بهترین قفل ضد سرقت منزل - یراق دات کام

بهترین قفل ضد سرقت منزل


سهیل رضوی 8 اسفند 1400 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 ۵ دقیقه مطالعه
iOS 14

امروزه نام های “قفل ضد سرقت” یا درب ضد سرقت را زیاد شنیده ایم، ولی آیا می دانید قفل ضد سرقت چیست ؟ برای خرید قفل ضد سرقت باید به چه ویژگی هایی دقت کرد ؟ آیا استفاده از قفل سرقت تاثیری در کاهش احتمال سرقت دارد ؟ بهترین قفل ضد سرقت منزل کدام است ؟ و سوالاتی از این دست که ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم. پس با ما در ادامهٔ این مطلب همراه باشید.

قفل ضد سرقت چیست ؟

قبل از بررسی موارد بالا، ابتدا باید بدانیم که کلاً قفل ضد چیست و در چه درب هایی می توان از آن استفاده کرد! 

قفل ضد سرقت یکی از زیر مجموعه های قفل درب چوبی است که امنیت بسیار بالاتری نسبت به قفل های دیگر دارد و بر روی درب های ضد سرقت نصب می شوند. زبانهٔ قفل ضد سرقت دیگر به شکل ساده نمی باشد بلکه به صورت میله یا همان لوله ای می باشد که این زبانه ها در مدل های ۳ لول و ۴ لول در بازار موجود است.

لازم به توضیح است که معمولاً برای بالاتر بدن امنیت درب های ضد سرقت می توان در کنار قفل ضد سرقت، از قفل های کمکی نیز استفاده کرد.

چرا باید از قفل ضد سرقت استفاده کنیم ؟

از زمان های گذشته و حتی سالیان بسیار دور، افراد مختلفی سعی بر این داشتند که از مال و اموال خود، با استفاده از روش های مختلفی محافظت کنند. امروزه در کشورمان شاهد رشد چشمگیر سرقت ها بوده ایم که به همین دلیل استفاده از قفل با امنیت بالا تبدیل به اولویت اساسی هر مکان و هر وسایلی شده است.

استفاده از درب ضد سرقت به همراه قفل درب ضد سرقت و سیلندر مناسب می تواند علاوه بر زیبایی باعث ایجاد امنیتی بالا در درب ها شود.

انواع قفل ضد سرقت کدامند ؟

از لحاظ زبانه قفل ضد سرقت، می توان به طور کلی این قفل ها را به دو دسته تقسیم کرد :

قفل درب ضد سرقت سه لول :

قفل ضد سرقت سه لول دارای ۳ زبانهٔ میله ای شکل می باشد که جنس این زبانه ها از آهن سختکاری شده می باشد.

قفل ضد سرقت سه لول

قفل ضد سرقت چهار لول :

این قفل هم بجای استفاده از زبانهٔ تخت، از زبانه میله ای و به صورت چهارتایی استفاده می کند.

قفل ضد سرقت چهار لول

علاوه بر این مدل ها، نوع های دیگری از قفل ضد سرقت وجود دارد که شامل :

  • قفل مونو پلاک
  • قفل مولتی پوینت
  • قفل هوکی شکل
  • قفل ضد سرقت آژیردار
  • قفل ضد سرقت هوشمند

قفل های ضد سرقت دارای تکنولوژی خاصی نیستند و فقط بجای زبانهٔ تخت، از زبانهٔ میله ای استفاده می کنند. لازم به ذکر است که قفل ضد سرقت در وسط چهارچوب درب نصب می شود و شاید دیده باشید که علاوه بر آن، یک قفل با زبانهٔ میله ای هم در بالای چهارچوب نصب شده است که این قفل ها، قفل کمکی می باشند.

قفل کمکی می تواند ضریب امنیت درب را بالاتر ببرد که دارای کلید چهارپر هستند و مانند قفل های ضد سرقت، دارای زبانهٔ میله ای به صورت : ۲ لول، ۳ لول و ۴ لول می باشد.

ساختار داخلی قفل ضد سرقت چیست ؟

ساختار داخلی قفل درب چوبی و مخصوصاً قفل ضد سرقت به صورت زیر می باشد اکثراً از متریال با کیفیت استفاده شده اند. به طور مثال بدنه قفل ضد سرقت از فولاد گالوانیزه و زبانهٔ میله ای آن از ورقه های آهنی می باشد.

ساختار داخلی قفل ضد سرقت

بهترین قفل ضد سرقت منزل کدام است ؟

قفل های درب ضد سرقت دارای برندهای ایرانی و خارجی می باشد که می توانیم به “قفل ضد سرقت کالی” و قفل ضد سرقت داف اشاره کنیم.

از آنجایی که درب های ضد سرقت اکثراً ساخت کشور ترکیه می باشند و درب های ضد سرقت ایرانی هم از لحاظ آهن آلات درون درب ها کاملاً شبیه به برندهای ترکیه ای می باشد، استفاده از قفل ضد سرقت کالی و داف می توانید گزینهٔ بسیار مناسبی برای بالا بردن امنیت درب ها باشد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از قفل ضد سرقت داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments