معایب دستگیره مخفی کابینت چیست ؟ - یراق دات کام

معایب دستگیره مخفی کابینت چیست ؟


سهیل رضوی 30 بهمن 1400 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 ۹ دقیقه مطالعه
iOS 14

وقتی صحبت از آشپزخانه و تجهیزات آن می شود قطعاً مهم ترین تجهیزاتی که به ذهنمان می رسد کابینت است. کابینت نقشی اساسی در تعیین دکوراسیون منزل و زیبایی آن دارد و اصولاً به خاطر همین است که ما کابینت های طرح مدرن و کلاسیک را داریم.

بعد از انتخاب و نصب کابینت، نوبت به انتخاب یراق آلات کابینت و بویژه دستگیره کابینت می رسد. ما مدل های متنوعی از دستگیره مخصوص کابینت را داریم که این دستگیره ها به صورت تک پیچ، دو پیچ، دستگیره مخفی، دستگیره شاخه ای و دستگیره توکار می باشند.

دستگیره مخفی کابینت یکی از دستگیره هایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده که ما در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را بیشتر با این دستگیره ها آشنا کنیم تا جواب یکسری سوالاتی که برای علاقمندان و خریدارن بوجود می آید را بدهیم. سوالاتی مثل دستگیره مخفی کابینت چیست ؟ مدل های دستگیره مخفی کدامند ؟ مزایا و “معایب دستگیره مخفی کابینت” چیست ؟ برندهای مطرح آن ؟ و سوالاتی از این دست که ما قصد پاسخگویی به آنها را داریم. پس در ادامه ی این مطلب همراهمان باشید.

دستگیره مخفی کابینت چیست ؟

امروزه استفاده از دستگیره مخفی کابینت گسترش زیادی پیدا کرده که دلیل این مسئله به خاطر زیبایی خاصی است که این نوع دستگیره برای کابینت بوجود می آورد. از دستگیره پنهان در کابینت های مدرن استفاده می شود چراکه کابینت های مدرن معمولاً به صورت صاف و یکدست هستند که این مدل دستگیره ها کاملاً مناسب کابینت های مدرن می باشد.

برای تعریف دستگیره مخفی باید بگوییم که دستگیره مخفی کابینت در داخل کابینت و با ایجاد برشی که در یونیت کابینت ایجاد می شود نصب خواهد شد.

اکثر مدل های دستگیره مخفی کابینت به صورت پروفیل آلومینیومی و در سایزهای ۳ و ۴ متری موجود است. همچنین برای زیباتر شدن نما کار، می توان از رنگبندی های این دستگیره نیز استفاده کرد. دستگیره مخفی دارای رنگ های نقره ای، طلایی، کروم، شامپاینی و زیتونی می باشد.

انواع دستگیره مخفی کابینت کدامند ؟

مدل های مختلفی از این دستگیره را در بازار شاهد هستیم که این مدل ها عبارتند از : 

دستگیره مخفی مدل L :

این دستگیره همانطور که از نامش پیداست به صورت حرف L انگلیسی می باشد که این دستگیره ها ظاهری زیبا و جذاب و نصبی آسان دارند.

کاربرد دستگیره مخفی L برای کابینت های زمینی است و در داخل یونیت کابینت نصب می شود. نکته نصبی که برای نصب این دستگیره ها وجود دارد این است که باید ارتفاع درب تا یونیت کابینت کمتر از ۳ سانتی متر باشد تا بتوان درب را باز کرد.

دستگیره مخفی L

دستگیره مخفی مدل U :

دستگیره مخفی U برای کابینت ها و کشوها استفاده می شود و به یوینت داخلی آنها متصل می شود. جنس این دستگیره ها اکثراً آلومینیومی است و دارای رنگ های مختلفی نیز می باشد.

دستگیره مخفی U

دستگیره هوایی :

این دستگیره نیز برای کابینت های هوایی کاربرد دارد و به دلیل داشتن لبه نیم گرد، به راحتی می توان درب کابینت را باز کرد.

دستگیره مخفی هوایی

نحوه نصب دستگیره مخفی کابینت چگونه است ؟

ما قبلاً به صورت ویدیویی آموزش “نصب دستگیره مخفی کابینت” را بررسی کردیم که می توانید آنرا مشاهده کنید که در ادامه این مطلب هم نحوه نصب دستگیره مخفی کابینت را بررسی می کنیم. مراحل نصب این دستگیره شامل موارد زیر می باشد :

  • در اولین قدم باید به اندازه پهنا دستگیره، محل نصب آنرا بر روی یونیت کابینت سوراخ کنیم.

نصب دستگیره مخفی کابینت

  • سپس باید به اندازه ی طول فاصله ی بین دو لبه کابینت، دستگیره مخفی را ببُریم. فقط باید حواسمان به پهنای قطعه کناری باشد.

نصب دستگیره مخفی کابینت ۲

نصب دستگیره مخفی کابینت ۳

  • بعد از اینکه برش را انجام دادیم کافیه که قطعه کناری را سر جای مخصوصش نصب کنیم. سپس باید دستگیره مخفی را سر جای خودش بر روی کابینت قرار دهیم و آنرا با استفاده از قطعه نگهدارنده، بر روی کابینت پیچ کنیم.

نصب دستگیره مخفی ۴

نصب دستگیره مخفی کابینت ۵

  • این نکته را باید بدانیم که براکت نگهدارنده دستگیره مخفی، با توجه به نوع آن و برند آن ممکن است کمی متفاوت باشد ولی نحوه نصب آنها کاملاً یکسات است. نوع پروفیل دستگیره ها هم با توجه به محل نصب آنها ممکن است مقداری طراحی متفاوتی را داشه باشند.

نصب دستگیره مخفی کابینت ۶

نصب دستگیره کابینت ۷

  • با انجام این مراحل به راحتی می توانیم دستگیره مخفی را نصب کنیم.

مزایا و معایب دستگیره مخفی کابینت چیست ؟

مزایا دستگیره مخفی کابینت :

  • دستگیره های تک پیچ و دو پیچ بر روی کابینت پیچ می شوند ولی استفاده از دستگیره مخفی کابینت باعث ایجاد ظاهری صاف و شیک بر روی کابینت می شود که این اتفاق کاملاً مناسب کابینت های مدرن و لوکس می باشد. با گذشت زمان قطعاً این کابینت ها زیبایی خود را حفظ می کنند و از مد نمیوفتند که همین موضوع یکی از نقاط قوت دستگیره مخفی کابینت است.
  • مورد بعدی این است که ممکن است کودکان دستگیره های معمول را ( تک پیچ و دو پیچ ) را خراب کنند و یا از جای در بیاورند که دستگیره مخفی به خاطر قابل مشاهده نبودن، خطری را متوجه کودکان نمی کند.
  • همچنین ممکن است در صورت استفاده از دستگیره مخفی، مواردی از قبیل گیر کردن لباس به دستگیره یا برخورد دست با آنها را شاهد نباشیم.
  • یکی از نکات قوت دستگیره های مخفی این است که قابلیت انطباق بالا با هر فضا و دکوراسیونی را دارند. استفاده از این دستگیره ها باعث می شود فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد و فضای یکدست و منظمی را برای آشپزخانه ایجاد کنند.
  • سهولت استفاده و کاربری این دستگیره نقطه قوت دیگر آنها است چراکه با کمترین فشار و به آسانی می توانیم درب ها را باز و بسته کنیم.

معایب دستگیره مخفی کابینت :

  • از آنجایی که دستگیره مخفی کابینت دارای شیار یا همان کانال می باشد ممکن است بعد از مدتی گرد و خاک، انواع چربی و آلودگی های دیگر را به خود جذب کند. البته که این موضوعات را می توان به سادگی و با یک دستمال کشیدن حل کرد و مشکل خاصی را برای ما ایجاد نمی کند ولی جذب آلودگی از جمله مواردی بود که لازم بود به آن اشاره کنیم.
  • از دیگر مواری که البته جزء معایب لحاظ نمی شود، قیمت نصب دستگیره مخفی است. البته که با راهنمای نصب دستگیره مخفی که در این مطلب قرار داده شد به راحتی می توانید نصب را شخصاً انجام دهید ولی اگر به هر دلیلی قصد داشتید نصب را به افراد متخصص بسپارید باید بدانید هزینه نصب دستگیره مخفی کابینت بیشتر از دستگیره های دیگر است.

برندهای دستگیره مخفی کابینت کدامند ؟

قیمت دستگیره مخفی کابینت بر اساس نوع برندی دارند که متفاوت است. ما در بازار شاهد انواع برندهای مطرح دستگیره مخفی هستیم که می توانیم به دستگیره مخفی فانتونی، دستگیره مخفی ملونی و دستگیره مخفی سارو اشاره کنیم.

دستگیره مخفی PRO-2018 ملونی MELLONI
  • مدل U دو طرفه
    ۴ متری
  • دارای ۵ سال گارانتی
دستگیره مخفی L سارو SARO
  • شاخه ۴ متری
    در دو رنگ نقره ای و شامپاینی
  • دارای ۵ سال گارانتی

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به دستگیره مخفی، راهنمای نصب، مزایا و معایب دستگیره مخفی کابینت داشته اید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

1 دیدگاه
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
دستگیره کابینت
دستگیره کابینت
2 years ago

عالی بود