راهنمای نصب قرنیز کابینت - یراق دات کام

راهنمای نصب قرنیز کابینت


سهیل رضوی 18 مهر 1400 - آخرین ویرایش در22 آبان 1401 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

قرنیز کابینت ” ، آیا می دانید قرنیز کابینت چیست و چه کاربردی دارد ؟ با انواع قرنیز کابینت آشنایی دارید ؟ با راهنمای نصب قرنیز کابینت چطور ؟ شاید در نگاه اول قرنیز کابینت بی اهمیت به نظر برسد ولی وسیله ای کاربردی می باشد که جزء یراق آلات کابینت محسوب می شود.

ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم به راهنمای نصب قرنیز کابینت بپردازیم و با انواع مدل های آن آشنا شویم، پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

قرنیز کابینت چیست ؟

قرنیز کابینت وسیله ای کاربردی می باشد که وظیفه ی اصلی آن این است که فضای خالی بین کابینت با دیوار و یا سینک ظرفشویی با کابینت و یا دیوار را بپوشاند. قرنیز کابینت به نوعی وسیله ی آب بندی محسوب می شود که از جمع شدن باکتری ها و کثیفی ها در فضای خالی بین کابینت و دیوار جلوگیری می کند.

راجع به جنس قرنیز های کابینت باید گفت که اکثراً جنسی پلاستیکی، آلومینیومی و یا ترکیبی از آلومینیوم و پلاستیک دارند که استفاده از این قرنیزها باعث افزایش عمر کابینت های MDF نیز می شود.

معمولاً افراد از چسب آکواریوم برای پر کردن فضای خالی بین کابینت با دیوار و یا سینک با دیوار استفاده می کنند که چسب آکواریوم بعد از مدتی کارایی و کیفیت خود را از دست می دهد و همچنین نمای ظاهری ناخوشایندی را بر روی کابینت ایجاد می کند، به همین دلیل در این مواقع قرنیز کابینت به کمک ما می آید.

قرنیز کابینت انواع مختلفی دارد که در ادامه ی این مقاله به بررسی آن ها و همچنین راهنمای نصب قرنیز کابینت خواهیم پرداخت.

انواع قرنیز کابینت

قرنیز مقعر و محدب

قرنیز مقعر و محدب در گوشه ها و کنج های کار استفاده می شود که دارای شاخه های 5 متری است و می توانید اندازه ی مورد نظر را برش دهید و از آن استفاده کنید. جنس قرنیز های مقعر و محدب پلاستیکی می باشد که برند ملونی یکی از بهترین های آن می باشد.

رنگبندی های این محصول بسیار متنوع می باشد که به طور مثال می توانیم رنگ های نقره ای کبریتی و شامپاینی ساده را نام ببریم که می توانید از این رنگ ها، برای زیبایی بیشتر نمای کابینت خود استفاده کنید.

قرنیز مقعر

قرنیز مقعر

 

قرنیز محدب

قرنیز محدب

قرنیز تخت

این قرنیز همانطور که از نامش پیداست به صورت تخت می باشد که جنس پایه قرنیز تخت، پلاستیکی و جنس رویه آن آلومینیومی می باشد و دارای نواری لاستیکی در بالا و پایین قرنیز نیز می باشد تا این نوارهای لاستیکی از نفوذ آب به کابینت جلوگیری کند. طول این قرنیز ها 5 متری می باشد که می توانید اندازه ی دلخواه را تعیین و قرنیز را برش دهید.

قرنیز تخت

قرنیز تخت

قرنیز کنج

قرنیز کنج در نوع درونی و بیرونی توی بازار موجود است که دارای جنسی پلاستیکی هستند و اکثراً رنگ های آنها کرمی و سفید می باشد. قرنیز های کنج همانطور که از نامشان پیداست در کنج های کابینت کاربرد دارند. کاربرد قرنیز کنج برای مواقعی است که وقتی قرنیز را نصب می کنیم کنج های دیوار خالی می ماند که می توانیم از این نوع قرنیز استفاده کنیم.

قرنیز کنج

قرنیز کنج

بد نیست بدانید که در بازار مدل هایی وجود دارد که به آن قرنیز آلمانی می گویند.

راهنمای نصب قرنیز کابینت

نصب قرنیز کابینت کار سختی و زمانبری نمی باشد و شما می توانید به راحتی آنرا نصب کنید. برای نصب قرنیز کابینت ابتدا باید درپوش آنرا جدا کنید و روی قسمت زیرین قرنیز، چسب آکواریوم بزنید. بعد از اینکه به قرنیز چسب آکواریوم زدید آنرا در جای مناسب خود قرار داده و سپس روی کار، چسب پهن می زنید تا بعد از چند ساعت، قرنیز در جای خود محکم شود.

بعد از نصب قرنیز فضاهایی که خالی می ماند را می توانید از قرنیز کنج استفاده کنید و فضاها را پر کنید. نمای گوشه های قرنیز برای اینکه زیباتر به نظر برسند می توانید از درپوش ها و یا یراق آلات دیگر استفاده کنید.

ممکن است این سوال برای شما بوجود بیاید که قرنیز کابینت از کجا بخریم ؟ شما می توانید انواع قرنیز کابینت را از وبسایت یراق دات کام به آدرس www.yaragh.com خریداری کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، از شما عزیزان خواهشمندیم اگر تجربه ای راجع به استفاده و نصب قرنیز ها داشته اید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments