راهنمای نصب قفل حیاطی + ویدیو - یراق دات کام

راهنمای نصب قفل حیاطی + ویدیو


سهیل رضوی 14 مرداد 1400 - آخرین ویرایش در22 آبان 1401 مدت 2:41 دقیقه

ما در مقاله ی ” قفل حیاطی ” به بررسی کامل این قفل و انواع آن پرداختیم، حال می خواهیم در این مقاله به بررسی “ راهنمای نصب قفل حیاطی ” بپردازیم و با چگونگی نصب این قفل ها آشنا شویم، پس با ما در ادامه همراه باشید.

ماجرای اصلی قفل حیاطی این است که فاصله قفل در مدل های مختلف با چارچوب درب و تا جایی که سوراخ سیلندر است، اهمیت دارد که در قفل های مختلف ممکن است فرق کند، همچنین جای توپی که روی درب قرار می گیرد را باید آهنگر دربیارد که باعث می شود قفل به خوبی سرجای خودش بشیند و در نهایت با چهار عدد پیچ بر روی درب پیچ شود.

راهنمای نصب قفل حیاطی

انواع قفل حیاطی

قفل حیاطی برقی

قفل حیاطی برقی امنیت بالاتری دارد و ساختار آن به این شکل است که دارای روکشی از جنس فولاد است که در برابر رطوبت و تغییرات جوی مقاومت خوبی دارد، و در داخل این قفل حیاطی برقی، منبع تغذیه وجود دارد که بر خلاف قفل حیاطی مکانیکی احتیاجی به تهیه منبع تغذیه ندارد.

قفل حیاطی مکانیکی

قفل حیاطی مکانیکی از قدیمی ترین و مرسوم ترین قفل های درب حیاط است که ساختار آن شامل : بدنه، توپی قفل، سوراخ های روی توپی و بدنه و شیارهای روی توپی است.

پس از آشنایی اولیه با مدل های قفل حیاطی می خواهیم به بررسی راهنمای نصب قفل حیاطی بپردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای نصب قفل حیاطی

قفل حیاطی برقی

قفل حیاطی برقی کله گاوی یا زبانه لاک پشتی ! اسم جالبیه نه ؟ امروز می خواهیم با هم به بررسی نحوه ی نصب قفل برقی بپردازیم، که دو نوع دارند و اسم یکی از آنها اصطلاً کله گاوی است، حتما تا حالا قفل حیاطی معمولی را خیلی دیده اید که با استفاده از منبع تغذیه و زنجیر به قفل برقی تبدیل می شود تا بتوانیم با آیفون بازشان کنیم.

اما ما تو قفل های برقی و برای زیبایی بیشتر، این مکانیزم را توی قفل می بینیم، این قفل ها دو نوع برقی ساده و کله گاوی دارند که مکانیزم نصبشان شبیه به هم است، اما مکانیزم کار کردنشان متفاوت است، ما توی این ویدیو به بررسی نصب قفل حیاطی مدل کله گاوی می پردازیم، پس برای بررسی کامل نصب این مدل تا آخر این ویدیو با تیم تحریریه یراق دات کام همراه باشید.

ابتدا قاب فلزی روی قفل را جدا می کنیم، و سپس پیچ گوشتی را در قسمت کناری ضامن اهرم می کنیم و قفل را به صورت کتابی باز می کنیم، حالا می توانیم جای سیلندر خارجی را تنظیم کنیم که فاصلش می تونه از لب درب 50 تا 80 میلی متر باشه که توی کارکرد آن فرقی نمی کنه و کاملاً بستگی به درب شما دارد، پس از تنظیم محل سیلندر بیرونی، قفل را به صورت کتابی می بندیم.

حالا کافیه با توجه به راهنمای نصب درون بسته بندی یا شابلون کاغذی، قفل را به روی درب پیچ کنیم، البته بعضی نصاب ها برای امنیت بیشتر به جای پیچ کردن قفل به روی درب، قفل را روی درب جوش می دهند، حالا بعد از فیکس کردن قفل روی درب، باید سیم های آیفون و یا شاسی ای که قراره درب را با آن باز کنیم را سر جای خودش درون قفل ببندیم و باید بدونیم این قفل ها با ولتاژ 12 ولت کار می کند.

در انتها قاب فلزی قفل را سر جای خودش می بندیم و مقابلی قفل را تو محل مناسب به خودش پیچ می کنیم، قفل ما آماده ی استفاده است، فقط این نکته را بدانید که مقابلی این نوع قفل کمی در جای خودش تکون می خورد که کاملاً طبیعی است و طراحی آن اینطوری است و تا حدی این لغزش می تونه خطای نصب ما را بگیره، همچنین تفاوت قفل های حیاطی برقی ساده و کله گاوی در مکانیزم زبانه ی آنها است که در مدل کله گاوی زبانه ی قفل میله ی مقابلی را به صورت چنگکی گرفته است ولی در حیاطی برقی ساده زبانه ها به صورت رایجی که غالباً آنها را می بینیم کار می کنند.

خب ویدیوی امروز هم به پایان رسید، شما می توانید برای تهیه این نوع قفل و سایر قفل های حیاطی به سایت یراق دات کام سر بزنید و یا برای مشاوره با کارشناس های ما تماس بگیرید، تا یک ویدیوی راهنمای نصب دیگر شما را به خدای بزرگ می سپاریم.

قفل حیاطی مکانیکی

راهنمای نصب قفل حیاطی مکانیکی به این شکل است که اول یک باکسی که اصطلاحاً به آن قوطی می گویند را قبل تر از قفل حیاطی مکانیکی ببندیم، که این قوطی در حقیقت با یک زنجیر، اهرم قفل حیاطی را به عقب می کِشد که در حیقیت کار منبع تغذیه ای که در قفل حیاطی برقی استفاده شده است را انجام می دهد.

لازم است بدانید که سیم های 12 ولت آیفون تصویری یا معمولی را به همان باکس قوطی شکل وصل می کنند که پس از زدن دکمه، درب باز می شود، همچنین روبروی قفل حیاطی مکانیکی یک مقابلی ای وجود دارد که روی این مقابلی یک غلتکی وجود دارد که زبانه بر روی آن عقب و جلو شده و در نهایت سر جای خودش قرار می گیرد

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید از شما عزیزان می خواهیم که اگر تجربه ای راجع به نصب قفل حیاطی داشته اید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments