قفل درب آهنی چیست ؟ - یراق دات کام

قفل درب آهنی چیست ؟


سهیل رضوی 9 مرداد 1400 - آخرین ویرایش در19 آبان 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

قفل درب آهنی ” موارد استفاده ی زیادی در درب های انباری یا تراس را دارد ، این مدل درب ها با درب های ورودی ساختمان یا پارکینگ متفاوت است چون که اصولاً درب های آهنی سبک تر هستند و سیستم قفل و دستگیره آن با درب های ساختمان و پارکینگ متفاوت است.

قفل های زیر 5.5 سانتی متر مناسب درب های آهنی هستند زیرا قطر پروفیل های بالای 5.5 سانتی متر در بازار موجود نیست به همین دلیل قفل درب آهنی دارای سایز های به خصوصی است که باید به آن دقت شود.

پهنای قفل

این قفل ها دارای مکانیزم هایی هستند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت و همچنین راهنمای خرید قفل درب آهنی را با هم بررسی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

خرید قفل درب آهنی

مکانیزم و نکات خرید قفل درب آهنی

مکانیزم

از نظر مکانیزم قفل درب آهنی کاملاً شبیه به قفل های معمولی است یعنی اینکه دارای انواع زبانه مانند : ثابت و متحرک است ، سیلندر به آن میخورد و در نهایت دارای دستگیره است.

استفاده از قفل کمکی

از قفل های کمکی هم در درب آهنی استفاده می شود که مانند همان قفل های مرسوم است ، بعضی از این قفل ها را می توان بر روی قفل درب آهنی نصب کرد ، به یاد داشته باشید قفل کمکی ای که بر روی این درب ها نصب می شود باریک تر از مدل های معمول است ، بعضی از این قفل ها سیلندر خور و بعضی از مدل ها فاقد سیلندر است.

انواع قفل آهنی و چوبی

جنس بدنه و زبانه

جنس بدنه قفل درب آهنی معمولاً برنجی و نیمه برنجی است و زبانه ی آن از سرب تشکیل شده است.

نمای قفل

از لحاظ ظاهری ، رنگ پلاک های قفل درب آهنی هم دارای رنگبندی های مختلف است که این رنگ ها شامل : طلایی ، نقره ای ، زیتونی و نسکافه ای است ، که اگر زیبایی را مورد توجه قرار دهید شما می توانید رنگ های پلاک را با قفل و دستگیره هماهنگ کنید.

سیلندر مناسب قفل آهنی

قفل آهنی همان طور که گفتیم  دارای سایز ها متفاوتی هست و سینلدرها نسبت به سایز قفل انتخاب می‌شوند ، اما نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید، قفل آهنی ۲.۵ یا همان ۲.۵ سانت دارای سیلندر متفاوتی هست تفاوت این سلیندر در شکل ظاهری آن مشهود هست، از لحاظ ظاهری بیضی شکل هست و اصطلاحا به اسم قفل ۲.۵ شناخته می‌شود.

دستگیره مناسب برای قفل درب آهنی

از نظر دستگیره باید بدانید که دستگیره درب آهنی با دستگیره های درب چوبی متفاوت است ، به دلیل باریک تر بودن پروفیل درب آهنی، دستگیره ی آن هم باید باریک تر باشد تا بر روی درب جا شود.

مشخصات درب آهنی

بهترین برندهای قفل آهنی

در داخل کشور مدل های با کیفیتی تولید می شود که به طور مثال می توانیم برند فوروارد را نام ببریم.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله از سری مقاله های وبلاگ یراق دات کام همراهی کردید از شما عزیزان می خواهیم اگر تجربه ای راجع به استفاده از این قفل ها دارید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments