طراحی کابینت متناسب با هود آشپزخانه - یراق دات کام

طراحی کابینت متناسب با هود آشپزخانه


سهیل رضوی 25 اردیبهشت 1401 - 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

هود آشپزخانه نه تنها در آشپزخانه مدرن ضروری است، بلکه با بازگشت به زمان های گذشته، نصب هود یک آشپزخانه یک ضرورت بود تا اطمینان حاصل شود که آشپزخانه با تشدید پخت و پز خیلی داغ یا گرفتگی نخواهد داشت.

تنها نقطه ضعف هودها این بود که خیلی زیبا به نظر نمی رسیدند. این امر بر زیبایی و طراحی آشپزخانه تاثیر منفی می گذاشت و آن را به یک نصب نسبتاً نامطلوب تبدیل می کرد.

این موضوع تا زمانی بود که طراحان بالاخره راهی پیدا کردند که این هودهای آشپزخانه را با بقیه آشپزخانه ترکیب کنند یا به طور کامل ناپدید شوند.

امروزه در فضای اینترنت مملو از طرح های محبوب و زیبای هود آشپزخانه استو این طرح ها نه تنها بر اساس سبک های محبوب آشپزخانه مانند آشپزخانه کلاسیک یا سنتی، بلکه بر اساس سفارشی سازی عالی که مختص صاحب خانه است، ساخته شده اند.

بنابراین، در این مقاله، چند طرح هود آشپزخانه محبوب و الهام بخش را بررسی می کنیم که می توانید از آنها در بازسازی آشپزخانه خود استفاده کنید. پس تا پایان با تیم تحریریه یراق دات کام همراه باشید.

طرح های هود آشپزخانه

طرح هایی که قصد بررسی آنها را داریم شامل موارد زیر می باشند :

دودکش بلند و عریض :

این سبک در میان بسیاری از صاحبان منازل چندان محبوب نیست، به جزء کسانی که اجاق گازهای بزرگ دارند و بنابراین نیاز بیشتری به تهویه در آشپزخانه دارند. یک دودکش بلند و عریض برای خلاص شدن از شر گرما و بخار در آشپزخانه طراحی شده است. بنابراین، این طرح دارای یک دودکش کم ارتفاع است که معمولاً کمتر از آنچه در یک آشپزخانه معمولی می بینید.

حالا سوالی که پیش می آید این است که آیا این طرح آشپزخانه را فشرده نمی کند؟ در جواب باید بگوییم بله، ولی اینجاست که قفسه بندی باز وارد می شود. قفسه بندی باز در اطراف چنین هود محدوده ای فضا را نه تنها از نظر بصری، بلکه از نظر فیزیکی نیز آزاد می کند.

هود با دودکش بلند

طرح های سفارشی به همراه کاشی های دیواری :

اگر می خواهید کاملاً سفارشی جلو بروید و راهی برای ترکیب خلاقانه هود آشپزخانه خود با بقیه آشپزخانه پیدا کنید، باید این گزینه را بررسی کنید.

این طراحی سفارشی از یک کاشی دیواری چند قسمتی برای ترکیب خلاقانه هود آشپزخانه با بقیه آشپزخانه استفاده می کند. درست در قسمت دیوار، با کاشی های چند رنگ و طرح دار زیبا پر می شوند که زیبایی خاصی را ایجاد می کنند.

همچنین می توانید از کابینت ها یا قفسه های باز برای ایجاد فضای بیشتر با این طرح استفاده کنید و در عین حال به طرح رنگ های طرح دار و دو رنگ رایج در کل طرح پایبند باشید.

هود به همراه کاشی دیواری

آشپزخانه سنتی سفید :

اگر نمی خواهید خیلی ریسک کنید، می توانید به اصول اولیه باز گردید و از آشپزخانه سنتی ساده استفاده کنید. کابینت های مدرن یکدست سفید و هود آشپزخانه می تواند گزینه شما باشد.

کابینت های در بسته در مقایسه با قفسه های باز که تمایل بیشتری به مدرن بودن دارند در این سبک قرار می گیرند. مهم تر از آن، کابینت های در بسته یک بلوک بصری ایجاد می کند که به صورت بصری هود آشپزخانه را از بیقه آشپزخانه پنهان می کند.

درست است که بعد از نصب کردن هود، هنوز هم می توانند قابل مشاهده باشند ولی با این حال، کمتر به چشم می آید و ظاهری یکپارچه به آشپزخانه می دهد.

شما می توانید عناصر طراحی دیگری مانند “دستگیره کابینت” و “اکسسوری های کابینت” را در آشپزخانه داشته باشید که با تم رنگ هود آشپزخانه ترکیب می شود.

به عنوان مثال، کابینت های نقره ای یا خاکستری تیره و یخچال نقره ای یا خاکستری تیره می تواند به پنهان کردن بصری هود در این طرح کمک کند، در حالی که همچنان به اصالت آشپزخانه سنتی سفید وفادار می ماند.

آشپزخانه سفید به همراه هود آشپزخانه

هودهای زیر کابینتی یا همان هودهای توکار :

اگر می خواهید هود خود را از دید پنهان کنید، استفاده از این طرح بهترین گزینه شماست. هودهای توکار به طرز ماهرانه ای هود را از بقیه قسمت های آشپزهانه پنهان می کنند، بنابراین توجه بصری از آن ها دور می شود.

به عنوان مثال، اگر آشپزخانه ای کاملاً سفید دارید، می توانید کابینت های مدرن را در بالا داشته باشید. با این حال، به جای طراحی سنتی که در آن هود به طور کامل در معرض دید قرار می گیرد، یکی از کابینت ها می تواند هود را پنهان کند، بنابراین به طور کامل آن را از معرض دید حذف می کند.

نکته جالب در مورد هودهای توکار این است که اندازه آنها جمع و جور است که این موضوع بیشتر به پنهان کردن آن ها کمک می کند، در حالی که هنوز طراحی ظریفی را در خود جای داده است که به طور یکپارچه با بقیه آشپزخانه ترکیب می شود.

یکی دیگر از جنبه های مثبت در مورد این طراحی این است که شما لزوماً مجبور نیستید که کابینت فعلی خود را برای قرار دادن این خود آشپزخانه بردارید. می توانید به صورت اختیاری یک هود را بخرید که به خوبی با طراحی کابینت شما ترکیب شود و درست بالای اجاق گاز ثابت شود.

اندازه کوچک و طراحی استتار گونه آن کمک زیادی به دور نگه داشتن آن می کند.

استفاده از هود توکار

هود با طراحی مرمر :

اگر نگران دید کمتری هستید، بلکه بیشتر نگران زیبایی شناسی هستید، یک هود مرمر مانند ممکن است یک گزینه طراحی ایده آل برای شما باشد.

این هود برای یک آشپزخانه معاصر که دارای میزهای مرمری، طراحی مینیمالیستی و طرح رنگی دو رنگ چشمگیر است، گزینه مناسبی است.

برای ساخت این کار، میز و هود آشپزخانه باید از همان سنگ مرمر ساخته شوند. ایده این طرح ایجاد یک افکت آبشاری است که از هود به میز و در نهایت جزیره آشپزخانه پایین می آید.

این موضوع نه تنها کل طراحی یکپارچه را ایجاد می کند، بلکه جلوه ای خیره کننده ایجاد می کند که تا حد زیادی توسط هود آشپزخانه پشتیبانی می شود. شما همچنین باید از کابینت های صفحه تخت، پشتی سفید و لوازم مشکی برای تکمیل کامل این طراحی آشپزخانه استفاده کنید.

هود آشپزخانه با طراحی مرمر

ترکیبی از مدرن و سنتی :

چه می شود اگر طراحی هود آشپزخانه شما بتواند هم مدرن و هم سبک سنتی را در بر بگیرد؟ خب، این گزینه طراحی به شما این امکان را می دهد که این کار را انجام دهید.

ایده این است که یک هود مدرن داشته باشید که با کابینت های سنتی ترکیب شده و با دیوارها و میزهای سفید متضاد باشد. این یکی از خلاقانه ترین طرح های هود آشپزخانه است که می توانید کشف کنید.

هود آشپزخانه با طراحی مدرن خاکستری تیره پوشانده شده است که کاملاً در تضاد با پشتی آن است. بنابراین به جای پنهان کردن بصری آن، هود آشپزخانه نسبتاً خلاقانه در طراحی آشپزخانه گنجانده شده است.

از آنجایی که رنگ پشتی و دیوارهای سفید رنگ احساسی مطبوع و جادار ایجاد می کنند، می توانید با انتخاب قفسه های باز در بالا، از این طرح پشتیبانی کنید.

ترکیب آشپزخانه و هود مدرن و سنتی

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از طرح های کابینت با استفاده از هود آشپزخانه داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. 

 

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments