راه حل جلوگیری از خود به خود بسته شدن درب ها - یراق دات کام

راه حل جلوگیری از خود به خود بسته شدن درب ها


سهیل رضوی 11 مرداد 1401 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 6 دقیقه مطالعه
iOS 14

شاید این موضوع هم برای شما پیش آمده باشد که درب اتاق یا درب سرویس بهداشتی هنگام باز شدن، خود به خود بسته می شود که این اتفاق علاوه بر ایجاد صداهای ناهنجار، باعث آسیب رسیدن به سیستم قفل درب نیز می شود.

ما در این مقاله قصد داریم به راه حل های جلوگیری از بسته شدن خود به خود درب بپردازیم، پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چرا درها به خودی خود باز و بسته می شوند ؟

این یک مشکل رایج است؛ باز و بسته شدن درهای خانه بدون کمک شما مشکل ساز است زیرا می تواند باعث جلوگیری از گرم شدن و خنک شدن یکنواخت منزل شما شود و یا اینکه باعث ورود گرد و غبار و مشکلات دیگر شود.

لولا درب چوبی” طوری ساخته شده است که درب را به چهارچوب درب متصل می کند تا بتوان به راحتی درب را باز و بسته کرد. این کار تا زمانی که اتفاقی بیفتد که درها را کمی از چرخش خارج کند، عالی عمل می کند ولی در غیر این صورت باعث ایجاد مشکلاتی از جمله باز و بسته شدن خود به خود درب می شود.

ساده ترین راه حل برای نگه داشتن درها، افزودن اصطکاک بیشتر در لولا ها است که در ادامه به نحوه انجام بیشتر آن خواهیم پرداخت.

لولا-درب-چوبی

راه حل بسته شدن خود به خود درها

راه حل آسان برای تعمیر دری که خود به خود بسته می شود شامل مواردی مانند : برداشتن پین لولا و عوض کردن پین لولا است.

ابزارهای مورد نیاز :

  • چکش
  • پیچ گوشتی
  • یک قطعه چوب کوچک

پین-لولا-درب-چوبی

پین لولا را بردارید :

با استفاده از پیچ گوشتی، نوک آن را در پایین پین لولا قرار دهید و به اندازه نیاز ضربه بزنید تا پین آزاد شود و سپس پین را بردارید.

نکته مهم اینکه ابتدا از لولا درب چوبی که میانه درب قرار دارد شروع کنید. لولاهای بالا و پایین درب را یکنواخت نگه می دارند و برداشتن و تعویض پین را آسان تر می کنند.

پین-لولا

پین لولا را کمی خم کنید :

نکته کلیدی برای افزودن اصطکاک بیشتر در لولاهای در این است که چرخش لولا در اطراف پین را کمی دشوارتر کنید. یک سر پین لولا را روی یک قطعه چوب کوچک و دگیری را روی یک سطح سخت ( کف زمین ) قرار دهید. با چکش به آرامی به وسط پین بزنید و هر چند بار که لازم است این کار را تکرار کنید تا خمیدگی جزئی در پین لولا ایجاد شود. این خمیدگی باید به قدری کم باشد که به سختی قابل دیدن باشد.

بیرون-آوردن-پین-لولا

خم-کردن-پین-لولا-درب-چوبی

پین لولا را تعویض کنید :

نصب پین لولا برعکس بیرون آوردن است. ممکن است کمی تلاش بیشتری برای کوبیدن آن به لولا لازم باشد زیرا اکنون خم شده است.

در صورت لزوم این مراحل را تکرار کنید :

بسته به اینکه نیروی جاذبه چقدر درب شما را باز و بسته می کند، ممکن است لازم باشد این روند را برای یک یا همه لولاهای دیگر تکرار کنید. این کار را روی هر “لولا در چوبی” تکرار کنید و کمی بیشتر پین لولا را خم کنید.

به این ترتیب یکی از رایج ترین و آزار دهنده ترین مشکلات منزلتان را اصلاح می کنید که این روش هم ساده و هم موثر است.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر این روش را برای درب های منزل خوب استفاده کردید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

1 دیدگاه
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
mammad
mammad
4 months ago

ممنون