چند راهکار برای تزیین خانه جدید - یراق دات کام

چند راهکار برای تزیین خانه جدید


سهیل رضوی 9 بهمن 1401 - 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

خانه جدید شما مانند یک بوم خالی است که به شما این فرصت را می دهد که آن را به فضایی شگفت انگیز تبدیل کنید. در حالی که سبک طراحی هرکس متفاوت است، اما یکسری نکات اصلی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. برای اینکه بدانید چگونه منزل خود را تزیین کنید، در ادامه لیستی از روش های “تزیین خانه” آورده شده است.

درب ورودی خانه را رنگ کنید

درب ورودی منزل شما تاثیر زیادی روی دکوراسیون خانه دارد. انتخاب یک درب زیبا از لحاظ رنگ و نقش یک ارتقاء آسان و مقرون به صرفه است که زیبایی شناسی طراحی شما را در بقیه قسمت های خانه تنظیم می کند. در مورد اینکه کدام رنگ را انتخاب کنید، بر اساس سلیقه خود این کار را انجام دهید.

به هر اتاق یک نقطه کانونی بدهید

تزیین-خانه-جدید

تصمیم بگیرید که می خواهید نقطه کانونی در هر اتاق کجا باشد. شاید این یک شومینه باشکوه، یک دیوار خاص یا منظره زیبا از طریق یک پنجره از کف تا سقف باشد. هرچه که هست، مبلمان و لوازم جانبی خود را بچینید تا نقطه کانونی را برجسته کنید.

نورپردازی خود را لایه بندی کنید

تزیین-منزل

برای عملکرد و نمایش، شما باید سه نوع روشنایی در هر اتاق داشته باشید: محیط، مانند نور گسترده اتاق که از چراغ ها می آید. نورپردازی، مانند چراغ های آویزان بر روی جزیره آشپزخانه یا چراغ رومیزی. و نورپردازی تاکیدی، مانند دیوارکوب که یک منطقه یا شی خاص را روشن می کند. استفاده از چندین نوع نورپردازی به هر اتاق ظاهر زیبایی می بخشد.

گیاهان آپارتمانی را اضافه کنید

تزئین-خانه

گیاهان آپارتمانی به هر اتاق حس زندگی می دهند. از قرار دادن چندین گیاه در یک فضا نترسید. شما می توانید انواع گیاه های آپارتمانی را روی قفسه ها و یا کف زمین قرار دهید. علاوه بر زیبایی، استفاده از گیاهان آپارتمانی هوا را تمیز نگه می دارد.

از آینه ها به صورت استراتژیک استفاده کنید

تزئین-منزل

برخی از طراحان بر این باورند که هر اتاق باید یک آینه داشته باشد، اما حتی اگر تا این حد پیش نروید، تزیین خانه با آینه می تواند به ویژه در اتاق های کوچک و تاریک مفید باشد. در فضاهای تنگ، آینه ها فضای بیشتری را القا می کنند و در نواحی سایه، نور را کاملاً منعکس می کنند.

برای آشنایی بیشتر با این موضوع توصیه می کنیم که مقاله مزایای استفاده از آینه در دکوراسیون را از مجله یراق دات کام مطالعه کنید.

مبلمان را باهم ترکیب کنید

راهکار-برای-تزیین-خانه

اختلاط و تطبیق قطعات مبلمان، جذابیت بصری و عمق بیشتری را به اتاق اضافه می کند. این کار می تواند به سادگی تزیین اتاق پذیرایی شما با یک میز چوبی تیره زیبا باشد که دارای صندلی است. در اتاق پذیرایی، می توانید از یک مبل دارای رنگ خنثی استفاده کنید تا با میز نهارخوری ست شود.

بافت های مختلف را باهم ترکیب کنید

یک شومینه کاشی کاری شده، یک فرش با رنگ خنثی و یک کاناپه چرمی که با اجسام فلزی ترکیب می شوند، ایده‌ای عالی برای تزیین دکوراسیون منزل است.

از آثار هنری استفاده کنید

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند این است که آثار هنری را انتخاب می کنند که برای دیواری که در آن آویزان می شود بسیار کوچک است. یک اشتباه دیگر، آویزان کردن آثار هنری بیش از حد بالا است، در واقع این آثار هنری همیشه باید در سطح چشم باشد.

در یک دیوار بزرگ، یک قطعه بزرگ و قاب شده را انتخاب کنید یا چندین فریم را برای ایجاد یک دیوار گالری گروه بندی کنید. قانون کلی استاندارد این است که آثار هنری باید دو سم تا سه چهارم فضای موجود روی دیوار را اِشغال کند.

چیزهایی که دوست ندارید را حذف کنید

چه یک لوستر گران قیمت که به صورت ناگهانی خریداری شده باشد یا یک قطعه مبلمان که سبک شما نیست، شما باید این ها را حذف کنید. شما باید مبلمان یا وسایلی را داشته باشید که آن ها را دوست دارید و خانه جدید این فرصت را به شما می دهد که وسایلی را که دوست ندارید حذف کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، شما می توانید دیدگاه های خود را در مورد اینکه چگونه منزل خود را تزیین کنیم با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments