راهنمای نصب دستگیره درب چوبی + ویدیو - یراق دات کام

راهنمای نصب دستگیره درب چوبی + ویدیو


سهیل رضوی 11 مهر 1400 - آخرین ویرایش در19 آبان 1400 مدت 1:48 دقیقه

ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم به بررسی راهنمای نصب ” دستگیره درب چوبی ” بپردازیم، پس تا آخر این ویدیو با ما همراه باشید.

نو بودن درب

اولین نکته ای که باید درباره ی نصب دستگیره درب چوبی بدونید اینه که درب ما نو هستش یا خیر. اگه درب ما نو هست، ابتدا باید روی محل مناسب که می خواهیم دستگیره درب را آنجا نصب کنیم، سوراخ های قفل و دستگیره را ایجاد کنیم. بعد از حفر سوراخ ها، باید قفل و مقابلی آنرا سرجای خودش نصب کنیم.

نو بودن درب

نو بودن درب

نوع دستگیره

حالا نوبت به دستگیره می رسه ! دستگیره ها با توجه به نوعشون، نحوه های نصب متفاوتی را دارند اما توی همه ی آنها باید میل چهارسو را سر جای خودش بزاریم و بعد دستگیره را به روی آن نصب کنیم. حالا با توجه به نوع دستگیره، کافیه پیچ ها را سرجای خودشون نصب کنیم که محل نصبشون با توجه به طراحی دستگیره متفاوته.

میل چهارسو

میل چهارسو

دستگیره رزت دار

بعد از این مرحله، اگر دستگیره ی شما رزت دار هستش، پلاک رزت را سرجای خودش نصب کنید و یا اگر دستگیره شما کاور یا پوششی داره، باید آنرا سرجای خودش نصب کنید. درب شما قابل استفاده است !

دستگیره رزت دار

دستگیره رزت دار

قدیمی بودن درب

حالا اگر درب شما نو نیست و قبلاً به روی آن دستگیره نصب بوده، ابتدا باید دستگیره قبلی را باز کنید اما دیگه نیازی به حفر سوراخ و نصب قفل نیست و فقط کافیه دستگیره جدید را همانطور که گفته شد نصب کنید.

قدیمی بودن درب

قدیمی بودن درب

قبل از تهیه ی دستگیره جدید هم حواسمون به این نکته باشه که سوراخ های نصب دستگیره قبلی و تفاوت رنگی ای که به مرور زمان زیر دستگیره قدیمی ایجاد شده، بعد از نصب دستگیره جدید نباید معلوم باشه. از این رو دستگیره جدیدمون را باید درست انتخاب کنیم. دستگیره شما آماده ی استفاده است !

تا یک ویدیوی راهنمای نصب دیگه شما را به خدای بزرگ می سپاریم، خدانگهدار.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این ویدیو و مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از دستگیره درب چوبی داشته اید، دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین شما مشتریان عزیز می توانید برای خرید انواع یراق آلات بویژه دستگیره درب چوبی به وبسایت یراق دات کام مراجعه کنید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
م.ع
م.ع
1 year ago

سلام، سوالی دارم؛ برای درِ اتاقهای منزل ما از همین دستگیره های به اصطلاح پلاکی استفاده شده که برخی قفل کلیدی دارن و برخی اهرمی… مسئله اینجاست که وقتی می خواهیم بازشان کنیم، پیچهای دریچۀ مغزی (جایی که اهرم زبانه و قفل در آن واقع شده) باز می شوند، ولی پیچ دستگیره ها یک حالت عجیبی (شبیه هرز گردی) دارند … یعنی وقتی مثلا از داخل اتاق پیچ را بچرخانیم، پیچ دستگیرۀ بیرونی هم با آن می چرخد!!! و اگر آن پیچ را از بیرون نگهداریم و دوباره این کار را انجام دهیم، باز فایده ای ندارد!!! و کلا پیچهایشان انگار یکسره اند… جایی در این زمینه تا کنون چیزی پیدا نکردم. شما نظری دارید؟
در ضمن، یک بار یک در سازی را که برای کاری به منزل آورده بودیم، پس از کلی مشقت و گرفتاری تازه فهمید باید چه کند و دستگیره را به سختی و زحمت توانست باز کند، ولی متاسفانه یادم نیست چه می کرد و چگونه این پیچها را باز کرده بود! سپاس

تاپ یراق
1 year ago

بسیار عالی