لولا بادبزنی - یراق دات کام

لولا بادبزنی


یراق دات کام 7 مهر 1400 - آخرین ویرایش در22 آبان 1401 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

شاید در بیمارستان ها دیده باشید که مسئولین بیمارستان به سمت درب می روند که درب باز شده و بلافاصله بعد از عبور افراد درب بسته می شود، در این درب ها از ” لولا بادبزنی ” استفاده شده است که ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم به بررسی این لولا و مشخصات آن بپردازیم. با ما در ادامه همراه باشید.

لولا باد بزنی چیست ؟

معمولا به درب هایی که به صورت رفت و برگشتی و با نیروی کم باز و بسته می شوند درب بادبزنی گفته می شود که به خاطر استفاده از لولا بادبزنی، درب ها به این صورت باز و بسته می شوند. خواه این درب ها چوبی باشند و یا فلزی، البته که می توان از این نوع درب ها در مکان های مختلفی نیز استفاده کرد.

بر عکس لولاهای دیگر که دو تیکه هستند یعنی دوتا محور دارند که در یک ستون باز و بسته می شوند، لولا بادبزنی یک صفحه دارد که در کنار آن دوتا محور قرار گرفته که در حقیقت می توان گفت که شامل سه تا بخش یا همان سه تیکه هستش.

بد نیست بدانید که به طور کلی استفاده از لولا بادبزنی به نسبت سایر لولاهای دیگر کمتر است و استقبال کمتری از آن می شود.

نصب لولا بادبزنی

برای نصب لولا بادبزنی لازم است بدانید که داخل این لولا یک فنری وجود دارد که بعد از اینکه لولا به چهارچوب متصل و فیکس شد باید فنر آنرا رگلاژ کنید که اصطلاحاً کوک کردن نیز گفته می شود. رگلاژ یا کوک کردن به این شکل است که فنر لولا را هر چقدر که خواستید شل یا محکم می کنید و با استفاده از پیمی که وجود دارد، پیم را داخل فنر قرار می دهید که درنهایت نقطه ی کوک لولا تنظیم می شود.

جنس لولا بادبزنی

راجع به جنس لولا بادبزنی باید بگیم که اکثر لولاهای موجود توی بازار آهنی، استنلس استیل و گالوانیزه هستند و مدل های برنجی داخل بازار وجود ندارد.

سایز لولا بادبزنی

سایز لولا بادبزنی مانند اکثر لولاها بر حسب اینچ هستش که این سایزها شامل : 3 اینچ، 4 اینچ، 5 اینچ، 6 اینچ، 7 اینچ و 8 اینچی است. بد نیست بدانید که لولا بادبزنی بر اساس اندازه ای که دارد، صدا زده می شود یعنی به طور مثال می گویند لولا بادبزنی 4، لولا بادبزنی 6 و غیره.

سایز لولا بادبزنی

رنگ های لولا بادبزنی

لولا بادبزنی رنگبندی های متنوعی دارد که این رنگ ها عبارتند از :

  • نقره ای
  • طلایی
  • قهوه ای
  • مشکی
  • و….

برندهای لولا بادبزنی

لولا بادبزنی های موجود توی بازار اکثراً ساخت کشور چین و ایتالیا هست و برندهای ایرانی ای در بازار موجود نیست، برندهایی که وجود دارد به صورت زیر است :

  • آی بی اف ام | IBFM
  • هاربین | HARBIN

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از لولا بادبزنی داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :