لولا مخفی - یراق دات کام

لولا مخفی


سهیل رضوی 3 آبان 1400 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

لولا یکی از یراق آلات پر کاربردی است که وظیفه‌ی اتصال درب به چهارچوب و باز و بسته شدن آنرا بر عهده دارد. ما در کابینت ها و درب ها، مدل های مختلفی از لولا را داریم که هر کدام مشخصات مختص به خود را دارند که این مشخصات می تواند شامل نوع لولا، جنس لولا، سایز لولا و غیره باشد. ما در این مقاله قصد داریم به یکی از لولاهای مهم که ” لولا مخفی ” می باشد، بپردازیم پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

لولا مخفی چیست ؟

ما برای اینکه بخواهیم نمای ظاهری و فضای یکدستی در درب های چوبی، جعبه‌ های مختلف، تخته نرد و غیره داشته باشیم، از لولا مخفی استفاده می کنیم، به عبارت دیگر این لولا به صورت مخفی نصب می شود و ظاهر آن دیده نمی شود.

لولا مخفی برنجی از لحاظ ظاهری با دیگر لولاهای مخفی، تفاوت دارد که می توانید تصاویر آنرا مشاهده کنید. از لحاظ اندازه هم لولا مخفی برنجی دارای اندازه های 8 ، 10 ، 12 ، 14 و 16 میلی متری می باشد.

لولا مخفی برنجی

لولا مخفی برنجی

لولا مخفی زاماک

لولا مخفی زاماک

لولا مخفی را در چهارچوب های معمولی بکار می برند ولی کاربرد لولا مخفی در درب های فریم لس نیز می باشد که این درب ها، مخصوص دکوراسیون های مدرن هستند. اگر با درب فریم لس آشنایی ندارید با ما همراه باشید چون در ادامه ی این مطلب با این نوع درب ها آشنا خواهیم شد.

آشنایی با درب فریم لس

امروزه دکوراسیون مدرن از طرفداران زیادی برخوردار است که درب فریم لس جزء جدید ترین درب ها می باشد که در عین سادگی، حس شیک بودن بسیار زیادی را القاء می کند.

همانطور که از نام این درب ها پیداست، ]چهارچوب این درب ها پیدا نیست و نمی توانیم آنرا ببنیم و از لحاظ نمای ظاهری، کاملاً با دیوار هم سطح می باشد. وقتی که ما از درب فریم لس استفاده می کنیم، دیگر هیچ اثری از لولا و چهارچوب نخواهیم دید و در عوض شاهد یک نمای لوکس و یکدست خواهیم بود.

درب فریم لس دارای ویژگی های مختص به خود است که این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشد :

  • جنس درب های فریم لس معمولاً چوبی ، ام دی اف MDF  و یا تلفیقی از چوب و ام دی اف می باشد.
  • درب های فریم لس که مخصوص سرویس بهداشتی و حمام هستند دارای روکشی مقاومی هستند که در برابر رطوبت به خوبی مقاومت می کنند.
  • درب های فریم لس دارای روکش های مختلفی است که رنگ های مختلفی مانند زیتونی، عسلی و غیره دارند.
درب فریم لس

درب فریم لس

مشخصات لولا مخفی

جنس لولا مخفی

لولا مخفی دارای جنس های مختلفی است که این جنس ها شامل : برنجی ، استیل ، آهنی ، آلومینیومی و زاماک ( سربی ) هستند.

سایز لولا مخفی

سایز لولا مخفی دارای اندازه های مختلفی است که باید بر اساس وزن درب، این اندازه ها را انتخاب کنید. به طور مثال این سایز ها می تواند 70 میلی متر، 60 میلی متر و دیگر سایز ها باشد. لولا برنجی مخفی همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، دارای سایز های 8 ، 10 ، 12 ، 14 و 16 میلی متری می باشد.

رنگ لولا مخفی

برای اینکه نمای کار یکدست و زیباتر شود، می توانید از زنگ های مختلف لولا مخفی استفاده کنید که این رنگ ها شامل : طلایی، مشکی، نقره ای، نقره ای براق، نقره ای مات می باشد.

برند لولا مخفی

برندهای متفرقه زیادی در بازار موجود که اکثراً چینی هستند ولی معتبر ترین برندهای  لولا مخفی که در بازار موجود است، برند اوتلاو | OTLAV ، هافله | hafele می باشد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از لولا مخفی و درب فریم لس داشته اید، خوشحال می شویم که در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments