قفل دیجیتال چیست ؟ - یراق دات کام

قفل دیجیتال چیست ؟


سهیل رضوی 10 مرداد 1400 - آخرین ویرایش در19 آبان 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

قفل دیجیتال ” دارای تکنولوژی پیشرفته تری به نسبت قفل های مکانیکی است که این تفاوت در نحوه ی باز و بسته شدن آن است، این باز و بسته شدن به روش های مختلفی صورت می گیرد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت، همچنین این قفل ها بر عکس قفل های مکانیکی دارای دستگیره نمی باشند.

باید این نکته را به یاد داشته باشید که قفل دیجیتال با دستگیره های دیجیتال متفاوت است که در واقع از قفل دیجیتال به عنوان قفل کمکی استفاده می شود، دستگیره های دیجیتال دارای ارتفاع زیادی هستند که دلیل این ارتفاع به خاطر وجود دستگیره و مغزی سه زبانه در ساختار آن است.

خرید قفل دیجیتال

نحوه ی باز و بسته شدن قفل دیجیتال چگونه است ؟

وارد کردن کد

پس از تعریف کد های مخصوص برای هر یک از افراد می توانید ورود و خروج را کنترل کنید، وارد کردن کد مرسوم ترین روش برای باز و بسته کردن قفل دیجیتال است.

اثر انگشت

اثر انگشت یکی دیگر از روش های باز و بسته کردن است که با تعریف کردنِ اثر انگشت افراد مورد نظر می توانید ورود و خروج آن ها را کنترل کنید.

کارتی

باز و بسته کردن قفل به روش کارتی همانطور که از نامش پیداست توسط کارت های مخصوص انجام می گیرد و از این روش بیشتر برای قفل درب های هتل استفاده می شود.

تفاوت قفل دیجیتال

ویژگی های قفل دیجیتال

دستگیره

قفل های دیجیتال فاقد دستگیره هستند.

نوع اتصال

قفل های دیجیتال با باتری و اتصال به برق کار می کنند ، باتری هایی که در این قفل ها استفاده می شود در 80 درصد موارد از باتری های قلمی است و در باقی موارد از باتری های کتابی استفاده می شود که بیشتر مدل های قدیمی این شکلی هستند، در مدل هایی که با سیم به برق وصل می شوند احتیاج به منبع تغذیه دارد چون که این سیم به منبع تغذیه متصل می شود ، این منبع های تغذیه غالباً 12 ولت است.

مکانیزم

مکانیزم قفل دیجیتال همانند قفل های معمولی عمل می کند و فقط به جای کلید از کد استفاده می شود، بعضی از این قفل ها به همراه کد، از کلیدهای مکانیکی هم استفاده می کند.

سیستم ضد شوک

برای جلوگیری از سرقت دارای سیستم ضد شوک است که مزیت بسیار مهمی است زیرا سارقان از شوک برای از کار انداختن قفل دیجیتال استفاده می کنند، به این شکل که بعد از وارد کردن شوک جریان برق قفل دیجیتال قطع و وصل می شود که منجر به باز شدن قفل می شود.

مزیت های قفل دیجیتال

نداشتن کلید

به دلیل سیستم ورود خروج به صورت کد ، از گم شدن و کپی شدن کلید ها جلوگیری شده است.

نمای قفل

طیف وسیعی از رنگ ها و مدل های مختلف را شامل می شود که می تواند زیبایی درب را دو چندان کند.

باتری

در صورت تمام شدن عمر باتری از چند روز قبل به شما هشدار داده می شود ، این مزیت باعث می شود که به یکباره شما پشت درب نمانید.

کد اختصاصی

می توانید برای هر یک از افراد کد ورود اختصاصی را تعریف کنید.

در آخر بد نیست بدانید که اگر کد را چندین بار اشتباه وارد کنید، قفل از کار می افتد و اجازه ی ورود و خروج نخواهید داشت.

ویژگی قفل دیجیتال

سیلندر دیجیتال چیست ؟

سیلندر دیجیتال هم در بازار موجود است که نحوه ی عملکرد آن به این شکل است که این سیلندر داخل درب قرار می گیرد و در طرف دیگر درب صفحه ی کد قرار دارد ، به دلیل اقتصادی بودن استفاده از سیلندر دیجیتال، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

سیلندر دیجیتالی بدون نیاز به نصاب و تکنسین به راحتی قابل نصب است و تنها با باز کردن یک پیچ ( پیچ سیلندر قدیمی ) و گذاشتن آن به جای سیلندر قبلی و بستن مجدد پیچ قابل استفاده می باشد.

روش های باز و بسته شدن سیلندر دیجیتال چیست ؟

وارد کردن کد

با ایجاد کد می توانید قفل را باز و بسته کنید.

اثر انگشت

تعریف کردن اثر انگشت برای افراد مختلف از دیگر روش های آن است.

ریموت کنترل

با ریموت ها می توانید قفل را باز و بسته کنید که مزیت بسیار خوبی برای درب های واحد های تجاری است.

قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند

با نصب برنامه های مخصوص این قفل ها در گوشی های هوشمند می توانید باز و بسته کردن قفل را به راحتی انجام دهید.

خرید سیلندر دیجیتال

برند های معروف بازار کدامند ؟

برندهای معروفی که در بازار از استقبال و طرفداران خوبی برخوردار است عبارتند از :

  • میلره
  • سامسونگ

این قفل ها ساخت کشور کره ی جنوبی هستند که دارای کیفیت بسیار خوبی هستند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید از شما عزیزان می خواهیم که اگر تجربه ای راجع به قفل دیجیتال و سیلندر دیجیتال دارید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments