نصب پاخور کابینت - یراق دات کام

نصب پاخور کابینت


سهیل رضوی 13 دی 1400 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 6 دقیقه مطالعه
iOS 14

کابینت های چوبی و ام دی اف MDF دارای انواع یراق آلات و تجهیزات می باشند که یکی از همین تجهیزات کاربردی ” پاخور کابینت ” می باشد. کابینت ها بر روی پایه سوار هستند که همین مسئله باعث شده معمولاً قسمت زیرین کابینت ها فضای خالی داشته باشد که برای پر کردن این فضای خالی از پاخور کابینت استفاده می کنیم.

ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم به بررسی ” پاخور کابینت ” بپردازیم و بدانیم که چرا از پاخور کابینت استفاده می کنیم ؟ ” نصب پاخور کابینت ” به چه شکل است ؟ جنس پاخور کابینت ؟ برندها ؟ و سوالاتی از این دست که ممکن است برای خریداران و و علاقمندان بوجود بیاد که ما می خواهیم به سوالات پاسخ دهیم تا انتخاب و آشنایی بیشتری با پاخور کابینت و ” نصب پاخور کابینت ” داشته باشید. پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

پاخور کابینت چیست ؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد پایه کابینت برای پوشاندن فضای زیرین کابینت ها استفاده می شود ولی چرا باید این فضا را بپوشانیم ؟ خب ! در جواب باید بگوییم که در حالت ایستاده، پاهای ما کمی از بدنمان جلوتر است و به همین دلیل قسمت پایینی کابینت ها را باز می گذارند تا بتوانیم راحت تر و صاف در جلو یا کنار کابینت بایستیم.

در کل دلیل اینکه پاخور کابینت به این نام نامیده می شود این است که وقتی روبروی کابینت می ایستیم، پای ما در آنجا قرار می گیرد که به همین منظور به آن ” پاخور کابینت ” می گویند.

البته بد نیست بدانید که در بعضی مواقع برای زیباتر شدن نمای ظاهری کابینت و مخصوصاً کابینت کلاسیک، پاخور کابینت را حذف می کنند.

جنس پاخور کابینت چیست ؟

به طور کلی می توانیم بگوییم که جنس پاخور کابینت شامل موارد زیر می باشد :

  • چوبی یا ام دی اف MDF
  • آلومینیومی
  • پی وی سی PVC

پاخور ام دی اف را معمولاً کابینت ساز ها می سازند که اگر شما از کابینت ام دی اف استفاده کنید و بخواهید که پاخور کابینت همانند کابینت شما باشد می توانید این مورد را به کابینت سازتان بگویید.

پاخور کابینت آلومینیومی همانگونه که از نامش پیداست از جنس آلومینیوم می باشد و دارای رنگبندی های بسیار متنوعی می باشد که می توانید برای زیباتر کردن نمای کار، از این رنگبندی های مختلف استفاده کنید.

پاخور کابینت پی وی سی PVC از جنس پی وی سی و با روکش استیل می باشد که رنگ این نوع پاخور را می توانیم به رنگ نقره ای محدود کنیم.

استفاده از کدام جنس پاخور کابینت بهتر است ؟

به دلیل اینکه در آشپزخانه پخت و پز و شست و شو صورت می گیرد، استفاده از پاخور کابینت ام دی اف باعث می شود که در دراز مدت پاخور دچار پوسیدگی و خرابی شود که همین مسئله باعث می شود نمای ظاهری آشپزخانه تحت تاثیر قرار گیرد.

امروزه استفاده از پاخور کابینت آلومینیوم و پاخور کابینت پی وی سی PVC رایج شده که علاوه بر زیباتر کردن جلوه ی کابینت آشپزخانه، در برابر رطوبت مقاوم هستند و مانع عبور گرد و خاک به زیر کابینت نیز می شوند.

نحوه نصب پاخور کابینت

برای ” نصب پاخور کابینت ” باید با استفاده از ” کلیپس پاخور کابینت ” نصب را انجام دهید. ابتدا باید کلیپس را به پایه کابینت متصل کنید که کار راحتی می باشد و سادگی می توانید ” نصب کلیپس پاخور ” را انجام دهید. بعد از ” نصب کلیپس پاخور ” باید پاخور را به کلیپس پیچ کنید و بعد از پیچ کردن، پاخور کابینت قابل استفاده می باشد، به همین راحتی !

برند های پاخور کابینت

اگر بخواهیم معتبر ترین و بهترین برند های پاخور کابینت را نام ببریم می توانیم به برند های : پاخور کابینت ملونی | MELLONI ، پاخور کابینت فانتونی | FANTONI و پاخور کابینت سارو | SARO اشاره کنیم.

قفل سوییچی S45 سیفتی SAFETY
  • فاصله ۴۵
    سوییچی
  • رنگ : نقره ای،طلایی،مشکی،زیتونی
    ۱۰ سال گارانتی
قفل پهن کلیدی کلون KLUN
  • کلیدی
    ساخت ایران
  • ۵ سال گارانتی

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از پاخور کابینت و نصب پاخور کابینت داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments