نحوه سازماندهی کفش ها در کمد دیواری - یراق دات کام

نحوه سازماندهی کفش ها در کمد دیواری


سهیل رضوی 20 اردیبهشت 1401 - 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

همانطور که می دانید کفش ها پر کاربرد و مهم هستند و معمولاً فضای زیادی را اشغال می کنند. طولی نمی کشد که حتی چند جفت کفش می تواند کمد یا منزل شما را شلوغ کنند.

با جاکفشی کمدی یا مدل های دیگر، پیدا کردن جفت مناسب برای کار، ورزش یا پیاده روی بسیار آسان تر می باشد.

استفاده از جاکفشی برای سازماندهی کفش ها

از انداختن کفش ها خود بر روی زمین خودداری کنید، قرار دادن کفش ها در قفسه ها یا جا کفشی پیدا کردن آن ها را آسان تر می کند و خراب شدن یا کثیفی کفش ها را کاهش می دهد. به مجموعه کفش های خود و فضای فعلی کمد نگاهی بیندازید تا ببینید آیا نیاز به ایجاد قفسه های اضافی دارید یا خیر.

جا کفشی کمدی (1)

از یک قفسه چند طبقه یا مثلاً یک قفسه کتاب به عنوان یک راه حل خوب برای قرار گیری کفش ها می توانید استفاده کنید. اگر کمد شما بزرگ است، قرار دادن یک قفسه کوچک در کمد می تواند فضای زیادی را برای کفش ها ایجاد کند. شما می توانید به سادگی کفش ها را بر اساس نوع یا رنگ به طور مرتب در امتداد جاکفشی ردیف کنید.

جاکفشی کمدی(2)

برای نگهداری دائمی کفش، قفسه های اضافی را در کمد خود نصب کنید. شما به راحتی می توانید قفسه ها را نصب کنید تا گزینه های بیشتری برای سازماندهی کفش ها ایجاد کنید. این قفسه ها می توانند روی دیوار، درب کمد دیواری و فضای پشت درب اتاق شما قرار بگیرند. همچنین شما می توانید قفسه های ساده ساخته شده از چوب، فلز یا پلاستیک را از فروشگاه ها تهیه فرمایید.

جاکفشی کمدی (3)

برای سازماندهی بیشتر از جدا کننده های جاکفشی استفاده کنید. دمپایی ها، صندل ها یا کفش های نرم را می توان در ردیف های منظمی برای صرفه جویی در فضا قرار داد.

جاکفشی کمدی (4)

کفش های پاشنه دار ظریف تر هستند و نسبت به سایر کفش ها راحت تر آسیب می بینند که نگهداری آنها در قفسه جاکفشی به جلوگیری از آسیب کمک می کند. یک میله به عنوان قفسه می تواند گزینه خوبی باشد و می توانید کفش های پاشنه دار خود را بر روی آنها قرار دهید. این میله ها می توانند داخل درب کمد و یا روی دیوار داخل کمد قرار بگیرند. برای ایجاد نمای منظم و شیک، کفش های پاشنه دار را از پاشنه بر روی روی میله آویزان کنید.

جا کفشی کمدی (5)

استفاده از لوازم جانبی برای سازماندهی کفش ها

کفش ها را با یک چوب لباسی جیبی روی درب مرتب کنید. کفش های تخت، دمپایی و سایر کفش های سبک وزن و نازک تر، به خوبی در این چوب لباسی ها قرار می گیرند. بسته به نوع کفش ممکن است بتوانید چندین جفت را در یکی از جیب های آن قرار دهید.

جاکفشی کمدی(6)

کفش ها را در یک سبد یا جعبه تقسیم کننده نگهداری کنید. کفش های ورزشی و سایر کفش های غیر رسمی به گونه ای ساخته شده اند که ساییدگی و پارگی بیشتری را تحمل می کنند، بنابراین نیازی به ردیف کردن آنها در قفسه نیست. به طور مثال جعبه های کفش یا باکس های چوبی می تواند گزینه ای بسیار خوب باشد. این باکس ها یا جعبه های کفش به خوبی می توانند کفش ها را در خود قرار دهند و بسیار بهتر از انبوهی از کفش های روی زمین است.

جاکفشی کمدی (7)

شما می توانید کفش ها را در جعبه یا باکس های پلاستیکی شفاف دارای درب قرار دهید. یک باکس شفاف از کفش های شما محافظت می کند و دیدن آنها بدون نیاز به جابجایی جعبه ها را آسان تر می کند. در حالی که این جعبه ها برای نگهداری هر نوع کفشی عالی هستند، ممکن است مجبور شوید به دلیل کمبود فضا یا نگرانی هایی مالی آنچه را در آن ذخیره می کنید محدود کنید. به یاد داشته باشید که کفش هایی که اغلب پوشیده نمی شوند یا کفش های زیباتر کاندیدای مناسبی برای این باکس های پلاستیکی هستند. شما می توانید این باکس ها را روی قفسه های کمد، روی زمین یا زیر تخت قرار دهید.

جاکفشی کمدی (8)

خودتان هم می توانید آویزهای سیمی را بسازید. به عنوان جایگزینی برای جاکفشی ها یا جاکفشی های آویز بر روی درب، می توانید جاکفشی سفارشی خود را بسازید. با بریدن و قالب گیری یک چوب لباس سیمی معمولی، آویزهایی برای دمپایی و صندل بسازید. از انبردست برای برش قسمت پایینی یک چوب لباسی فلزی ساده استفاده کنید ( نوعی که از خشکشویی می گیرید ). سپس از انبردست استفاده کنید تا انتهای آن را به دو شکل قلاب درآورید و انتهای قلاب را به حلقه کوچکتری در انتهای قلاب بپیچید تا از انتها باز نباشد. هر قلاب آویز یک جفت صندل یا دمپایی را نگه می دارد. از یک میله لباس موجود در کمد خود آویزان کنید یا یکی را زیر میله آویز معمولی خود نصب کنید.

جاکفشی (9)

به حداکثر رساندن فضای ذخیره کفش خود

کمد خود را تمیز کنید با یک کمد تمیز، می توانید واقعاً تمام فضای خود را به نگه داشتن همه کفش های خود در جایی که بیشتر به آنها نیاز دارید اختصاص دهید. نظافت فصلی در تابستان و زمستان را هدف قرار دهید تا میزان به هم ریختگی را تحت کنترل داشته باشید. شما می توانید کفش هایی که فرسوده شده اند یا نمی پوشید را اهدا کنید یا بیرون بیندازید. وسایل غیر پوشاک را از کمد خود خارج کنید و در جای دیگری نگهداری کنید تا بتوانید مقدار بیشتری از کمد خود را به انبار کفش اختصاص دهید.

جاکفشی کمدی (10)

با استفاده از لوازم جانبی، می توانید روسری و کیف های خود را آویزان کنید. از قلاب یا چوب لباسی برای نگهداری موثر روسری ها و سایر وسایلی که ممکن است کمد شما را به هم ریخته باشند، استفاده کنید.

جاکفشی کمدی (11)

کت ها، کاپشن یا کفش های خارج از فصل را به مکان دیگری منتقل کنید. با فضای خالی بیشتر در کمد خود، فضای بیشتری برای مرتب کردن کفش های خود خواهید داشت. وسایل روزمره خود را در نزدیکی خود نگه دارید تا پیدا کردن آنها آسان تر شود. 

جاکفشی کمدی (12)

از فضای کف و درب استفاده کنید. استفاده از فضای موجود در کمد می تواند قفسه های اضافی را برای کفش های شما آزاد کند. قلاب هایی را روی درب نصب کنید تا لوازم جانبی، کمربند یا موارد دیگر را آویزان کنید تا فضای بیشتری برای کفش باز شود.

جاکفشی کمدی (13)

چکمه ها را از قلاب آویزان کنید یا به صورت عمودی ذخیره کنید. چکمه های بلند زمانی که در داخل کمد قرار نمی گیرند، فضای کمتری را اشغال می کنند. یا اینکه شما می توانید این چکمه ها را در جاکفشی هایی که به صورت عمودی هستند ذخیره کنید، یا از چوب لباسی دارای گیره برای صرفه جویی در فضا هنگام مرتب کردن چکمه های خود استفاده کنید.

جاکفشی کمدی (14)

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از قفسه ها یا جاکفشی توکار یا معمولی در کمد های خود استفاده کرده اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود در قسمت نظرات در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments