تعویض پایه مبل چگونه است؟ - یراق دات کام

تعویض پایه مبل چگونه است؟


سهیل رضوی 3 دی 1401 - آخرین ویرایش در20 دی 1401 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

مبلمان از اجزای مختلفی تشکیل شده که یکی از مهم ترین بخش های مبلمان، پایه مبل می باشد. پایه مبل، وزن مبلمان را تحمل می کند و به خوبی آن را روی زمین نگه می دارد. این پایه ها دارای انواع مخلتفی هستند که معمولاً به شکل مخروطی، پایه مبل مدرن، پایه مبل مربعی، پایه مبل خراطی شده، چوبی، فلزی و پلاستیکی می باشد.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه تعمیر و “تعویض پایه مبل” آشنا کنیم، پس تا پایان همراهمان باشید تا بدانید چگونه می توانید تعمیر پایه مبل را خودتان در منزل انجام دهید.

آموزش تعمیر پایه مبل

تعمیر-پایه-مبل

پایه مبل ممکن است به هر دلیلی دچار آسیب شود. البته که نوع پایه مبل در این عمر بسیار مهم است چراکه هرچقدر جنس پایه مبل بهتر باشد، عمر طولانی تری خواهد داشت و به خوبی وزن مبل را تحمل خواهد کرد.

تعمیر پایه مبل اگر شکسته نشده باشد و همچنین شما ابزار کافی را برای تعمیر و نجاری مبل داشته باشید، امکان پذیر است. اما اگر پایه مبل شرایط بدی داشته باشد یا به نوعی شکستگی داشته باشد، بهتر است که پایه مبل جدید را جایگزین کنید.

در بعضی مواقع نیز به دلیل جابجایی غیر اصولی و شرایط دیگر، پایه مبل دچار ترک خوردگی یا دچار لغزش می شوند که اگر این خرابی حاد نباشد، با کمک چسب چوب می توان پایه مبل را تعمیر کرد. ولی اگر این شکستگی یا ترک خوردگی زیاد باشد بهترین گزینه این است که مبل خود را به افراد متخصص بسپارید تا پایه مبل جدید را بسازند و آن را به مبل شما وصل کنند. برای ترک خوردگی جزیی می توانید درزها را با کمک سرنگ یا قطره چکان با استفاده از چسب چوب پُر کنید تا درزها به خوبی بسته شوند.

تعویض پایه مبل

تعویض-پایه-مبل

لازم به ذکر است اگر پایه مبل شما پیچی باشد کار سختی ندارید و شما می توانید پایه مبل جدید را از بازار خریداری کنید و با پیچاندن پیچ ها، آن را به مبل خودتان متصل کنید. اگر پایه مبل شما قدیمی است می بایست پایه مبل خود را به فروشگاه های تخصصی ببرید تا پایه‌ای کاملاً شبیه (از لحاظ رنگ و شکل) برای شما بسازند.

با این حال، بعضی از پایه های مبل به صورت کاملاً پیوسته به مبل متصل هستند که اگر پایه مبل شما از این نوع باشد، نیاز به کارهای تخصصی دارد و بهتر است کارگاه های مخصوص تعویض پایه مبل را انجام دهند.

هزینه تعمیر و تعویض پایه چگونه است؟

هزینه تعویض پایه مبل بستگی به جنس پایه مبل شما دارد که معمولاً پایه های پلاستیکی ارزان ترین مدل هستند و می توانید آن ها را به راحتی از بازار خریداری کنید. اما هزینه تعمیر پایه مبل بستگی به شدت آسیب دیدگی آن دارد. شما می توانید تعمیر پایه مبل خود را به کارگاه های تخصصی بسپارید تا افراد با تجربه پایه مبل را تعمیر کنند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به تعمیر یا تعویض پایه مبل دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments