دکمه خروج چیست ؟ - یراق دات کام

دکمه خروج چیست ؟


سهیل رضوی 23 آذر 1400 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 11 دقیقه مطالعه
iOS 14

تجهیزات برقی ” یا همان یراق آلات برقی امروزه استفاده زیادی در مکان های مختلف از جمله محل هایی که رفت و آمد در آنها زیاد است استفاده می شود. مکان هایی مانند دفاتر اداری و شرکت ها، مغازه ها، سازمان ها، بیمارستان ها و غیره بیشترین استفاده را از یراق آلات برقی دارند.

در ادامه بررسی هایی که درباره ی تجهیزات برقی انجام دادیم در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی دیگر از تجهیزات برقی به نام ” دکمه خروج ” بپردازیم و بدانیم که کلاً دکمه خروج چیست و در کدام مکان ها می توانیم از دکمه خروج استفاده کنیم ؟ دلیل استفاده از دکمه خروج چیست ؟ انواع دکمه خروج ؟ مشخصات فنی ؟ برندهای معتبر ؟ و سوالاتی از این دست که ممکن است برای خریدارن و علاقمندان به یراق آلات برقی بخصوص دکمه خروج بوجود بیاید که ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم تا شما عزیزان انتخاب بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

دکمه خروج چیست ؟

دکمه خروج ” یا ” شاسی خروج ” وسیله ای است که استفاده زیادی در درب های هوشمند دارد که ما این درب های هوشمند را در محیط های مختلفی مانند ادارات، شرکت ها، سازمان ها، بیمارستان ها و غیره می بینیم.

اصولاً به درب هایی هوشمند گفته می شود که بجای استفاده از قفل های مکانیکی مانند : دستگیره، قفل، کلید و….. از قفل های هوشمند یا دیجیتالی مانند : قفل دیجیتال، دستگیره دیجیتالی، ریموت و تجهیزاتی از این قبیل استفاده می شود.

در چه مکان هایی از دکمه خروج استفاده می شود ؟

ما بیشترین موارد استفاده از دکمه خروج را در سازمان ها یا شرکت ها و بیمارستان ها می بینیم که مخصوصاً در بیمارستان استفاده از دکمه خروج اولویت دارد چرا که رعایت مسائل بهداشتی بسیار مهم می باشد.

به طور مثال اگر در بیمارستان ها از دکمه خروج لمسی استفاده شود، این دکمه با کوچکترین تماس می توانند درب ها را باز کنند.

چرا از دکمه خروج استفاده می کنیم ؟

اصلی ترین دلیل استفاده از تجهیزات برقی، بالا بردن امنیت و سهولت رفت و آمد و همچنین بالا بردن نمای ظاهری دکوراسیون می باشد. سازمان و شرکت ها که دارای تردد های بالا می باشند که این تردد ها باید کنترل و ثبت شود چرا که این ثبت اطلاعات برای سازمان و شرکت ها حائز اهمیت می باشد.

دکمه خروج می تواند با استفاده از ” سیستم اکسس کنترل ” یا همان ” سیستم کنترل دسترسی ” ورود و خروج افراد را مدیریت کند و امنیت و سهولت رفت و آمد را فراهم کند که در واقع دکمه خروج به همراه سیستم اکسس کنترل استفاده می شود.

اگر با سیستم اکسس کنترل آشنایی ندارید، ما در ادامه قصد داریم به آشنایی با این سیستم بپردازیم ولی قبل از آن لازم است بدانیم که در کل انواع دکمه خروج کدام ها هستند. پس با ما همراه باشید.

انواع دکمه خروج

دکمه خروج فشاری

این وسیله دارای دکمه ای بزرگ و به شکل دایره می باشد که بعد از فشار دادن این دکمه، درب باز خواهد شد. جنس دکمه این محصول معمولاً از آلومینیوم آندایز شده یا جنس زاماک می باشد و جنس صفحه دور دکمه نیز از استنلس استیل می باشد.

دکمه خروج فشاری

دکمه خروج فشاری

دکمه خروج لمسی

این وسیله همانطور که از نامش پیداست به صورت لمسی عمل خواهد کرد و گزینه بسیار مناسبی برای محیط هایی که از لحاظ بهداشتی اولویت دارند می باشد. به طور مثال در بیمارستان ها می توان از این دکمه های خروج استفاده کرد.

البته که دکمه خروج لمسی از لحاظ ظاهری زیباتر از دکمه خروج فشاری می باشد که در شرکت ها و سازمان ها هم مورد استفاده قرار می گیرد چونکه نمای زیباتری را برای دکوراسیون ایجاد خواهد کرد.

دکمه خروج لمسی

دکمه خروج لمسی

سیستم اکسس کنترل چیست ؟

سیستم اکسس کنترل ” یا ” سیستم کنترل دسترسی ” ابزاری جهت کنترل ورود و خروج افراد به محدوده خاصی از جمله اتاق و یا محیط های دیگر می باشد.

لازم است بدانید که سیستم اکسس کنترل با نام های دیگری مانند : ” درب باز کن اثر انگشتی ” ، ” کنترل تردد ” و ” دستگاه کنترل ورود و خروج ” صدا زده می شود.

به طور کلی نحوه ی کارکرد دستگاه اکسس کنترل به این شکل است که وقتی برای فرد یا افراد خاصی اثر انگشت تعریف می کنیم، می توانیم با استفاده از اثر انگشت آنها ورود و خروجشان را ثبت کنیم. البته که سیستم اکسس کنترل فقط به صورت اثرانگشتی نمی باشد و با روش های دیگری هم می توان ثبت و شناسایی را انجام داد که این روش ها عبارتند از :

  • اثر انگشت
  • استفاده از کارت های مغناطیسی RFID
  • رمز عبور ( پسورد )
  • تشخیص چهره
  • تشخیص کف دست
  • تشخیص عنبیه چشم

در انتهای توضیحات باید بدانید که دستگاه اکسس کنترل با استفاده از نیروی برق، باتری و یا منبع تغذیه کار خواهد کرد که در مواقعی که برق می رود منبع تغذیه باعث می شود که این دستگاه و به طور کلی سیستم هایی که به این دستگاه متصل هستند قطع و دچار مشکل نشوند.

منبع تغذیه چیست ؟

اگر بخواهیم به طور ساده منبع تغذیه را تعریف کنیم می توانیم بگوییم که منبع تغذیه وظیفه ی تامین انرژی الکتریکی برای وسایل و تجهیزات مختلف و یا همان مصرف کننده را بر عهده دارد.

منبع تغذیه انرژی را از مولد های انرژی الکتریکی دریافت می کند و جریان الکتریکی را به ولتاژ، جریان و فرکانس مورد نیاز وسایل مختلف تبدیل می کند.

همه ی منبع های تعذیه یک ورودی دارند که جریان را از مولد دریافت می کنند و یک یا چندین خروجی دارند که به مصرف کننده یا وسایل جریان می دهند.

به طور کلی ما انواع منبع های تغذیه را داریم که منبع ها عبارتند از :

  • منبع تغذیه DC
  • منبع تغذیه UPS
  • منبع تغذیه ولتاژ بالا
  • منبع تغذیه جریان بالا
  • منبع تغذیه آزمایشگاهی
  • منبع تغذیه مجتمع
  • آداپتور یا منبع تغذیه خارجی
منبع تغذیه

منبع تغذیه

مشخصات فنی دکمه خروج

  • ولتاژ عملکرد 12 ولت DC
  • دارای خروجی های NO و NC
  • جریان مصرفی کمتر از 1 میلی آمپر
  • بعضی مدل ها به صورت ضد آب و ضد غبار مطابق با استاندارد IP65

برند تولید کننده دکمه خروج

اگر بخواهیم به معتبر ترین و بهترین برند تولید کننده دکمه خروج در بازار داخلی اشاره کنیم می توانیم به برند سارو | SARO اشاره کنیم که این برند در صنعت یراق آلات و تجهیزات برقی و هوشمند شناخته شده می باشد.

دکمه خروج فشاری سارو دکمه خروج لمسی سارو

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از انواع تجهیزات برقی و بخصوص دکمه خروج دارید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments