تاثیر دکوراسیون در روحیه - یراق دات کام

تاثیر دکوراسیون در روحیه


سهیل رضوی 2 آذر 1401 - آخرین ویرایش در9 آذر 1401 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

آیا تا به حال به تاثیر دکوراسیون در روحیه فکر کرده اید؟ همه ما تجربه بازگشت به خانه بعد از یک روز پر استرس را داشته ایم. شاید شما اضطراب ناشی از اورژانس های کاری را تجربه کرده اید. یا شاید با یکی از اعضای خانواده دعوا کرده اید. شاید در یک بازی مهم شکست خورده باشید. یا دچار از دست دادن یکی از عزیزان شده اید. پس از یک شوک یا ناراحتی، غریزه ما به ما می گوید که به خانه برویم. فضاهای شخصی در خانه ما صحنه را برای لحظات زیادی در زندگی ما آماده می کند. و از آنجایی که این مناطق زمینه بسیاری از دوره‌های مهم و استرس‌زا در زندگی را فراهم می‌کنند، بسیار مهم است که فضاهای شخصی شما آرامش، حمایت و انرژی عاطفی مثبت را فراهم کنند.

در حالی که بخش زیادی از زندگی ما خارج از کنترل ما است، خانه ما مکانی است که صلاحیت کامل آن را داریم. چه رویکرد مینیمالیستی داشته باشید و چه از طرفداران مکتب طراحی خانه پر زرق و برق باشید، روشی که خانه خود را مبلمان می کنید، دیوارهایتان را رنگ می کنید و وسایلتان را چیدمان می کنید همگی تأثیرات قابل توجهی بر احساس امنیت و آرامش شما خواهد داشت.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی “تاثیر دکوراسیون در روحیه” بپردازیم تا بیشتر با اینکه چگونه می توانید منزل خود را به بهترین شکل ممکن و به صورت روانشناسی دیزاین کنید (Psycology of Design) که آرامش روحی زیادی برای شما به ارمغان بیاورد آشنا شوید.

آیا دکوراسیون می تواند سلامت روان را بهبود بخشد؟

به گفته بنیاد سلامت روان، اضطراب و افسردگی شایع ترین شکایات سلامت روان هستند. با این حال، بسیاری از تکنیک ها و رویکردهای طراحی داخلی برای کاهش استرس و افسردگی نشان داده شده است. در حالی که ایجاد ارتباط بین طراحی خانه و ثبات احساسی چیز جدیدی نیست، مطالعات اخیر اعتبار این ادعاها را تقویت کرده است. در صنعت مراقبت های بهداشتی، پیوندها به خوبی مستند شده اند. ایجاد فضاهایی برای با هم بودن و دوری از هم می تواند سلامت روان را افزایش دهد.

دنیای تجارت نیز به تأثیرات روانی دکوراسیون داخلی توجه دارد. طراحان شرکتی از رنگ، نور، چیدمان، بافت و آثار هنری برای ایجاد فضاهای انگیزشی و نشاط‌آور استفاده می‌کنند که کارایی، خلاقیت، شادی، اعتماد یا حتی ارعاب را افزایش می‌دهد. طراحان کسب و کار به همان اندازه که زیبایی شناسی را در نظر می گیرند، زمان را صرف توجه به ذهنیت می کنند.

در حالی که بسیاری از عناصر طراحی داخلی با بهبود سلامت روان مرتبط بوده اند، به نظر می رسد چند مولفه وجود دارد که بارها و بارها به آنها اشاره می شود. اثرات نور خورشید، وسعت، گیاهان و گل ها، عناصر طبیعی، رنگ و آثار هنری به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. در صورت استفاده صحیح، هر یک از این عناصر طراحی می توانند محیطی مناسب برای کاهش استرس، اضطراب و افسردگی ایجاد کنند.

نور خورشید روحیه شما را روشن می کند، اتاق ها را با نور طراحی کنید

یک اتاق پر نور لذت بخش است، اما آیا می دانستید که نور خورشید افسردگی را نیز کاهش می دهد؟ چه نور خورشید خود را در خارج از منزل دریافت کنید و چه از طریق پنجره، نور خورشید باعث بهبود خلق و خوی شما می شود. در واقع، نور خورشید بیشتر به اتاق ها می تواند شادی را افزایش دهد. کمبود مداوم آفتاب می تواند باعث غمگینی یا افزایش اضطراب شود. همچنین به نظر می رسد نور خورشید به انسان در خانه و محل کار انرژی و انگیزه می دهد.

در حالی که مطالعات زیادی وجود دارد که مزایای روانی و فیزیولوژیکی نور طبیعی را نشان می‌دهد، یک مطالعه نشان داد که کارکنانی که به نور طبیعی دسترسی دارند به طور قابل‌توجهی از همکاران بدون نور خورشید در محیط کارشان بهتر عمل می‌کنند. علاوه بر این، زمانی که افراد مجبور بودند فقط با استفاده از نور مصنوعی کار کنند، کمبود کیفی نشاط و نشانه‌هایی از خواب ضعیف را نشان می‌دادند.

گسترش فضای خانه شما می تواند روحیه شما را گسترش دهد

تاثیر-دکوراسیون-بر-روحیه

بیشتر مردم فضای زیاد را به مکان‌های تنگ ترجیح می‌دهند، اما همه نمی‌دانند که احساس جادار بودن نیز می‌تواند خلق و خوی شما را بالا ببرد. یک مطالعه گزارش داد که افراد تمایل دارند در اتاق‌هایی با سقف‌های بلندتر باشند و خلق و خوی آن‌ها بهبود می‌یابد. با این حال، اثرات مثبت جادار بودن را می توان در اتاق هایی با سقف های پایین تر نیز به دست آورد. به نظر می رسد که احساس وسعت یکی از مولفه های کلیدی مکان های شادتر است.

خانه های تمیز و باز با حداقل به هم ریختگی، خلق و خوی بهتر را تسهیل می کند و یکی از موارد تاثیر دکوراسیون در روحیه است. این حس باز بودن تقریباً در هر فضایی با طراحی، مبلمان، سازماندهی و نور مناسب قابل دستیابی است.

بی نظمی اولین قدم برای ایجاد اتاق ها و خانه های بزرگ است. چیدمان اتاق، قرار دادن مبلمان، راه حل های ذخیره سازی، و طرح های رنگی نقش مهمی در ایجاد فضایی دارند که باز و مطبوع به نظر می رسد. یک مطالعه نشان داد که سازماندهی اتاق یکی از اجزای اصلی یک خانه آرام است. فضاهایی که به راحتی قابل پیمایش بودند و تعامل اجتماعی را تقویت می کردند، اضطراب و احساس غرق شدن را کاهش دادند. در تمام اندازه های اتاق، استفاده از چیدمان مبلمان و عملکرد قطعات مبلمان به ایجاد فضاهای سالم از نظر روحی کمک می کند.

گیاهان و گل ها در خانه باعث بهبود خلق و خو می شوند

تاثیر-گیاهان-در-دکوراسیون

آوردن طبیعت به خانه روحیه را بالا می برد و یکی از موثرترین راه ها استفاده از گیاهان و گل های خانه است. مطالعات به این نتیجه رسیدند که وجود گیاهان باعث بهبود تمرکز و حفظ حافظه و کاهش استرس می شود.

بسیاری از انواع گیاهان آپارتمانی فیلتر هوای طبیعی هستند که باعث کاهش آلرژن ها و افزایش کیفیت هوا می شوند. آنها همچنین سطح اکسیژن هوا را افزایش می دهند، رطوبت را تثبیت می کنند و عالی به نظر می رسند. جای تعجب نیست که آنها به مردم کمک می کنند احساس آرامش و تمرکز بیشتری داشته باشند.

گل ها همچنین فوایدی برای بهبود روحیه و خلق و خو دارند. در واقع، گل های اطراف خانه می توانند احتمال افسردگی را کاهش دهند و احساسات مثبت را افزایش دهند. گل‌ها علاوه بر زیبایی زیبایی شناختی که ارائه می‌کنند، اثری آرام‌بخش و آرام‌بخش بر افراد دارند. البته گل‌ها افزودنی زیبایی برای هر فضایی هستند، اما باعث می‌شوند افراد احساس شادی بیشتری کنند.

عناصری مختلف را وارد دکوراسیون کنید

نور خورشید، فضا، گیاهان و گل‌ها باعث می‌شود افراد در خانه‌های خود احساس آرامش و اضطراب کمتری کنند. تصادفی نیست که همه اینها عناصر طبیعی هستند. در طول تاریخ، بشر سعی کرده است زیبایی و آرامش طبیعت را به خانه بیاورد. چه خز حیوانات، چه تشک های چمن بافته یا درخت کریسمس، مردم هزاران سال است که طبیعت را به داخل خانه آورده اند.

تمرین باستانی فنگ شویی شکل ها و بافت هایی را که نمایانگر عناصر طبیعی خاک، آب، چوب، فلز و آتش هستند، تجلیل می کند. در خانه امروزی، ما می‌توانیم این عناصر را به طرق مختلف وارد کنیم. فواره ها و استخرها آب را جشن می گیرند، اما آینه ها و سطوح بازتابنده نیز برخی از مزایای مشابه را ارائه می دهند. شومینه و شمع به ما این امکان را می دهند که آتش وارد کنیم. فلز و خاک در آهن، برنج، نقره، چوب و سنگ نیز وجود دارد.

علاوه بر تعابیر طراحی واقعی عناصر، یک خانه سالم و شاد باید آرامش را با استفاده از عناصر آسان کند. به عنوان مثال، حمام های عمیق و دوش های بارانی به ما این امکان را می دهند که از آب در راه های درمانی استفاده کنیم. ظروف سنگ های صاف به ما اجازه می دهد از سنگ به عنوان یک عنصر تزئینی استفاده کنیم. اتاق های آفتابگیر و ایوان ها به ما این امکان را می دهند که فضاهای داخلی راحت ایجاد کنیم که فاصله بین داخل و خارج را پر می کند.

برای بهبود سلامت روان از رنگ در دکوراسیون خود استفاده کنید

یکی از مستندترین عناصر طراحی که خلق و خو را تغییر می دهد رنگ است. برای بسیاری از مردم، رنگ جزء اصلی تجربیات جهانی ما است. درک مدرن ما از روانشناسی به دهه 1800 باز می گردد که یوهان ولفگانگ فون گوته نظریه رنگ ها را منتشر کرد. محققان و طراحان داخلی به بررسی و بازنگری موضع خود در مورد اثرات رنگ ادامه داده اند. علاوه بر ویژگی‌های روان‌شناختی و مزایایی که به رنگ‌ها نسبت داده می‌شود، اشباع و درخشندگی هر رنگ مؤلفه‌های مهمی در قدرت عاطفی آن‌ها است. اشباع به خالص بودن رنگ اشاره دارد. به عنوان مثال، رنگ های کمتر اشباع، خاکستری یا سیاه بیشتری در آنها وجود دارد. آبی استیل نسبت به آبی واقعی اشباع کمتری دارد.

روشنایی بر اساس میزان سفیدی رنگ یا روشن بودن یک رنگ است. رنگ های روشن کمتر اشباع می شوند. این رنگ های روشن تر و کم رنگ تر می توانند اثر آرامش بخشی داشته باشند. به عنوان مثال، قرمز واقعی با اضطراب مرتبط است، اما صورتی کم رنگ و رژگونه که هم کمتر اشباع شده و هم روشن تر است، رنگی آرامش بخش است. رنگ‌هایی که عمیقاً اشباع شده و کمتر روشن هستند، مانند سبز زمردی، می‌توانند احساسی شدید یا انرژی‌بخش داشته باشند.

هنگامی که به رنگ ها اشاره می شود، مردم از قرمز، زرد و نارنجی به عنوان “رنگ های گرم” یاد می کنند، در حالی که سبز، آبی و بنفش “سرد” هستند. این دسته بندی ها تصادفی نیست. وقتی در اتاق‌هایی هستیم که رنگ‌های گرم دارند، از نظر فیزیکی احساس گرمی بیشتری می‌کنیم. رنگ های سرد به ما احساس خنکی می دهند. این یکی از دلایل محبوبیت قرمز در زمستان است، در حالی که فیروزه ای و آبی در هوای گرم محبوبیت بیشتری دارند.

و البته، هر رنگ دارای اثرات روانی است. دهه‌ها تحقیق تأیید می‌کند که برخی از رنگ‌ها به طور مداوم واکنش‌های احساسی خاصی را برمی‌انگیزند.

قرمز :

قرمز رنگ قدرت، پرخاشگری و اشتیاق است. همچنین اشتها را تحریک می کند (به همین دلیل است که در رستوران ها بسیار محبوب است.) قرمز یک رنگ گرم است، به این معنی که لهجه های قرمز می توانند فضا را به سرعت گرم کنند. با این حال، قرمز با عصبانیت و کنترل نیز مرتبط است. استفاده از رنگ قرمز بیش از حد در خانه می‌تواند باعث ایجاد احساس اضطراب یا بی‌قراری در افراد شود، بنابراین اگر می‌خواهید به یک اثر آرام بخش دست پیدا کنید، از آن استفاده کنید.

نارنجی :

نارنجی با انرژی، ورزش، رقابت و نوآوری مرتبط است. این یک لحن گرم دیگر است که می تواند به سرعت به یک فضا احساس آرامش و راحتی بدهد. با این حال، نارنجی آنقدر رنگ پرانرژی است که به ندرت به عنوان رنگ غالب در طراحی خانه استفاده می شود. بیشتر در محیط های اداری و امکانات ورزشی دیده می شود. اگر می خواهید فضایی آرام ایجاد کنید، رنگی نیست که از آن استفاده کنید، اما وقتی به طرز ماهرانه ای در طراحی داخلی شما گنجانده شود، نارنجی می تواند به عنوان یک تقویت کننده خلق و خوی شاد عمل کند.

زرد :

زرد تنها رنگ گرم مرتبط با آرامش است که با شادی و خلاقیت همراه است. از آنجایی که رنگ زرد با پرورش همراه است، اغلب در آشپزخانه ها، اتاق های کودکان و بخش های خصوصی خانه به چشم می خورد. زردهای کمتر اشباع شده همچنین با رنگ های خنثی به خوبی کار می کنند تا جلوه ای آرامش بخش ایجاد کنند. زرد همچنین می تواند در فضاهای آفتابی کار کند و اثرات نور خورشید را تشدید کند.

سبز :

سبز رنگی تسکین دهنده و آرامش بخش است. با تعادل، هماهنگی و طبیعت مرتبط است. همچنین رنگ رشد و تجدید است. رنگ سبز اغلب در محیط های حرفه ای استفاده می شود تا به سرنشینان کمک کند احساس آرامش بیشتری داشته باشند. به همین دلیل است که بازیگرانی که منتظر حضور در تلویزیون هستند در یک “اتاق سبز” نگهداری می شوند. در خانه‌ها، رنگ سبز می‌تواند حسی آرام ایجاد کند که آرام‌بخش است. با این حال، کمی سبز راه زیادی را پیش می برد. سبزی های اشباع شده می توانند به سرعت غرق شوند و اتاق را تیره یا تاریک جلوه دهند. استفاده از سبزهای روشن، یا سبزهای سیبی، اتاق را شاد به نظر می‌رساند، اما اگر مکرر استفاده شود، این رنگ‌ها می‌توانند تسخیر شوند. برعکس، سبزهای مایل به خاکستری، رنگ های مریم گلی یا خاکی اغلب به عنوان رنگی خنثی خوانده می شوند و به ایجاد فضایی آرامش بخش کمک می کنند.

آبی :

این رنگی است که با طراوت و آرامش ارتباط برقرار می کند. این یک رنگ محافظه کارانه و منظم است که در محیط های حرفه ای به خوبی کار می کند. در دفاتر بهداشتی و موسسات مالی محبوب است. با این حال، آبی اشباع شده می تواند اقیانوس ها و آب را تداعی کند و در کنار سفیدهای روشن بسیار خوب عمل کند. آبی همچنین با غم و اندوه مرتبط است و ممکن است رنگ خوبی برای دفع افسردگی نباشد. در نهایت، تحقیقات نشان می دهد که آبی یکی از کم اشتها آورترین رنگ ها است، به همین دلیل است که کمتر در آشپزخانه ها و رستوران ها استفاده می شود.

بنفش :

این یک رنگ دلپذیر است که احساس تجمل، امتیاز و خاص بودن را برمی انگیزد. این یک رنگ تشریفاتی است و همچنین رنگی است که با فردیت استثنایی، خلاقیت و حتی دمدمی مرتبط است. در یک خانه، استفاده از رنگ بنفش غیر معمول است، که آن را به یک مورد قابل توجه تبدیل می کند. بنفش کم رنگ یا اسطوخودوس، زنانه، نرم و آرامش بخش در نظر گرفته می شود. بنفش های عمیق اشباع شده، مانند بادمجان، قدرتمند هستند. رنگ بنفش تیره بیش از حد می تواند باعث ناراحتی افراد شود. مهم نیست از کدام سایه استفاده می شود، مطالعات نشان می دهد که استفاده بیش از حد بنفش باعث می شود برخی افراد احساس تحریک پذیری و تکبر کنند.

خاکستری :

در صورت استفاده مناسب، لهجه های خاکستری در طراحی خانه می توانند بی طرفی و تعادل را ایجاد کنند. از آنجا که تعادل سیاه و سفید است، می توان از آن به عنوان خنثی استفاده کرد. با این حال، بسیاری از خاکستری ها در واقع سایه ای از آبی، سبز، زرد یا حتی بنفش هستند، بنابراین توجه به تناژ رنگ خاکستری مهم است. در روانشناسی رنگ، رنگ خاکستری دارای مفاهیم منفی مرتبط با افسردگی، از دست دادن و بی حالی است. اتاق هایی که غالباً خاکستری هستند ممکن است احساس سردی و ناخوشایندی داشته باشند.

قهوه ای :

قهوه ای رنگی است که اغلب در طبیعت یافت می شود. مطالعات نشان می دهد که استفاده از رنگ قهوه ای در خانه احساس قدرت و قابلیت اطمینان را بر می انگیزد. استفاده از رنگ قهوه ای در اتاق می تواند حس قابل اعتماد بودن، امنیت و ایمنی ایجاد کند. قهوه ای در بسیاری از اتاق ها به عنوان بخشی از مبلمان چوبی یا کابینت های چوبی وجود دارد. استفاده از رنگ قهوه ای روی دیوارها، کف یا مبلمان در فضاهایی با چوب قهوه ای زیاد می تواند باعث شود اتاق سنگین، بی خیال یا کسل کننده شود. ترکیب رنگ های قهوه ای با سبز، سفید و رنگ های خنثی راهی موثر برای ایجاد فضایی آرام و شاد است.

سیاه :

بسیاری از مردم فکر می کنند که مشکی عدم وجود رنگ است، اما در واقع سیاه تمام نور طیف رنگ را جذب می کند، یعنی ترکیبی از همه رنگ ها است. هنگامی که بسیاری از رنگ های باقیمانده رنگ را به هم اضافه می کنید، اغلب سیاهی ایجاد می کند. تحقیقات در روانشناسی رنگ ها نشان می دهد که مشکی تداعی های مختلفی را نشان می دهد. اغلب با مرگ، ناراحتی و رمز و راز مرتبط است. اما این رنگ پیچیدگی، جدیت، روشنفکری و تمایلات جنسی نیز هست. مشکی رنگ شادی نیست، بنابراین معمولاً به عنوان لهجه استفاده می شود. در صورت استفاده کم، عناصر سیاه می توانند هماهنگی و تعادل آرامش بخشی را در یک اتاق ایجاد کنند. استفاده آزادانه از رنگ مشکی همچنین می تواند یک منطقه را قدرتمند، دراماتیک یا مهم جلوه دهد.

سفید :

رنگ سفید یک رنگ خنثی است که در اکثر خانه ها رایج است. اکثر سقف ها سفید هستند و این رنگ محبوب ترین انتخاب برای دیوارها است. رنگ سفید نور را منعکس می‌کند و اتاق‌ها را روشن‌تر، جادارتر و بزرگ‌تر می‌کند. همچنین احساس پاکی و بی گناهی را برمی انگیزد. با این حال، سفیدی بیش از حد، می تواند احساس نرمی یا استریل کند. قابل ذکر است، افراد کمی رنگ سفید را به عنوان رنگ مورد علاقه خود معرفی می کنند. اما در طراحی دکوراسیون رنگی است که کار با آن آسان است. رنگ سفید با هر چیزی می آید؛ تیره یا روشن، روشن یا اشباع. رنگ سفید پس‌زمینه‌ای عملی برای قطعاتی مانند آثار هنری یا مجسمه‌ها فراهم می‌کند، به همین دلیل است که بسیاری از موزه‌ها دارای دیوارهای سفید هستند. نکته مهم، دیدن عیوب روی رنگ سفید آسان است. کثیفی، ساییدگی یا لکه‌ها به راحتی روی چیزهایی مانند مبل‌های سفید، کف‌های سفید و کابینت‌های سفید قابل تشخیص هستند.

هنر در خانه بر خلق و خوی تأثیر می گذارد

وسایل-هنری-در-دکوراسیون

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که تماشای آثار هنری می‌تواند تأثیر مثبتی بر روحیه و سلامت روان شما داشته باشد. با این حال، برخی از هنرها نیز احساسات غم انگیز یا منفی ایجاد می کنند. روانشناسی هنر نیز مانند روانشناسی رنگها مبتنی بر هنجارهای اجتماعی است. سلایق و تجربیات شخصی به میزان زیادی بر نحوه واکنش مردم به هنر تأثیر می گذارد. اما می دانیم که داشتن زیبایی و جلوه های شخصی یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد فضاهایی است که احساس خوشایند و بازسازی کنند. هنر در خانه ممکن است یک شاهکار اصلی یا یک چاپ ارزان قیمت باشد. سفال، سرامیک، قطعات نقره، مجسمه ها، قطعات تزئینی، ظروف شیشه ای و حتی ظروف همه شکل های هنر هستند.

عبارات خلاقانه متناسب با جهان بینی شما می تواند اضطراب و استرس را کاهش دهد. یک راه حل با پشتوانه علمی برای استرس، دیدن هنر است. به همین دلیل است که دیدن و خلق هنر به بخشی از بسیاری از انواع درمان سلامت روان تبدیل شده است. ثابت شده است که مشاهده هنر، صرف نظر از منشأ یا قیمت آن، سطوح استرس را کاهش می دهد. در واقع، دیدن و خلق آثار هنری یکی از راه هایی است که متخصصان در کاهش علائم اضطراب و افسردگی کمک می کنند.

مغز ما برای قدردانی و پاسخگویی به الگوها و تخصیص احساسات به هنر و عناصر تزئینی طراحی شده است. حتی در دوران نوزادی، ما به سرعت با انواع خاصی از رنگ‌ها، اشکال، تصاویر و عبارات هنری ارتباط برقرار می‌کنیم. انسان‌ها به سمت زیبایی خلاق جذب می‌شوند، حتی اگر در فرهنگ‌های مختلف و در دوره‌های زمانی مختلف شکل‌های متفاوتی به خود بگیرد. به عنوان مثال، دین اسلام از نمایش انسان و حیوان در هنر منع کرده است. با این حال، هنر اسلامی هنوز در قالب قالی‌های پیچیده، فرفره‌ها و سفال‌ها شکوفا می‌شود. هنر ژاپنی از رویکرد مینیمالیستی قدردانی می کند، در حالی که هنر اروپای شرقی را می توان به طور متراکم و فشرده تزئین کرد.

مهم نیست که میراث فرهنگی شما چیست، اکثر مردم می توانند زیبایی را در انواع مختلفی از اشکال هنری درک کنند. یک مطالعه در بریتانیا گزارش داد که نگاه کردن به هنر برخی از واکنش‌های مشابه عاشق شدن را ایجاد می‌کند.

نکات ساده دکوراسیون که هم اکنون باید امتحان کنید

با استفاده از یافته‌های مطالعات، تحقیقات و روانشناسی، دکوراسیون ما برای ایجاد فضاهایی تلاش می‌کنند که مشتریان ما احساس رضایت، امنیت و آرامش کنند. طراحی داخلی خوب، متناسب با تاریخچه شخصی و احساسات هر فرد، راهی اثبات شده برای ارتقای روحیه و سلامت روان است.

اگر مطمئن نیستید که خانه شما به ارتقای روحیه شما کمک می کند، ارزیابی هر اتاق هوشمندانه است. همانطور که در آن اتاق قدم می زنید یا زمانی را در آن اتاق می گذرانید، به احساس خود فکر کنید. آیا دوست دارید زمانی را در آنجا بگذرانید؟ آیا مکان مورد علاقه شما برای استراحت پس از یک روز طولانی است؟ آیا از اتاق های خاصی دوری می کنید یا تعجب می کنید که چرا هیچ وقت در آن اتاق وقت نمی گذرانید؟ آیا در اتاق خواب خود خوب می خوابید؟ آیا از گذراندن وقت در آشپزخانه خود لذت می برید؟ آیا خانواده شما در اتاق ناهار خوری معطل می شوند یا خوردن در آنجا کار سختی است؟

چه باور داشته باشید که طراحی داخلی ضروری است یا نه، همه انسان ها به گونه ای تکامل یافته اند که آنها را نسبت به نشانه های محیطی حساس می کند. طراحی دکوراسیون شما می تواند بهره وری، صمیمیت، کارآیی و حتی شادی را افزایش یا کاهش دهد. همه چیز در خانه شما باعث واکنش عاطفی می شود. وسعت خانه، چیدمان اتاق، نورپردازی، استفاده از مواد، وجود گیاهان و گل ها، استفاده از رنگ و استفاده از هنر همه راه هایی برای بهبود روحیه، افزایش تمرکز و کاهش اضطراب کاربرد دارند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به تاثیر دکوراسیون در روحیه خود دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
3 2 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments