پیج فیکس چیست ؟ - یراق دات کام

پیج فیکس چیست ؟


سهیل رضوی 5 آبان 1400 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

پیچ ها مدل های مختلفی دارند که قطعاً تابحال از آنها استفاده کرده اید و کاربرد آنها را می دانید. در صنعت چوب و کابینت سازی برای اتصال این کابینت ها از پیچ های مخصوصی استفاده می شود که این پیچ ها، پیچ ام دی اف MDF و یا پیچ فیکس می باشند.

ما در این مقاله قصد داریم با پیچ های فیکس آشنا شویم و بدانیم که انواع آن کدام ها هستند ؟ برای چه مواردی از پیچ فیکس استفاده می شود ؟ اندازه های آن چگونه است ؟ جنس پیچ فیکس چیست ؟ و سوالاتی از این دست که در حوزه ی این یراق بوجود می آید که ما قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم تا انتخاب بهتر و آشنایی بیشتری با پیچ های فیکس پیدا کنید. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

پیچ فیکس چیست ؟

پیچ فیکس ” همانطور که از نامش پیداست برای تثبیت قطعات تولید شده، بخصوص صفحات کابینت ام دی اف MDF مورد استفاده قرار می گیرد. برای اتصال ورق ها یا همان صفحات ام دی اف، اگر ورق ها 8 میلی متری باشد از پیچ فیکس 16 و اگر ورق ها 16 میلی متر باشد از پیچ فیکس 32 استفاده می شود. قطر پیچ هایی که در کابینت استفاده می شود 5 میلی متر و 8 میلی متر می باشد.

علاوه بر اتصال صفحات ام دی اف، از پیچ فیکس برای اتصال دستگیره درب های چوبی مانند دستگیره های پلاک استفاده می شود.

پیچ فیکس استحکام خوبی دارد و نصب کردن بسیار آسان می باشد که به همین دلیل از استفاده زیادی برخوردار است.

راجع به جنس پیچ فیکس لازم است بدانید که جنس بیشتر پیچ های فیکس از آهن آبکاری شده می باشد و همچنین بعضی از پیچ های فیکس دارای مدل های برنجی نیز می باشد که به طبع مدل های برنجی قیمت بالاتری دارند.

نکته ای که لازم است بدانید این است که اگر بخواهیم اندازه های پیچ های فیکس را بالاتر ببریم، می توانیم از بوشن های برنجی استفاده کنیم که این بوشن ها به ما این اجازه را می دهد که پیچ را در اندازه های مختلف استفاده کنیم.

انواع پیچ فیکس

پیچ فیکس از لحاظ کاربرد انواع مختلفی دارد که این مدل ها عبارتند از :

  • پیچ فیکس کابینت
  • پیچ فیکس دستگیره درب چوبی
  • پیچ فیکس تخت خواب

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از پیچ های فیکس داشته اید، خوشحال می شویم که در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments