گیاهان مناسب آپارتمان کدامند؟ - یراق دات کام

گیاهان مناسب آپارتمان کدامند؟


سهیل رضوی 12 بهمن 1401 - 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

امروزه افراد زیادی به گیاهان آپارتمانی (Indoor Plants For Apartments) علاقه پیدا کرده‌اند و از آنها در منزل خود استفاده می کنند چراکه این گیاهان نقش بسیار مهمی در دکوراسیون و زیبایی بیشتر آن دارند. حتی اگر شما فضای بزرگ یا باغی برای نگهداری این گیاهان ندارید، مشکلی نیست زیرا یکسری گیاهان مناسب برای آپارتمان وجود دارند که می توانند رشد کنند و زنده بمانند. مزیت استفاده از گیاهان در آپارتمان این است که علاوه بر زیبایی دکوراسیون خانه، حس زندگی و طراوت را ایجاد می کنند. به همین منظور ما در این مقاله به معرفی “گیاهان مناسب آپارتمان” پرداخته‌ایم تا بدانید کدام گیاه ها را لازم است خریداری کنید.

گیاه پتوس یا پوتوس

گیاهان-مناسب-برای-آپارتمان

اگر به دنبال راهی آسان برای شروع استفاده از گیاه در آپارتمان هستید، یک گیاه پتوس یا پوتوس برای ایحاد فضای سبز در آپارتمان شما عالی است. پتوس گیاهی است که نیاز به نگهداری کمی دارد و خودش شکوفا می شود! این گیاه را لازم است هر یک تا دو هفته یا زمانی که خاک آن کاملاً خشک می شود آبیاری کنید. در حالی که این گیاه با نور خورشید تطبیق پذیر است، اما برای یک آپارتمان تاریک تر انتخاب بسیار خوبی است زیرا برای رشد و شکوفایی خیلی به نور روشن نیاز ندارد.

همچنین اگر علاقه دارید گیاهی را انتخاب کنید که روی داربست یا دیوار شروع به رشد و بالا رفتن کند، پوتوس یا پتوس گزینه خوبی است. شما می توانید این گیاه را بالای یک قفسه کتاب بگذارید و یا آن را نزدیک درب قرار دهید تا یک گلدسته زیبا بسازید. علاوه بر این می توانید پتوس را از سقف آویزان کنید و اجازه دهید تا کف زمین رشد کند و کشیده شود. نکته جالب اینکه پتوس یک گیاه عالی برای آویزان کردن در حمام شماست، زیرا این گیاه به خوبی در محیط مرطوب رشد می کند.

پوتوس یا پتوس در انواع رنگ ها و شکل های بسیار وجود دارد، بنابراین می توانید برای زیباتر کردن فضای خود، تعدادی از آنها را انتخاب کنید.

گیاه مار یا سانسوریا

گیاهان-آپارتمانی

یکی دیگر از گیاهانی که نیاز به نگهداری کم دارد، گیاه سانسوریا یا مار است که بسیار دوست داشتنی می باشد. گیاه مار یا سانسوریا که بومی آفریقای جنوبی است به عنوان زبان مادر شوهر نیز شناخته می شود! این گیاه برای فضای آپارتمان بسیار عالیست زیرا به نور مستقیم خورشید نیاز ندارد. سانسوریا در یک گوشه سایه زنده می ماند و آفتاب غیر مستقیم و خاک بسیار خشک را ترجیح می دهد. این گیاه را فقط زمانی آبیاری کنید که کاملاً خشک شده باشد و همچنین مطمئن شوید که گلدانش سوراخ های زهکشی داشته باشد تا از پوسیدگی ریشه جلوگیری شود.

گیاه مار یا سانسوریا برگ هایی شبیه به شمشیر دارد که معمولاً تا 1.5 متر قد می کشد. همچنین در شرایط ایده‌آل، برگ های سنسوریا می توانند تا 2.5 متر رشد کنند!

این گیاه در انواع مختلف موجود است که به طور مثال رنگ های زرد، نقره‌ای، سفید و سبز نمونه هایی از گیاه سانسوریا می باشند.

گیاه سنسیو یا رشته مروارید

گیاهان-مناسب-خانه

اگر می خواهید به فضای پنجره آپارتمان خود کمی درام ببخشید، یک گیاه سنسیو یا رشته مروارید انتخاب مناسبی است. این ساکولنت (گیاه گوشتی) از جنوب غربی آفریقا می آید و مانند پتوس به صورت تاک رشد می کند. گیاه سنسیو به خاطر برگ های مروارید مانندش که از یک گلدان آویزان به پایین پراکنده می شوند، کاملاً زیباست.

گیاه سنسیو یا رشته مروارید به آب زیادی نیاز ندارد و تنها یک بار خیساندن در دو تا سه هفته کافیست. البته این گیاه از نور شدید خورشید لذت می برد و نگهداری آن در پنجره‌ای نور به آن می تابد گزینه‌ای عالی برای رشد سنسیو است.

گیاه پول چینی

گیاهان-مناسب-برای-خانه

اگر یک فضای خالی روی میز دارید، بهترین موقعیت است که از گیاه پول چینی استفاده کنید. این گیاه با نور روشن، غیر مستقیم و خاک با زهکشی خوب بهترین عملکرد را دارد. بر خلاف سایر گیاهان در این لیست، گیاه پول چینی به آبیاری منظم بیشتری نیاز دارد، اما مطمئن شوید که اجازه می دهید گیاه شما در این بین خشک می شود و سپس شروع به آبیاری آن می کنید.

حتماً هر چند روز یک بار این گیاه سبز رنگ را بچرخانید، زیرا به سمت نور متمایل می شود و با افزایش ارتفاع می تواند کج شود. پرزها که نسبتاً سریع رشد می کنند، معمولاً تا 30 سانتی متر می رسند، اما اگر به درستی بارور شوند و از آنها مراقبت شود، می توانند بلندتر شوند.

گیاه پول چینی بیشتر در بهار و تابستان رشد می کند و بچه های جدیدی تولید می کند که اگر از ابتدا آنها را در آب ریشه کن کنید، می توانند بریده شوند و به گیاهان جدید تبدیل شوند.

گیاه پنیر سوئیسی یا برگ انجیری

گیاهان-مناسب-منزل

به احتمال زیاد شما گیاه پنیر سوئیسی یا برگ انجیری را دیده‌اید. این گیاه قطعاً به بیشترین نگهداری نسبت به سایر گیاه هایی که ذکر کردیم دارد. این گیاه گرمسیری بومی جنوب مکزیک و بیشتر آمریکای مرکزی است. همچنین در نور روشن و نور غیر مستقیم متوسط بهترین رشد را دارد و هفته‌‌ای یک بار از خیساندن کامل لذت می برد. فقط مطمئن شوید که قبل از اضافه کردن آب بیشتر، اجازه می دهید که کمی خشک شود چراکه کف خیس باعث پوسیدگی ریشه می شود، به خصوص در گلدانی که سوراخ زهکشی ندارد.

این گیاه رنگ سبز چشمگیری را به خانه شما اضافه می کند. فضای خود را به معنای واقعی کلمه با یک پایه گیاهی کوچک ارتقا دهید و این گیاه سبز رنگ را به سمت پنجره بچرخانید، اگرچه به طور طبیعی به خودی خود به آن سمت متمایل می شود.

گیاه فیکوس لیراتا یا انجیر برگ کمانچه

گیاهان-مناسب-برای-منزل

این گیاه دارای برگ های مستطیلی زرق و برق دار است و برای دهه ها جزء اصلی آپارتمان ها بوده است، و امروزه محبوبیت گیاه فیکوس لیراتا یا انجیر برگ کمانچه دوباره افزایش یافته است.

این گیاه با داشتن آب فراوان، خاک حاصلخیز و نور روشن و غیر مستقیم خورشید، به هر فضای خالی در خانه شما شور و نشاط می بخشد.

گیاه گندمی یا عنکبوتی

گیاه-مناسب-آپارتمان

یک گیاه گندمی یا عنکبوتی به دلیل تطبیق پذیری که دارد، یکی از گیاهان مناسب آپارتمان است. آن را از یک قلاب آویزان کنید و اجازه دهید از سقف پایین بیاید، یا آن را روی پایه گیاهی یا بالای قفسه کتاب قرار دهید. برگ های روبان مانند آن روی دو طرف گلدانش می ریزند و به هر اتاقی بافت می دهند.

گیاهان عنکبوتی برای مبتدیان عالی هستند زیرا با آب معمولی و نور روشن و غیر مستقیم، تقریباً می توان آن ها را نادیده گرفت و به رشد خود رها کرد! این گیاه به طور منظم تکثیر می شود و بچه های آن را می توان جدا کرد و به گیاهان جدید تبدیل کرد.

سخن آخر

مهم نیست که با کدام گیاه شروع می کنید، به یاد داشته باشید که اینها موجودات زنده هستند و بنابراین آبیاری آنها را در برنامه هفتگی خود قرار دهید. گیاهان مناسب آپارتمان بسیار زیاد هستند و ما یکسری از معروف ترین های آن را نام بردیم. شما با این گیاهان می توانید فضای منزل خود را تزیین کنید و رشد گیاهان خود را تماشا کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به استفاده از گیاهان مناسب آپارتمان دارید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments