لولا خرچنگی کابینت چیست؟ - یراق دات کام

لولا خرچنگی کابینت چیست؟


سهیل رضوی 25 مرداد 1400 - آخرین ویرایش در22 آبان 1401 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

لولا یکی از اصلی ترین اجزای کابینت ها است که باعث نگه داشتن درب کابینت ها و باز و بسته شدن آنها می شود، لولا ها انواع مختلفی دارند که ما در این مقاله به بررسی “لولا خرچنگی” کابینت خواهیم پرداخت، با ما در ادامه همراه باشید.

خرید لولا خرچنگی

لولا خرچنگی کابینت چیست ؟

به لولا خرچنگی کابینت، لولا 165 درجه یا لولا 180 درجه نیز می گویند که جنس آن آهنی می باشد ، از این لولا برای مواقعی استفاده می شود که بخواهیم درب کابینت را به صورت کامل یعنی بیشتر از 90 درجه باز کنیم.

کاربرد لولا خرچنگی

از لولا خرچنگی کابینت به همراه لولا مکمل استفاده می شود چون که کاربرد لولا خرچنگی کابینت بیشتر برای درب های کنج است و کاربرد لولا مکمل این است که دوتا درب را به هم متصل می کند که اگر ما بخواهیم فضای بیشتر را در اختیار داشته باشیم و همچنین درب را به راحتی در کنج ها باز کنیم از لولا خرچنگی به همراه لولا مکمل استفاده می کنیم.

انواع لولا خرچنگی

لولا خرچنگی کابینت در دو نوع ساده و آرام بند موجود است که تفاوت این دو مدل در نوع بسته شدن درب است، اگر از لولا خرچنگی ساده استفاده کنیم موقع بستن درب کابینت، درب با سرعت بیشتری بسته می شود ولی اگر از لولا خرچنگی آرام بند استفاده کنیم موقع بستن، درب به صورت آهسته تری بسته می شود.

انواع لولا خرچنگی

نصب لولا خرچنگی کابینت

نصب لولا خرچنگی کابینت به دو صورت توکار و روکار انجام می شود، در روش نصب لولا خرچنگی کابینت به صورت توکار اول باید یک حفره بر روی سطح درب ایجاد کنید سپس با محکم کردن پیچ های آن، لولا خرچنگی را نصب کنید.

برای نصب لولا خرچنگی کابینت روکار نیازی به ایجاد حفره بر روی سطح درب ندارید و روی سطح نصب می شود، از این روش بیشتر برای درب هایی استفاده می شود که داخل یونیت یا محفظه ی کابینت قرار می گیرد.

برندهای لولا خرچنگی

برندهای متفرقه زیادی در بازار وجود دارد ولی اگر بخواهیم معروف ترین برندها را نام ببریم می توانیم این برندها را نام ببریم :

Hettich | هتیچ

Samet | صامت

Melloni | ملونی

Blum | بلوم

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، از شما عزیزان می خواهیم که اگر تجربه ای راجع به استفاده از لولا کابینت خرچنگی داشته اید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments