راهنمای خرید قفل درب چوبی + ویدیو - یراق دات کام

راهنمای خرید قفل درب چوبی + ویدیو


سهیل رضوی 14 مهر 1400 - آخرین ویرایش در22 آبان 1401 مدت 3:48 دقیقه

یکی از مکانیزم های لازم برای بسته شدن درب های چوبی، قفل آنها است. وسیله ای که دیده نمیشه اما تا نباشه، درب قفل نمیشه اما برای انتخاب باید چه نکاتی را رعایت کنیم ؟ آیا اندازه ی آنها یکسانه و برای هر دربی میشه هر کدام از آنها را انتخاب کرد ؟ چند نوع دارند ؟ چه کیفیت از بین آنها بهتره ؟ بازار محصولشون چطوره ؟ برای پاسخ به این سوال ها و بررسی نکات بیشتر در اینباره تا آخر این ویدیو با تیم تحریریه یراق دات کام همراه باشید.

سایز و نوع قفل

ما دو موضوع مهم توی قفل درب چوبی داریم که حتماً باید موقع خرید بهشون توجه کنیم؛ سایز و نوع قفل. دو مقیاس برای سایز قفل ها وجود داره که تو جای خودش به پیدا کردن قفل مناسب برای درب کمک می کنه.

سایز

مقیاس اول انتخاب قفل مناسب از نظر پهناست. منظور از پهنای قفل فاصله بین ابتدا و انتهای دو لبه ی قفله که تا اندازه های زیر 5.5 سانتی متر و خود 5.5 سانتی متر برای درب های آهنی و از سایز 6.5 سانتی متر به بالا مخصوص درب های چوبی تو بازار موجوده. همچنین معمولاً برای درب های رایج، از قفل با پهنای 6.5 سانتی متر استفاده می کنند. شما می توانید برای بررسی بیشتر قفل های درب آهنی به مطالب مربوط به درب های آهنی تو بلاگ یراق دات کام به آدرس yaragh.com/blog/ سر بزنید.

حتماً بخوانید : قفل درب آهنی چیست ؟

 

پهنای قفل

پهنای قفل

مقیاس دوم که به ما تو انتخاب قفل مناسب کمک می کنه، فاصله ی لب درب تا محل میل چهارسو است که بر حسب میلی متر بیان میشه. اگر می خواهیم از دستگیره های رزت دار استفاده کنیم، باید حواسمون باشه که از قفل های فاصله 45 میلی متر استفاده کنیم چرا که به دلیل نزدیک تر بودن دستگیره و چهارچوب درب، امکان گیر کردن دستگیره به چهارچوب وجود داره و هرچقدر این فاصله بیشتر باشه، دستگیره به روی درب ما جلوه بیشتری می کنه اما با توجه به تخصصی بودن این موضوع پیشنهاد ما اینه که حتماً قبل از خرید با کارشناسان یراق مشورت کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

فاصله ی لب قفل تا میل چهارسو

فاصله ی لب قفل تا میل چهارسو

نوع قفل

همچنین ما سه نوع قفل درب چوبی داریم؛ نوع اول قفل های سوییچی هستند که سیلندر یا توپی به روی آن نصب میشه که مناسب درب های اتاق و درب های ورودی هستند. نوع دوم قفل های کلیدی اند که جای کلیدهای قدیمی دارند و برای درب های اتاق استفاده می شوند. نوع سوم قفل های سرویس اند که بجای محل سیلندر، جای میل چهارسو دارند و باید دستگیره های سرویس را بروی آنها نصب کرد.

قفل سوییچی

قفل سوییچی

قفل کلیدی

قفل کلیدی

قفل سرویس

قفل سرویس

رنگ پلاک

موضوع بعدی رنگ پلاک باریک جلوی قفله که برای بعضی ها بدلیل هماهنگ بودن رنگ آن با دستگیره و سیلندر، اهمیت داره. گرچه بدلیل اینکه لای درب قرار داره، دیده نمیشه و به چشم نمیاد.

رنگ پلاک

رنگ پلاک

جنس زبانه قفل

از نظر کیفیت مواد بکار رفته درون قفل، مهمه که جنس زبانشون از سرب یا برنج باشه. همچنین زبانه ی قفل شو برخی قفل ها بجای طرح های کلاسیک، از سه یا چهار میله استفاده می کنند که از نظر امنیت، هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند و فقط از نظر روانی احساس امنیت بیشتری را به ما القا می کنه.

جنس زبانه قفل

جنس زبانه قفل

زبانه میله ای

زبانه میله ای

برندها

از نظر بازار محصول هم ما توی بازار برندهای چینی را می بینیم اما برندهای خوب ایرانی هم توی بازار، در حال تولید قفل های با کیفیت خوبی اند که پیشنهاد ما توی تیم تحریریه یراق دات کام، قفل با کیفیت ایرانیه.

قفل کمکی و قفل ضد سرقت

علاوه بر این شما می تونید برای بالاتر بردن امنیت درب، از قفل های کمکی یا قفل های ضد سرقت هم استفاده کنید اما باید جداگانه آنها را تهیه کنید و برای بررسی بیشترشان شما می تونید به ویدیوهای قفل ضد سرقت تو بلاگ ما سر بزنید.

حتماً بخوانید : راهنمای خرید قفل ضد سرقت

پس تو این ویدیو باهم انواع قفل درب چوبی  و دو مقایس برای انتخاب قفل مناسب را باهم دیدیم. امیدواریم با نکات مطرح شده توی این ویدیو، قفل مناسب درب خودتان را انتخاب کنید.

همچنین در صورت نیاز می تونید با کارشناسای ما توی یراق دات کام، برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید و علاوه بر این برای تهیه این قفل ها، می تونید به سایت ما به نشانی www.yaragh.com سر بزنید.

تا ویدیوهای بعدی یراق دات کام شما را به خدا بزرگ میسپاریم، خدانگهدار.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments