راهنما خرید چشمی دیجیتال - یراق دات کام

راهنما خرید چشمی دیجیتال


یراق دات کام 21 خرداد 1397 - آخرین ویرایش در21 بهمن 1399 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

یکی از مهم ترین مسئله های خانه امنیت آن است خب اما چگونه؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟

شما از طریق “چشمی درب” می توانید بدون باز کردن در از اینکه چه شخصی پشت درب است مطلع می شوید. . .

تامین امنیت خانه و نظارت بر اشخاصی که قصد ورود به داخل منزل را دارند چالشی همیشگی بوده و سیستم‌های معمولی که در این راستا طراحی و تولید شدند چندین دهه است که تغییری در مکانیزم آن رخ نداده است.

چشمی‌های اپتیکال یا همان چشمی‌های متداول درب آپارتمان سال‌هاست که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما این چشمی‌ها نقاط ضعف قابل‌توجهی دارند. تصاویر دیده شده از داخل این نوع چشمی‌ها از کیفیت پایینی برخوردار هستند، علی‌الخصوص هنگامی که فرد مراجعه‌کننده در محیط تاریک راهرو و یا با نور نامناسب قرار داشته باشد.

هم‌چنین هنگام قرار گرفتن صورت صاحب خانه در جلوی چشمی، این اتفاق از بیرون واحد، به دلیل تاریک شدن چشمی، قابل پی بردن خواهد بود و به همین علت، در مواردی شخص با مزاحمین مواجه باشد، امنیت وی در خانه به خطر می‌افتد.

علاوه بر این، ارتفاعی که در آن چشمی نصب شده ممکن است برای همه اعضای خانواده مناسب نباشد.

تمامی این دلایل و هم‌چنین نیاز به داشتن منزلی مطابق با معیارهای یک خانه‌ی هوشمند و مدرن، بسیاری را بر آن می‌دارد تا از چشمی‌های دیجیتالی به جای چشمی‌های معمولی بهره جویند.

چشمی در

مزایای چشمی دیجیتال درب آپارتمان

شما می‌توانید با استفاده از یک “چشمی دیجیتال” برای درب ورودی آپارتمان خود، امنیت خانه را به حداکثر برسانید. این محصول مانند یک دوربین مداربسته‌ی کوچک و کارآمد عمل می‌کند.

  1. چشمی‌های دیجیتال تصاویری به مراتب شفاف‌تر و با کیفیت‌تر نسبت به چشمی‌های اپتیکال معمولی ارائه می‌دهند.
  2. اکثر این نوع چشمی‌ها مجهز به سنسور مادون قرمز یا همان دید در شب هستند تا بتوانند در تاریک‌ترین محیط‌ها نیز تصویر شفافی از فرد مراجعه‌کننده در اختیار صاحب خانه قرار دهند.
  3. چشمی‌های دیجیتال دارای سنسور تشخیص حرکت و زنگ هشدار می‌باشند و می‌توانند به‌عنوان یک سیستم ضد سرقت نیز عمل کنند.
  4. از مزیت‌های چشمی دیجیتال، زاویه دید به مراتب عریض‌تر آن نسبت به چشمی‌های اپتیکال است. این خصیصه که به صورت مجزا در لیست مشخصات هر چشمی ذکر می‌شود، یکی از تعیین‌کننده‌ترین معیارهای خرید چشمی دیجیتال محسوب می‌شود.
  5. برخی از انواع پیشرفته‌تر چشمی‌های دیجیتال قابلیت عکس‌برداری و هم‌چنین ضبط تصاویر دارند.
  6. امکان پشتیبانی از سیم‌کارت و برقراری ارتباط از طریق اینترنت نیز از سایر قابلیت‌های انواع پیشرفته چشمی‌های دیجیتال درب آپارتمان محسوب می‌شوند.
  7. چشمی‌های دیجیتال به راحتی و بدون نیاز به سیم کشی برقی نصب شده و به دلیل نمایش تصاویر بر روی مانیتور، به سادگی برای تمامی اعضای خانواده به‌خصوص کودکان قابل استفاده هستند.

چشمی-دیجیتال 

 

راهنما خرید چشمی دیجیتال

 

نکات قابل‌توجه قبل از خرید چشمی دیجیتال

  • اندازه و کیفیت تصویر صفحه نمایش چشمی دیجیتال از معیارهای مهم انتخاب این محصول می‌باشد که در قیمت آن نیز بسیار تاثیرگذار می‌باشد. نوع صفحه نمایش‌های به کار رفته در چشمی‌های دیجیتال عموما LCD- TFT بوده و ابعاد آن‌ها به طور متوسط 3.5 اینچ است.
  • برخی از چشمی‌های دیجیتال از قابلیت فیلم‌برداری و ضبط تصاویر برخوردارند که در صورت فعال‌سازی می‌توانند کمک شایانی در امر شناسایی افراد داشته باشند. هنگامی که شما در محل حضور نداشته باشید می‌توانید به تصاویر ذخیره شده از مراجعه کنندگان دست یابید. این امر از نکاتیست که هنگام خرید باید حتما به آن توجه شود.
  • یکی دیگر از معیارهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد زاویه تحت پوشش دوربین است. در صورتی که باید محل وسیعی را مورد نظارت قرار دهید باید از دوربین‌هایی با زاویه دید گسترده استفاده کنید. استفاده از دوربین با زاویه دید پایین صرفا برای محیط‌هایی که درب آپارتمان در راهرویی باریک قرار دارد مناسب است.
  • امکانات ارتباطی در این محصول یکی دیگر از مهم‌ترین معیارهای انتخاب چشمی دیجیتال است؛ در برخی از چشمی‌های دیجیتال امکان برقراری تماس، ارسال پیام کوتاه و یا استفاه از سرویس اینترنت و ارسال پیام‌های چندرسانه‌ای وجود دارد.

این قابلیت بسیار مناسب افراد شاغلیست که تمایل دارند از راه دور منزل خود را کنترل کنند و در صورت بروز حادثه سریعا آگاه شوند. جهت میسر شدن بستر ارتباطی این چشمی‌های دیجیتال مجهز به اسلات سیم‌کارت بوده که از همان سرویس سیم‌کارت های معمولی تلفن همراه استفاده می‌کنند.

قابلیت های دیگری مانند امکان پیغام گذاشتن، تغییر ملودی زنگ، قابلیت اتصال به گوشی قابل حمل و… از سایر مواردیست که در طراحی و ساخت این محصولات به کار رفته است.

برچسب‌ها :