رنگ های آرامش بخش دکوراسیون کدامند؟ - یراق دات کام

رنگ های آرامش بخش دکوراسیون کدامند؟


سهیل رضوی 4 بهمن 1401 - 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

محیط یک خانه نباید استرس زا باشد. راه های آسانی برای ایجاد آرامش در فضای شما وجود دارد و رنگ ها ساده‌ترین و تاثیرگذارترین آنها هستند. تبدیل خانه شما به یک استراحتگاه آرامش بخش با رنگ شروع می شود. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی “رنگ های آرامش بخش دکوراسیون” بپردازیم تا شما بتوانید از این رنگ های آرامش بخش در منزل خود استفاده کنید.

رنگ های آرامش بخش دکوراسیون

لطافت رنگ های آرامش بخش باعث می شود که آنها به راحتی در یک پالت برای خانه شما ترکیب شوند. ترکیب یک رنگ خنثی آرامش بخش با آبی، سبز یا اسطوخودوس کم رنگ، یک طرح رنگی ساده ایجاد می کند که به راحتی با دکوراسیون خانه ترکیب می شود. ظاهر یک طرح رنگ تک رنگ با استفاده از سایه های مختلف یک رنگ می تواند بسیار آرامش بخش باشد، اما اضافه کردن رنگ های آرامش بخش می تواند جذابیت بصری بیشتری ایجاد کند.

در ادامه لیستی از رنگ های آرامش بخش دکوراسیون (Calming Paint Colors For Home Decor) آورده شده است:

رنگ آبی:

رنگهای-آرامش-بخش-دکوراسیون

آبی رایج ترین رنگ مورد علاقه در سراسر جهان است. جای تعجب نیست که این رنگ تا این حد محبوب باشد، زیرا آرامش اقیانوس باز و آسمان روشن را تداعی می کند. همه رنگ های آبی به دلیل ته رنگی که دارند آرامش بخش محسوب نمی شوند. ته رنگ یک رنگ وجود رنگ دیگری است که ممکن است در ابتدا مشخص نباشد.

ته رنگ زرد یا سبز بیش از حد در رنگ آبی می تواند آن را بیش از حد پر انرژی کند تا آرامش بخش باشد. برای یافتن آرامش بخش ترین سایه های آبی، به دنبال رنگ هایی باشید که ممکن است در نقاشی یا عکس یک ساحل زیبا می بینید.

رنگ سبز:

رنگهای-آرامش-بخش-دکوراسیون-خانه

رواج رنگ سبز در طبیعت این رنگ را به یکی از آرامش بخش ترین رنگ ها در چرخه رنگ تبدیل کرده است. سایه های طبیعی سبز با ته رنگ های جزیی آبی یا زرد آرامش بخش ترین هستند. برخی از سایه های سبز می توانند بیش از حد پر جنب و جوش باشند، مانند چتری یا لیمویی، اما همچنان می توانید رنگ های کوچکی از آن رنگ ها را در اطراف اتاق بپاشید.

همه کاره ترین و آرامش بخش ترین سایه سبز، سبز مریم گلی است که برای جلوه‌ای ملایم خاموش می شود و همچنان برای ایجاد فضایی آرام در بسیاری از خانه ها مورد علاقه است. همچنین سبز مریم گلی یکی از گزینه های رایج برای خرید مبلمان است زیرا خنثی ترین سایه سبز است و برای خانه‌ای آرام ایده‌آل است.

رنگ بژ:

رنگ-های-آرامش-بخش-دکوراسیون-خانه

رنگ بژ، مانند اکثر رنگ های خنثی، انتخابی آسان برای آرام کردن هر فضایی است. عدک اشباع یا شادابی، رنگ بژ را به پس زمینه‌ای بدون دردسر برای دکوراسیون منزل شما تبدیل می کند. سایه های زیادی وجود دارد که ممکن است در رنگ بژ در نظر گرفته شوند، از جمله مایل به قهوه‌ای، خاکی و خرمایی.

انواع مختلف رنگ های بژ گزینه های تقریباً نامحدودی را برای یافتن رنگ مناسب برای فضای شما فراهم می کند.

رنگ خاکستری:

رنگهای-آرامش-بخش-برای-دکوراسیون-منزل

خاکستری به دلیل تطبیق پذیری آن به عنوان یک رنگ خنثی می تواند تاثیر آرام بخش در دکوراسیون خانه داشته باشد. ته رنگ خاکستری می تواند سرد یا گرم باشد و به شما این امکان را می دهد که آن را با رنگ های موجود در خانه خود ترکیب کنید. خاکستری سرد یک جایگزین محبوب برای سفید است، اما گاهی اوقات ممکن است بیش از حد سرد باشد و به اندازه یک سایه گرم شده آرامش بخش نباشد.

گرم ترین سایه های خاکستری معمولاً خاکستری نامیده می شوند که به یکی از محبوب ترین رنگ های خنثی برای دکوراسیون منزل تبدیل شده است. حتی در تیره‌ترین سایه هایش، اگر بژ مناسبی برای پالت رنگ آرامش بخش خود پیدا نمی کنید، خاکستری می تواند جایگزین مناسبی باشد.

رنگ سفید:

رنگ-های-آرامش-بخش-منزل

رنگ سفید اخیراً محبوبیت خود را پیدا کرده است، اگرچه هرگز جذابیت خود را به عنوان یک رنگ آرام از دست نداده است. جذابیت سفید به عنوان یکی از رنگ های آرامش بخش دکوراسیون از سادگی آن ناشی می شود. افزودن گرما به رنگ سفید از خاکستری به نظر رسیدن فضا جلوگیری می کند، گرمای این رنگ های سفید ملایم، اثر آرامش بخش سفید را افزایش می دهد.

رنگ اسطوخودوس:

رنگ-های-آرامش-بخش

سایه های اسطوخودوس مزایای آرامش و خنک کننده آبی را ارائه می دهند، اما با پیچیدگی بیشتری. اسطوخودوس سایه روشنی از بنفش است، اما پیچیدگی آن ناشی از ته رنگ قرمز آن است. اسطوخودوس یک جایگزین شیک برای آبی کم رنگ است. گرمای اندک اسطوخودوس به آن در اتاق خواب ها و حمام ها ظاهری آرامش بخش می بخشد.

رنگ شبیه به رژگونه:

رنگهای-آرامش-بخش

چیزی که یک رنگ را آرامش بخش می کند همیشه به خود رنگ مربوط نمی شود، بلکه روحیه‌ای است که از آن الهام می گیرد. زیبایی رژگونه از طریق همراهی آن با اوقات خوش و خاطرات عاشقانه احساس آرامش را القا می کند. گرمای رژگونه که بین مرجانی و صورتی قرار گرفته است،‌ به اندازه‌ای ملایم می شود که درخشندگی آرامش بخشی به اتاق خواب ها بدهد. دیوارهای رژگونه کم رنگ می توانند اتاق نشیمن تاریک را روشن کرده و آن را به فضایی آرام و گرم تبدیل کند.

نکاتی برای استفاده از رنگ های آرامش بخش دکوراسیون

هنگامی که بدانید کدام رنگ ها ممکن است برای ایجاد یک سبک آرامش بخش مناسب باشند، به نکاتی برای استفاده موفق از آنها در خانه خود نیاز خواهید داشت. استفاده از حتی یک یا دو مورد از این نکات می تواند فضای شما را کاملاً از حالت آشفته به آرام تغییر دهد.

  • رنگ های آرامش بخش انتخابی عالی برای دیوارها هستند زیرا اتاق شما را تحت الشعاع قرار نمی دهند و رنگ را برای کل اتاق تنظیم می کنند.
  • دیوارهای برجسته رنگ شده همیشه شیک خواهند بود، زیرا به راحتی می توانند ظاهر یک اتاق بسیار شلوغ را با قلم موی رنگی آرامش بخش نرم کنند.
  • لازم نیست دیوارهای خود را رنگ آمیزی کنید تا حال و هوای خلوت خود را بدست آورید، چراکه پارچه های رختخواب و حمام شما می توانند بافت و رنگ آرامش بخشی به شما بدهند.
  • برای اینکه از دکوراسیون منزل در اتاق پذیرایی به بهترین شکل ممکن است استفاده کنید، بالش ها مجلل را اضافه کنید تا مبل راحتی خود را تغییر دهد.
  • کفپوش ها نه تنها برای افزودن رنگ آرامش بخش، بلکه برای کم کردن صدا و سطوح سخت در اتاق شما گزینه‌ای عالی هستند.
  • فرش های سطحی در رنگ ها و طرح های آرامش بخش می توانند یک تغییر سریع و آسان برای آرامش بخشیدن به خانه شما باشند.

مهم ترین مرحله در انتخاب رنگ های آرامش بخش دکوراسیون

آخرین قدم در انتخاب آرامش بخش ترین رنگ ها برای خانه، ساده ترین راه است؛ شما باید از رنگ هایی که دوست دارید استفاده کنید. آبی یک رنگ محبوب است و همچنین آرامش بخش ترین رنگ به حساب می آید، اما اگر آبی را دوست نداشته باشید، اصلاً آرامش بخش نخواهد بود. بیشتر رنگ ها می توانند به عنوان سایه‌ای بی صدا یا روشن به نظر بیایند، بنابراین قبل از اینکه از رنگ های مورد علاقه خود چشم پوشی کنید، نترسید که آن گزینه را در نظر بگیرید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به استفاده از رنگ های آرامش بخش دکوراسیون دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments