نکات مهم برای پیاده سازی دکوراسیون صنعتی - یراق دات کام

نکات مهم برای پیاده سازی دکوراسیون صنعتی


سهیل رضوی 9 اسفند 1401 - 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

دکوراسیون صنعتی بدون شک یکی از محبوب ترین سبک های این روزها است و به طور خاص، دکوراسیون صنعتی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چیزی که این سبک را بسیار خاص می کند شخصیت به ظاهر ناتمام آن است که با عناصر صیقلی تر جفت شده است. وقتی که زمان اجرای آن فرا می رسد، ممکن است پیاده سازی این سبکک گونه ای که هماهنگ به نظر برسد، دشوار باشد. اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم با نکات و ترفندها برای ایجاد یک سبک طراحی داخلی صنعتی (Industrial Interior Design) آشنا شوید.

دکوراسیون صنعتی چیست؟

دکوراسیون-صنعتی

دکوراسیون صنعتی شبیه به انبارهای قدیمی است که در حال تبدیل به طراحی شهری فضاها است. این دگرگونی عناصر معماری ساختمان ها را آشکار کرد. به تیرهای آهنی یا چوبی، دیوارهای آجری، کف سیمانی، کانال کشی و پنجره های بزرگ فکر کنید. همه اینها پایه و اساس یک سبک خام و در عین حال زیبا را تشکیل دادند.

البته این ویژگی های اصلاح نشده به خوبی در سبک دکوراسیون روستیک نقش دارند، که منجر به ترکیب سبک دکوراسیون صنعتی و طراحی داخلی صنعتی روستیک می شود.

نکات مهم برای ایجاد دکوراسیون صنعتی

برخی از نکات زیر را  امتحان کنید تا به راحتی این سبک را به خانه خود اضافه کنید:

ملزومات دکوراسیون صنعتی؛ پالت و بافت طبیعی:

دکوراسیون-صنعتی-خانه

یکی از ملزومات طراحی داخلی به سبک صنعتی مطمئناً یک پالت رنگ غنی است که قهوه ای خنثی، سفید و سیاه را با هم ترکیب می کند. برای شروع، سایه های مختلف قهوه ای و خرمایی را با هم ترکیب کنید تا فضا احساس آرامش کند. سپس، عناصر سفید را اضافه کنید تا ظاهری تمیز به اتاق ببخشید. و در آخر، با سایه های مشکی پایان دهید تا کنتراست ایجاد کنید و شخصیت را به فضا اضافه کنید.

علاوه بر رنگ‌ها، بافت‌ها نیز نقش بسیار مهمی در ترکیب کم و زیاد دارند که نمونه‌ای از فضای داخلی صنعتی است. برای مثال، یک صندلی چرمی برای اضافه کردن بافت و چندین سایه قهوه ای عالی است. یک دیوار سفید ساده پس زمینه مناسبی برای آن خواهد بود. و این ترکیبی از بالا و پایین را ایجاد می کند که دکوراسیون صنعتی روستیک را بسیار خاص می کند. در نهایت، عناصر فلزی سیاه به فضا شخصیت می بخشد. به علاوه، آنها می توانند برای برجسته کردن برخی از ویژگی های خانه شما استفاده شوند. به طور خلاصه، پالت عالی برای یک فضای داخلی صنعتی روستیک ترکیبی از بسیاری از رنگ های طبیعی است که حس آرامش منحصر به فردی را در فضا ایجاد می کند. همچنین، با رنگ های بسیار مختلف، دستیابی و نگهداری آن یک پالت بسیار آسان است!

ترکیب مدرن و روستیک برای طراحی داخلی صنعتی:

دکوراسیون-صنعتی-منزل

یکی از عناصر معمول طراحی داخلی هر سبک صنعتی ترکیبی از عناصر مدرن و روستیک است. همچنین ذکر این نکته ضروری است که هیچ قانون مطلقی در مورد نسبت عناصر بالا و پایین که باید در یک فضا قرار گیرند وجود ندارد. بنابراین شما کاملا آزاد هستید که سبکی بسازید که بیشتر به سمت مدرن یا روستیک متمایل شود.

برای مثال، می‌توانید یک اتاق نشیمن با دکوراسیون صنعتی به همان اندازه خیره‌کننده یا با یک مبل چرمی مشکی براق یا با یک مبل چرمی مشکی ایجاد کنید. همچنین، می توانید انتخاب کنید که دیوارها خشن باقی بمانند یا آنها را به رنگ سفید ساده رنگ کنید. پس نکته این است: ترکیبی از مدرن و روستیک برای هر فضای داخلی صنعتی ضروری است، اما اینکه چه مقدار از هر کدام را شامل شود به سلیقه شما بستگی دارد!

فضا را باز کنید:

طراحی-داخلی-صنعتی

هنگامی که صحبت از سبک صنعتی می شود، بلافاصله به خانه های شهری فکر کنید. یکی از ویژگی های اصلی خانه های شهری پلان باز آنهاست، چیزی که باید سعی کنید تا جایی که می توانید آن را بازسازی کنید. در واقع یک اتاق نشیمن روستیک صنعتی بدون جزیره آشپزخانه که آن را با فضای آشپزی مرتبط می کند کامل نمی شود. علاوه بر این، میز ناهار خوری کاملاً در این چیدمان صنعتی قرار می گیرد و پلان باز عالی را در فضا ایجاد می کند.

یکی دیگر از عوامل مهم در هر خانه، عملکرد است. حتی در یک مفهوم پلان باز، هنوز هم ایجاد جدایی بین مناطق مختلف خانه مهم است. فرش‌های بزرگ، جداکننده‌های اتاق، پارتیشن‌های متحرک و قفسه‌های کتاب با دقت قرار داده شده تنها برخی از استراتژی‌های ایجاد جدایی بصری بدون استفاده از دیوار هستند!

نورپردازی به سبک صنعتی را انتخاب کنید:

معماری-صنعتی-منزل

هر سبک داخلی انتخاب های نورپردازی ترجیحی خود را دارد و اگر به دنبال نورپردازی به سبک صنعتی باشید، گزینه های زیادی نیز پیدا خواهید کرد. اما یک چیز وجود دارد که طراحی داخلی صنعتی را خاص می کند: توانایی آن در تبدیل ساده ترین لامپ ها به نورپردازی!

از آنجایی که این سبک بسیار محبوب شده است، اکنون می توانید تعداد زیادی لامپ متفاوت و زیبا را در بازار پیدا کنید. شکل لامپ اولین انتخابی است که باید انجام شود: نازک، بزرگ و کوچک. مدل های مختلفی برای هر سلیقه ای وجود دارد! فیلامنت داخل نیز به یک عنصر تزئینی تبدیل شده است و می توانید گزینه های زیادی برای آن پیدا کنید. آخرین موضوع ولی با اهمیت، کابلی است که می‌توان آن را مستقیماً از سقف آویزان کرد یا از آن برای ترسیم اشکال پیچیده‌تر استفاده کرد و با بودجه بسیار کمی یک لوستر واقعی خلق کرد!

سایر ویژگی‌هایی که برای نورپردازی به سبک صنعتی مناسب هستند، جزئیات چوب یا فلز سیاه و اشیاء غیر متعارف (مانند لوله‌ها و زنجیر) هستند که به عنوان بخشی از یک لامپ تغییر کاربری داده می‌شوند. بنابراین، اگر می‌خواهید لامپ صنعتی خود را خودتان بسازید، تنها چیزی که نیاز دارید چند لامپ، یک کابل و برخی اشیاء غیر متعارف برای تغییر کاربری است!

پنجره های بزرگ:

معماری-صنعتی-خانه

اگر به دنبال ایده‌های دکور اتاق نشیمن صنعتی بگردید، بسیاری از فضای داخلی مختلف را پیدا خواهید کرد که در یک چیز مشترک هستند: پنجره‌های بزرگ. در واقع، آن پنجره ها نشانه معمولی از دکوراسیون صنعتی روستیک هستند! پنجره های بزرگ نور طبیعی زیادی را به داخل می دهند و ساختار فلزی پنجرها، آنها را به یک ویژگی تزئینی در فضا تبدیل می کند. بنابراین اگر بازسازی شما شامل برخی کارها بر روی پنجره ها می شود، قطعاً این ظاهری است که باید در نظر بگیرید!

از چوب در دکوراسیون صنعتی روسیتک خود استفاده کنید:

معماری-داخلی-صنعتی

هنگام انتخاب چوب برای دکوراسیون صنعتی، بافت آن بسیار مهم است. بهترین انتخابی که می توانید انجام دهید چوبی است که دارای گره های قابل مشاهده و کمی خشن است. همچنین، رنگ قطعات چوبی شما نباید کاملاً مطابقت داشته باشد. در واقع، اگر مطابقت نداشته باشد، بهتر است! چراکه قطعات نامتناسب رنگ‌های متنوعی را به ارمغان می‌آورند و به احساس آرامش فضا می‌افزایند.

با توجه به محبوبیت این سبک، مبلمان زیادی را در بازار پیدا خواهید کرد که در حال حاضر با ظاهری نامطلوب عرضه می شوند.

عناصر فلزی را اضافه کنید:

دکوراسیون-خانه-با-سبک-صنعتی

در دکوراسیون صنعتی اغلب از قطعات فلزی برای معرفی سایه مشکی استفاده می شود. بنابراین مشکی مطمئنا بهترین رنگ برای انتخاب فلزات شماست. به طور خاص، فلز صیقلی شیک و مدرن به نظر می رسد، در حالی که فلز برس خورده و زنگ زده به نمای روستیک داخلی شما می افزاید.

قبلاً گفته‌ایم که دکور صنعتی روستیک به معنای احساس آرامش است. بنابراین تنها نکته مهم این است که مطمئن شوید نتیجه نهایی همچنان منسجم به نظر می رسد. یک نکته طراحی حرفه ای برای رسیدن به آن، انتخاب 2 یا 3 جنس مختلف و تکرار آنها در تمام اتاق هاست. این تکرار دقیق نشان خواهد داد که طراحی برنامه ریزی شده بوده و فقط اتفاقی نیست!

وقتی به عناصر فلزی فکر می کنید، به یاد داشته باشید که در یک فضای داخلی صنعتی روستیک، فلزات فقط شیرآلات و کابینت نیستند. در واقع، همه چیز فرصتی برای اضافه کردن فلز است! به عنوان مثال، به دنبال قفسه بندی با ساختار فلزی، میز و صندلی با پایه های فلزی و حتی لوازم جانبی فلزی باشید!

عناصر ساختاری را برای دکوراسیون صنعتی در معرض دید قرار دهید:

دکوراسیون-منزل-با-سبک-صنعتی

یکی از بهترین راه‌ها برای افزودن شخصیت به فضای داخلی صنعتی روستیک این است که پوشش‌ها و عناصر ساختاری در معرض دید قرار گیرند. دیوارهای آجری و کف‌پوش‌های بتنی یک عنصر اصلی در این سبک هستند! بنابراین، با توجه به اینکه می‌خواهید فضایتان چقدر مدرن یا روستیک باشد، می‌توانید آنها را کاملاً در معرض دید قرار دهید یا تنها بخشی را برای ایجاد یک نقطه کانونی نگه دارید.

هر چند تکمیل دیوار و کف تنها بخشی از روند ایجاد این دکوراسیون است. همه انواع عناصر ساختاری هنگامی که به سبک صنعتی روستایی در معرض دید قرار می گیرند عالی به نظر می رسند! تیرهای چوبی، ستون‌ها، کانال‌کشی و لوله‌ها که اگر هر یک از این ویژگی‌ها را در فضای خود دارید، آن‌ها را نپوشانید! برعکس، سعی کنید آنها را با رنگ متضاد رنگ آمیزی کنید و بگذارید بدرخشند! این عناصر علاوه بر ویژگی های معمول یک سبک صنعتی، منحصر به فرد در فضای شما هستند و به خانه شما شخصیت خاصی می بخشند!

همه چیز را با دکوراسیون به سبک صنعتی تمام کنید:

سبک-صنعتی-برای-دکوراسیون-خانه

لوازم جانبی همیشه برای افزودن شخصیت به فضای داخلی ضروری هستند و سبک صنعتی روستیک نیز تفاوتی ندارد. بالش ها، آثار هنری، چراغ های رومیزی و سایر قطعات تزئینی به دلایلی می توانند گزینه‌ای ایده‌آل باشند. آنها می توانند به تکمیل پالت رنگ شما و اضافه کردن یک لمس شخصی کمک کنند. قطعات چوبی، لوله‌های فلزی و زنجیر، قرقره‌ها و هر چیز دیگری که با فضای دکوراسیون صنعتی مطابقت دارد را تغییر دهید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به استفاده از دکوراسیون صنعتی دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments