قفل دیجیتال چگونه کار می کند؟ - یراق دات کام

قفل دیجیتال چگونه کار می کند؟


سهیل رضوی 23 خرداد 1402 - دقیقه مطالعه
iOS 14

امروزه قفل های هوشمند بسیار خوبی در بازار وجود دارند که استفاده از آن ها بسیار جالب است. وقتی که یک قفل دیجیتالی را خریداری می کنید، بعد از استفاده تعجب می کنید که چگونه تا به حال بدون آن زندگی می کردید. با یک قفل هوشمند یا همان دیجیتالی، دیگر احتیاجی به حمل دسته کلیدهای حجیم نخواهید داشت و از ایمنی و راحتی مدیریت قفل خود در هر کجا که هستید لذت خواهید برد. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم نگاهی به نحوه عملکرد قفل هوشمند و برخی از مزایای آن نسبت به قفل سنتی درب داشته باشیم. پس اگر می پرسید که “قفل دیجیتال چگونه کار می کند” (How Do Smart Lock Work) و چه مزایایی دارد، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

قفل دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟

قفل-دیجیتال-چگونه-کار-می-کند

قفل های هوشمند قفل هایی هستند که به شما این امکان را می دهند بدون کلید فیزیکی درب خود را باز کنید. این قفل ها را می توان با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه از راه دور کنترل کرد. بسیاری از مدل های قفل دیجیتال دارای یک صفحه کلید عددی روی قفل برای وارد کردن یک کد دسترسی منحصر به فرد هستند.

یک قفل هوشمند به شبکه وای فای منزل شما متصل می شود که به آن اجازه می دهد کد یا دستور از طریق تلفن همراه را برای قفل کردن درب یا باز کردن قفل دریافت کند. علاوه بر این، قفل های دیجیتالی به راحتی می توانند جایگزین قفل فعلی درب شوند و با سایر دستگاه های دیگر مانند سیستم امنیتی شما ادغام شوند.

چرا به یک قفل دیجیتالی نیاز دارید؟

برخی از مواردی که قفل های دیجیتالی زندگی را آسان تر می کنند و خانه شما را ایمن تر می کنند عبارتند از:

امکان کنترل قفل درب از راه دور:

مهم نیست کجا هستید، شما از هر جایی می توانید قفل درب ورودی خود را کنترل کنید. تلفن همراه شما همانند کلیدهای سنتی عمل می کند اما با این تفاوت که دیگر نیازی به کلید های فیزیکی ندارید و از همه مهم تر می توانید به سادگی وارد اپلیکیشن مخصوص قفل دیجیتال شوید و قفل درب را از هر کجا که هستید باز کنید.

استفاده از کد به جای کلیدها:

همانطور که اشاره کردیم، قفل دیجیتالی شما را از داشتن کلیدهای فیزیکی بی نیاز می کند. علاوه بر این، این قفل ها دارای صفحه کد می باشند که می توانید درب را فقط با استفاده از یک کد باز کنید. این ویژگی امنیت مکان مورد نظر شما را تا حد زیادی بالا خواهد برد.

نبود کلید باعث بالا رفتن امنیت می شود:

همانطور که می دانید قفل های سنتی معمولاً دارای چندین کلید می باشند که امکان کپی کردن و یا گُم شدن کلیدها وجود دارد که همین موضوع امنیت خانه را تحت تاثیر قرار می دهد. قفل های هوشمند به دلیل اینکه نیازی به کلید ندارند، ایمنی بیشتری را ایجاد می کنند و از خانه شما در برابر سرقت های احتمالی محافظت می کنند.

اعلان های قفل دیجیتالی به شما در جهت بالا بردن امنیت کمک می کند:

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با عجله منزل خود را ترک کرده‌اید و بعد از مدتی دچار تردید شوید که آیا درب را قفل کرده‌اید یا نه. بسیاری از قفل های دیجیتالی در صورت فراموشی قفل کردن درب، اعلان هایی را بر روی تلفن همراه شما ارسال می کنند، بنابراین می توانید به سرعت و فقط با ضربه زدن به یک دکمه، درب خود را قفل کنید.

مزایا قفل دیجیتال چیست؟

مزایا-قفل-دیجیتال

علاوه بر مزیت هایی که در بالا ذکر شد، یک قفل هوشمند زندگی آسانی را برای شما ایجاد می کند:

اطلاع از رفت و آمد افراد مختلف:

شما می توانید تعداد زیادی کد دسترسی منحصر به فرد را برای اشخاص مختلف که نیاز به ورود دارند را ایجاد کنید. سیستم قفل دیجیتالی شما گزارشی از کد استفاده شده و زمان استفاده را نگه می دارد، بنابراین شما دقیقاً می دانید که چه کسی می آید و چه کسی می رود. همچنین می توانید هنگام استفاده از کد، اعلان هایی را در تلفن همراه خود دریافت کنید.

می توانید قفل دیجیتال را شخصی سازی کنید:

شما می توانید قوانین سفارشی را برای قفل هوشمند خود ایجاد کنید، مانند قفل کردن خودکار درب ها پس از مدت زمان معین و یا فعال کردن سیستم امنیتی.

خرید قفل دیجیتال

خرید-قفل-دیجیتال

همانند سایر وسایل هوشمند، یافتن قفل دیجیتال مناسب برای خانه شما به کمی تحقیق نیاز دارد. اگر می خواهید بهترین تجربه را داشته باشید، ما خرید قفل دیجیتال از مجموعه یراق دات کام را به شما پیشنهاد می کنیم. فروشگاه اینترنتی یراق دات کام انواع برندهای قفل دیجیتال را گردآوری کرده تا شما عزیزان با دستی باز به انتخاب خود بپردازید. علاوه بر این، شما می توانید از مشاوره رایگان جهت خرید قفل دیجیتال بهره مند شوید تا اگر هر گونه سوالی در مورد قفل داشتید بتوانید این سوال ها از کارشناسان یراق دات کام بپرسید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه یا سوالی در مورد اینکه قفل دیجیتال چگونه کار می کند دارید، می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments