هماهنگ کننده استفاده کنید :

از-آویزهای-هماهنگ-کننده-استفاده-کنید

هیچ چیز مانند مجموعه‌ای از آویزهای پلاستیکی سیمی و نئونی که سعی در همزیستی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر دارند، هرج و مرج کمد را فریاد نمی‌زند.

شلوغی بصری را محدود کنید و با استفاده از چوب لباسی مناسب برای لباس های خود، ظاهری براق و ساده به کمد خود بدهید.

فقط مطمئن شوید که روی چوب لباسی هایی سرمایه گذاری می کنید که واقعاً برای آنچه دارید کار می کنند. مثلاً اگر کت و شلوارهای سنگین برای آویزان دارید، آویزهای مخملی محکم را به جای انواع پلاستیکی نازک انتخاب کنید و اگر بلوزهای ابریشمی لغزنده زیاد دارید، از چوب لباسی های چوبی خودداری کنید.

۷- وسایل ضخیم مانند جین و ژاکت را روی هم قرار دهید :

وسایل-ضخیم-مانند-جین-و-ژاکت-را-روی-هم-قرار-دهید

با چیدن ژاکت های حجیم زمستانی و شلوار جین سفت (البته در دسته های جداگانه) از کشو و فضای آویزان با ارزش خود صرفه جویی کنید. این اقلام پشته های مناسبی برای فضای قفسه شما ایجاد می کنند، زیرا محکم و ضخیم هستند، به این معنی که وقتی آنها را روی هم قرار می دهید، فرو نمی ریزند، چروک نمی شوند یا شکل خود را از دست نمی دهند.

نه تنها این، شما می توانید هر مورد را در یک پشته به وضوح مشاهده کنید، و پیدا کردن آنچه به دنبال آن هستید بسیار آسان تر می شود.

۸- تی شرت، پیژامه و لباس های ورزشی را در جعبه های ذخیره سازی قرار دهید :

تی-شرت،-پیژامه-و-لباس-های-ورزشی-را-در-جعبه-های-ذخیره-سازی-قرار-دهید

چیزهایی مانند پیراهن‌های نخی، ساق‌های شلواری و شلوارک‌های پلی استر نازک و ….انعطاف‌پذیر هستند و آنها را کاندیدهای مناسبی برای تکنیک رول می‌کند.

اگر درست انجام دهید، این تکنیک باعث صرفه جویی در فضا می شود. به جای تا کردن و روی هم چیدن لباس‌های نرم و نازک‌تر، به سادگی آن‌ها را از وسط تا کرده و به شکل لوله‌های کوچک و مرتبی بغلتانید.

لباس های رول شده خود را در جعبه های باز قرار دهید (برای قرار دادن در کشوها عالی است)، یا از سبدهای سیمی یا سطل های شفاف (مناسب برای قفسه ها) استفاده کنید.

۹- لباس های پر استفاده خود را در سطح چشم نگه دارید :

لباس-های-پر-استفاده-خود-را-در-سطح-چشم-نگه-دارید

هر چیزی را که به طور منظم می پوشید در وسط کمد خود در سطح چشم قرار دهید تا به راحتی در آن را پیدا کنید و به دست آورید.

وسایل کمتر استفاده شده را مستقیماً بالا یا زیر محبوب ترین لباس های خود قرار دهید و اقلام کم پوشیده خود را به قفسه بالایی بریزید.

۱۰- کمد لباس خود را رنگ آمیزی کنید :

کمد-لباس-خود-را-رنگ-آمیزی-کنید

مرتب کردن لباس‌هایتان بر اساس رنگ ممکن است خسته‌کننده باشد، اما نتیجه نهایی انتخاب یک لباس را بسیار آسان‌تر می‌کند، به خصوص اگر فردی بصری باشید.

نیازی نیست خود را اذیت کنید و ترتیب دقیق رنگ ها را رعایت کنید. حتی ایجاد کلی‌ترین تمایز رنگی، کمد شما را کاملاً شایسته و جهت‌یابی را آسان می‌کند.

۱۱- فضای ذخیره سازی عمودی خود را به حداکثر برسانید :

فضای-ذخیره-سازی-عمودی-خود-را-به-حداکثر-برسانید

هر کمد دارای یک سلاح ذخیره سازی مخفی است که در صورت استفاده صحیح، کل چیدمان کمد شما را تغییر می دهد؛ یعنی فضای عمودی.

این به معنای دیوارها، قفسه های بالا، درها و حتی آن فضای مرده بین کف و لبه های لباس های آویزان است.

چگونه از فضای ذخیره سازی عمودی خود استفاده می کنید؟ یک جاکفشی روی در را روی درب خود آویزان کنید، یا آن را رو به پهلو روی یک میله کششی آویزان کنید. همچنین می‌توانید از فضای اضافی دیوار برای نصب قفسه‌هایی که جعبه‌های جواهرات یا کیف‌های دستی را در خود جای می‌دهند، استفاده کنید.

۱۲- از جدا کننده های کشو برای لباس زیر خود استفاده کنید :

از-جدا-کننده-های-کشو-برای-لباس-زیر-خود-استفاده-کنید

برای اینکه فضای محفظه ها را به حداکثر برسانید و همه چیز را آسان کنید، جوراب، جوراب شلواری، لباس زیر و کمربند خود را بغلتانید. از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و کاربردی است.

۱۳- روسری ها را به چوب لباسی آویزان کنید :

روسری-ها-را-به-چوب-لباس-آویزان-کنید

روسری ها اگر واقعاً ضخیم هستند، می‌توانید آن‌ها را بغلتانید یا روی هم بچینید، اما بستن روسری‌ها روی چوب لباسی گزینه بهتری برای مرتب کردن آن‌ها است.

آویزان کردن روسری‌ها، آنها را بدون چروک نگه می‌دارد و به راحتی قابل مشاهده و دسترسی است، به این معنی که احتمالاً به طور منظم از آنها استفاده می‌کنید.

۱۴- از فضای خالی دیوار برای آویزان کردن جواهرات و اکسسوری ها استفاده کنید :

از-فضای-خالی-دیوار-برای-آویزان-کردن-جواهرات-و-اکسسوری-ها-استفاده-کنید

چه اندازه فضای خالی برای دیوار دارید؟ خلاق باشید و از این قسمت برای آویزان کردن لوازمی مانند کمربند، جواهرات، کلاه یا کراوات استفاده کنید.

چگونه همه چیز را آویزان می کنید؟ می‌توانید از یک سازمان‌دهنده جواهرات آویزان یا قلاب‌ها استفاده کنید.

۱۵- محتویات کشو را به ترتیبی که لباس می پوشید مرتب کنید :

محتویات-کشو-را-به-ترتیبی-که-لباس-می-پوشید-مرتب-کنید

اگر از خواب بیدار شوید و نیازی به این نداشته باشید که همه لباس‌هایتان را کجا پیدا کنید، چقدر ساده‌تر می‌شوید؟ پاسخ: خیلی ساده تر؛ اگر کمد یا ست کشوهایی دارید که مقدار قابل توجهی لباس را در خود جای می دهند، در مورد نحوه چیدمان آن کشوها هوشمندانه عمل کنید.

در کشوی بالایی، اقلامی را که صبح هنگام لباس پوشیدن اول پوشیدید، مانند لباس زیر، ذخیره کنید. آن را با شلوار در کشو زیر و تاپ در کشوی زیر آن دنبال کنید.

۱۶- چوب لباسی خود را به عقب بچرخانید تا مشخص کنید که چند بار لباس خود را می پوشید :

چوب-لباسی-خود-را-به-عقب-بچرخانید-تا-مشخص-کنید-که-چند-بار-لباس-خود-را-می-پوشید

این کار کمد شما را از زحمت فهمیدن اینکه کدام لباس‌ها را همیشه می‌پوشید و کدام لباس‌ها را هرگز لمس نمی‌کنید، از بین می‌برد، علی‌رغم اینکه هر بار که یک پاکسازی بزرگ لباس انجام می‌دهید، به نوعی مفید بودن یا زیبایی آن‌ها را توجیه می‌کند.

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

تمام چوب لباسی های خود را به عقب بچرخانید. می‌توانید به جای آن، روبان‌های زیبایی را روی چوب لباسی‌ها ببندید یا تکه‌های نوار برقی را با تاریخ روی آن‌ها بپیچید.

هر بار که یک وسیله را از کمد بیرون می آورید تا آن را بپوشید، چوب لباسی را بچرخانید تا رو به جلو باشد.

هر اقلامی که پس از گذشت شش ماه یا یک سال دارای چوب لباسی رو به عقب باشد، مستقیماً وارد دسته بندی لباس های بی استفاده شما می شود.

۱۷- از قانون یکی در و یکی بیرون استفاده کنید تا مجموعه لباس های خود را کنترل کنید :

از-قانون-یکی-در-و-یکی-بیرون-استفاده-کنید-تا-مجموعه-لباس-های-خود-را-کنترل-کنید

علی‌رغم بهترین تلاش‌های سازمانی‌تان، ممکن است در پایان هر سال (یا هر فصل اگر اعتیاد جدی به خرید داشته باشید) با انبوهی از لباس‌های نامناسب، قدیمی یا مورد علاقه مواجه شوید.

بنابراین چگونه می‌توانید از خارج شدن اوضاع از کنترل خود جلوگیری کنید؟

شما همان قانون کوچک ساده و بی رحمانه به نام سیاست “یک در، یک بیرون” را اتخاذ می کنید.

دقیقا چیه؟ درست همان چیزی که به نظر می رسد.

به ازای هر کالای جدیدی که به کمد خود می آورید، از شر کالای دیگری خلاص می شوید. یک جفت چکمه پاییزی ساده دارید؟ کفش های پاشنه دار مشکی را که دو سال است نپوشیده اید کنار بگذارید. کت چرم تازه خریدی؟ با یک پیراهن قدیمی خداحافظی کنید.

این ساده، آسان است و تضمین می‌کند که مجموعه لباس‌های شما هرگز برای مدیریت آن‌قدر بزرگ نمی‌شود.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به سازماندهی کمد دیواری خود دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments