ریل ساچمه ای - یراق دات کام

ریل ساچمه ای


سهیل رضوی 9 آبان 1400 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

کابینت های آشپزخانه اکثراً دارای کشو هستند که تعداد و سایز کشوها می تواند بر اساس سلیقه ی شما متفاوت باشد. یراق اصلی ای که باعث نگه داشتن و به حرکت در آمدن این کشوها می شود، ریل می باشد ما در مقاله ی انواع ریل به بررسی آنها پرداختیم تا بدانید که هر کدام از ریل ها برای چه کشوهایی کاربرد دارند، ساختار آنها چگونه است و تا چه وزنی را می توانند تحمل کنند.

ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم در این مقاله به بررسی یکی از پر کاربردترین ریل ها به نام ” ریل ساچمه ای ” بپردازیم و بدانیم که ریل ساچمه ای چیست ؟ مدل های ریل ساچمه ای کدامند ؟ سایز آنها چگونه است ؟ جنس ریل ساچمه ای چیست ؟ و سوالاتی از این دست که ممکن است هنگام خرید برای شما پیش بیاید و ما می خواهیم که به این سوالات پاسخ دهیم تا انتخاب بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

ریل ساچمه ای چیست ؟

ریل ساچمه ای یکی از پر کاربرد ترین ریل های کشو کابینت می باشد که اصلی ترین مزیت این ریل ها این است که کارایی بالایی دارند و در عین حال از قیمت مناسب و نصب ساده ای نیز برخوردار هستند.

ریل ساچمه ای دارای یکسری مدل هایی است که این مدل ها دو تکه ( دو مرحله ای ) و سه تکه ( سه مرحله ای ) می باشند.

ریل های ساچمه ای دو تکه مخصوص کشوهای با وزن سبک می باشد و نمی توان از ریل های ساچمه ای دو تکه برای کشوهای سنگین استفاده کرد ولی اگر قصد دارید که ریل مناسبی برای کشوهای سنگین نصب کنید، ریل ساچمه ای سه تکه می تواند تحمل وزن کشوهای سنگین را داشته باشد.

ریل ساچمه ای سه تکه دارای مدل های مختلفی است که در ادامه با این مدل ها بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع ریل ساچمه ای سه تکه

ریل ساچمه ای ساده

یکی از پر کاربردترین ریل های ساچمه ای ، ریل ساده ساچمه ای می باشد که این ریل ها ویژگی شاخصی ندارند. ریل ساچمه ای دارای مدل های صنعتی ای نیز می باشد که به طبع این ریل ها از لحاظ قیمتی تفاوت زیادی با ریل های معمول دارند که دلیل این مسئله، به خاطر کیفیت بالاتر ریل های صنعتی می باشد.

ریل ساچمه ای ساده

ریل ساچمه ای ساده

ریل ساچمه ای آرام بند

در ساختار ریل های ساچمه ای آرام بند، قطعه ای وجود دارد که این قطعه باعث می شود موقع بستن کشو، به طرز آرام تری بسته شود و به نوعی کشو ترمز می کند.

ریل ساچمه ای آرام بند

ریل ساچمه ای آرام بند

ریل ساچمه ای تاچ ( مگنتی )

از ریل ساچمه ای تاچ برای سیستم کابینت های بدون دستگیره استفاده می شود که وقتی از این ریل ها استفاده می کنید، می توانید کشو را ذره ای به داخل فشار دهید که باعث می شود کشو مقداری بیرون بیاد و در نهایت کشو را کامل باز کنید.

ریل ساچمه ای مگنتی

ریل ساچمه ای مگنتی

نکات انتخاب ریل ساچمه ای

طول

طول ریل ساچمه ای در اندازه های : 20 ، 25 ، 30 ، 35 ، 40 ، 45 ، 50 ، 55 ، 60 ، 70 ، 80 ، 90 و 100 سانتی متری موجود می باشد البته که سایز های 80 سانتی به بالا برای ریل های صنعتی استفاده می شود.

عرض

ریل های ساچمه ای سه تکه دارای عرض های : 3 ، 3.5 ، 4 ، 4.2 ، 4.5 . 5.2 سانتی متر می باشد که ریل های صنعتی با عرض 5.2 سانتی متری تولید می شوند وریل های معمول با عرض 4.5 سانتی متری تولید می شوند.

این نکته را بد نیست بدانید که ریل های ساچمه ای سه تکه با عرض کمتر از 4.5 سانتی متر، از کیفیت پایین تری برخوردار هستند.

جنس

جنس ریل های ساچمه ای اکثراً از ورقه های آهنی می باشد که کیفیت قابل قبولی دارد.

ضخامت ورق ریل

ضخامت ورق های ریل ساچمه ای سه تیکه به صورت : 0.8 ، 0.9 ، 1 ، 1.1 ، 1.2 ، 1.5 و 2.2 میلی متری می باشد.

ریل های صنعتی، ضخامت ورق آنها 2.2 میلی متری می باشد و ریل های معمول دارای ضخامت 1.2 تا 1.5 میلی متری می باشند که از کیفیت خوبی برخوردار هستند و تحمل وزن خوبی را نیز دارند.

تعداد ساچمه ها

تعداد ساچمه های موجود در ریل ها بستگی به طول ریل و کیفیت آن متفاوت است ولی نکته ای که اهمیت دارد این است که کیفیت ورق تسمه که ساچمه ها بر روی آن قرار دارند و همچنین کیفیت گریل بکار رفته در ریل بستگی به کارخانه ی تولید کننده دارد که در نهایت می تواند منجر به بالا رفتن کیفیت ساچمه ها و به طور کلی ریل شود.

روان حرکت کردن ریل

اگر کیفیت تولید ریل ساچمه ای بالا باشد، قطعاً ریل به صورت روان تری حرکت خواهد کرد.

برندهای ریل ساچمه ای

ریل ساچمه ای دارای برندهای مطرح و مختلفی است که این برندها عبارتند از :

  • ملونی | MELLONI
  • فانتونی | FANTONI
  • کینگ اسلاید | KING SLIDE
  • بهسازان | BEHSAZAN
  • یونی هوپر | UNI HOPPER

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از انواع ریل بخصوص ریل ساچمه ای داشته اید، خوشحال می شویم که در دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments