معرفی جک پمپی - یراق دات کام

معرفی جک پمپی


سهیل رضوی 2 آذر 1400 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

وقتی صحبت از وسایل آشپزخانه می شود قطعاً کابینت های آشپزخانه به یادمان خواهد آمد چرا ؟ چون کابینت ها جزء جدا نشدنی و پر کاربرد هر آشپزخانه ای می باشند. کابینت های چوبی و ام دی اف MDF امروزه استفاده بسیار زیادی دارند و کمتر شاهد کابینت های فلزی هستیم که به همین دلیل یراق آلاتی هم که در بازار وجود دارد بیشتر برای کابینت های ام دی اف و چوبی می باشد.

یکی از یراق آلاتی که زیاد در کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد ” جک پمپی ” می باشد که این جک های کابینت می توانند بسیار کاربردی باشند. حال سوالی که مطرح می شود این است که جک پمپی کابینت چیست ؟ در چه کابینت هایی از جک پمپی استفاده می کنیم ؟ نوع جک های پمپی کدامند ؟ راهنمای نصب جک پمپی چگونه است ؟ برندهای آن ؟ و سوالاتی از این دست که ممکن است برای خریداران بوجود بیاید و ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم به سوالات پاسخ دهیم تا شما مشتریان عزیز انتخاب بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید. پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

جک پمپی چیست ؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد جک کابینت یکی از یراق آلات مهم و پر کاربرد کابینت ها می باشد که در کابینت های هوایی استفاده می شود و وظیفه ی جک های پمپی این است که درب کابینت های هوایی را باز نگه دارد و موقع بسته شدن مانع از رها شدن و برخورد درب کابینت با یونیت کابینت شود.

نکته ای که لازم است بدانید این است که جک پمپی کار لولا را برای درب انجام نمی دهد بلکه موضوع نگهداشتن و بسته شدن آنرا مدیریت می کند که همین دلیل حتماً باید از لولا گازور کابینت برای اتصال درب به یونیت کابینت استفاده کنید.

حال می پرسید که از چه لولا گازورهایی می توان استفاده کرد ؟ خب بهتر است که از لولا ساده و یا آرام بند بدون کلیپس همراه با جک های پمپی استفاده کرد. همچنین این نکته حائز اهمیت می باشد که اگر درب یونیت به سمت پایین باز می شود، باید از لولا گازور معکوس استفاده کنید.

در ادامه قصد داریم به انواع جک پمپی کابینت، مشخصات فنی و راهنمای نصب آن بپردازیم، پس با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

انواع جک پمپی

بر اساس نوع بسته شدن درب، جک پمپی را به دو نوع تقسیم بندی می کنیم که این مدل ها عبارتند از :

جک پمپی آرام بند

اگر از جک پمپی آرام بند استفاده کنید موقعی که درب را می بندیم، به صورت مرحله ای و آهسته بسته خواهد شد که این مسئله باعث می شود موقع بسته شدن صدای کمتری ایجاد شود.

جک پمپی ساده

یکی دیگر از مدل های جک پمپی، جک پمپی ساده می باشد که این جک بر خلاف مدل آرام بند دیگر به صورت مرحله ای بسته نخواهد شد.

انواع جک پمپی

نکات خرید جک پمپی

  • جک پمپی دارای قدرت های : 60 نیوتن، 80 نیوتن، 100 نیوتن، 120 نیوتن و 150 نیوتن می باشد که معمولاً از جک های با قدرت 80 ، 100 و 120 نیوتن استفاده می شود.
  • بسته به اندازه ی ابعاد درب بهتر است که از 2 عدد جک پمپی کابینت استفاده شود.
  • از لولا گازور ساده و آرام بند بدون کلیپس در یونیت استفاده کنید تا از به کابینت آسیبی نرسد.

راهنمای نصب جک پمپی

  1. ابتدا به فاصله 1 سانتی متر از کنار و 24 سانتی متر از بالای کابینت، پیم نگهدارنده پایینی را قرار می دهیم و با ایجاد سه سوراخ، آنرا با استفاده از پیچ های ام دی اف MDF سرجای خودشان فیکس می کنیم.
  2. سپس یک سمت جک را با اندکی فشار روی پیم پایینی قرار می دهیم و بروی آن نصب می کنیم. بعد از با استفاده از جک که در حالت باز قرار دادیم، محل تقریبی پیم بالایی را که بروی درب کابینت قرار دارد، پیدا می کنیم. سپس با ایجاد دو سوراخ و با استفاده از پیچ های خودکار، آنرا سرجای خودش فیکس می کنیم.
  3. حالا فقط کافیه قسمت بالایی جک را با کمی فشار سرجای خودش نصب کنیم.

در آخر نکته ای که لازم است بدانید این است که اگر کابینت شما از قبل دارای جک می باشد اما خراب شده است و قصد دارید که جک کابینت را تعویض کنید، لازم نیست که پیم های پایینی و بالایی را عوض کنید و فقط کافیه که جک کابینت را تعویض کنید.

به طور کلی دو نوع مکانیزم برای اتصال جک به پیم ها داریم که به این طریق نحوه ی جداسازی آنها از هم متفاوت می باشد. در مکانیزم اول برای جداسازی لازم است که پیچ گوشتی را روی قطعه فلزی بالا و پایین پشت جک اهرم کنیم و سپس جک را از محل اتصال جدا کنیم. در مکانیزم دوم هم تنها کافیه پوشش پلاستیکی پشت جک در قسمت بالایی و پایینی را جدا کنیم و سپس جک را از محل اتصال جدا کنیم.

شما عزیزان می توانید برای آشنایی بیشتر با نحوه نصب جک پمپی، ویدیو زیر را مشاهده کنید.

حتماً ببینید : نصب جک پمپی

برندهای جک پمپی

معتبر ترین برندهای جک پمپی عبارتند از :

  • ملونی | MELLONI
  • گماک | GEMAC
  • هاربین | HARBIN
  • ویلا اچ کا | VILLA HK
  • حدید | HADID

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از جک پمپی کابینت داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments