راهنمای خرید قفل ضد سرقت - یراق دات کام

راهنمای خرید قفل ضد سرقت


سهیل رضوی 4 مرداد 1400 - آخرین ویرایش در19 آبان 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

قفل ضد سرقت” از زیر مجموعه های قفل درب چوبی است و نکته ای که از مزیت این قفل ها به حساب می آید امنیت بالاتر آن نسب به دیگر قفل های درب چوبی است ، استفاده از این قفل بیشتر برای درب هایی استفاده می شود که از لحاظ امنیتی برای ما در اولویت قرار دارد.

برای آشنایی بیشتر و راهنمایی خرید قفل ضد سرقت به بررسی نکاتی از جمله ساختار ، عملکرد ، جنس قفل و مدل های موجود در بازار پرداخته ایم تا شما عزیزان انتخاب دقیق تری بر حسب نیاز خود داشته باشید ، با ما ادامه ی این مطلب همراه باشید.

خرید قفل ضد سرقت

بررسی کامل ساختار ، عملکرد و جنس قفل ضد سرقت

اولین نکته ای که اهمیت دارد این است که درب هایی که در ایران و ترکیه تولید می شوند و درب هایی که در چین تولید می شود از لحاظ ساختار قفل با یکدیگر متفاوت هستند ، حال می خواهیم بدانیم که این تفاوت ها در چیست ؟ به طور کلی مکانیزم قفل ضد سرقت دو مدل است ، اولین مورد قفل هایی هستند که مکانیزم ساده ای دارند و همان قفل های معمولی هستند یعنی اهرم و دستگیره دارند ، توپی دارند و قفل می شوند ، البته که قوی تر هستند و دارای پهنای بیشتری نیز هستند ، مدل های ایرانی و ترکیه ای از این نوع قفل استفاده می کنند.

دومین مورد قفل هایی هستند که از لحاظ ظاهری شبیه به قفل های مورد اول هستند ولی موضوع این است که وقتی دستگیره را به این قفل ها وصل می کنیم می توانیم دستگیره را به سمت بالا هم حرکت بدیم ، وقتی دستگیره را به سمت بالا می دهیم قفل می شود به عبارتی انگار که از کلید استفاده کرده ایم ، البته لازم به یاد آوری است که در مدل های درب های ترکیه ای این مدل نیز وجود دارد ولی خیلی مرسوم نیست و استفاده زیادی ندارد.

همان گونه که اشاره شد قفل های مورد اول که در ایران بیشتر رایج است از پهنای بیشتری بر خوردارند ، البته علاوه بر پهنای قفل ، پلاک قفل هم از پهنای بیشتری بر خوردار است.

جنس قفل های ضد سرقت بیشتر از ورقه های آهن است و جنس زبانه ها یا همان میله های آن از آهن سختکاری شده است.

قفل های ضد سرقت دارای تکنولوژی خاصی نیستند و اکثر این قفل ها از زبانه ی تخت استفاده نمی کنند بلکه دارای زبانه های میله ای هستند ، که این میله ها سه تایی یا چهار تایی هستند که به آن سه لول یا چهار لول می گویند ، لازم به ذکر است که این میله ها در پایین قفل قرار دارند و قفل های بالای آن مانند قفل کمکی هستند یعنی مکانیزم آن ها شبیه به قفل کمکی است ، به این شکل که دستگیره ندارند و تنها تفاوت آن ها با قفل کمکی که کلید چهار پَر دارند در این است که قفل های ضد سرقت خودشان دارای سیلندر هستند.

یکی دیگر از مدل های قفل ضد سرقت به این شکل است که خود قفل به صورت تکی نیست و یک میله ی بلند تا بالای درب و یک میله ی بلند تا پایین درب وجود دارد که این میله ها دو تا زبانه را هم از بالا به سقف و از پایین به کف چِفت می کند ، این قفل ها خیلی از قفل های معمولی قوی ترند و دارای امنیتی بیشتری هستند.

به یاد داشته باشید که برای خرید ، قفلی را تهیه کنید که بیشترین امنیت را برای درب شما ایجاد می کند و هم اینکه از برند معتبری باشد به طور مثال برند کالی ترکیه از کیفیت بسیار خوبی بر خوردار است و اینکه بدانید قفل ضد سرقت از کدام مکانیزم استفاده می کند ، یعنی از مکانیزمی که دستگیره به سمت بالا می رود و قفل می شود استفاده می کند یا اینکه از همان مکانیزم ساده و مرسوم که به آن اشاره شد بهره می برند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید از شما عزیزان می خواهیم که دیدگاه های خود را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments