۹ موردی که باعث جلوگیری از کثیفی کابینت آشپزخانه می شود - یراق دات کام

۹ موردی که باعث جلوگیری از کثیفی کابینت آشپزخانه می شود


سهیل رضوی 1 خرداد 1401 - 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

تعداد کمی از افراد دوست دارند آشپزخانه خود را دائم تمیز کنند، اما تمیز کردن کابینت ها احتمالاً در انتهای کارهای ضروری برای منزل است. با استفاده از کابینت هایی که آسان تمیز می شود، می توانید زمان و انرژی مورد نیاز خود را کاهش دهید و به جای آن بر روی کارهای دلپذیر تر تمرکز کنید.

اگرچه کابینت ها معمولاً به عنوان سطوحی مانند میز و کف کثیف نمی شوند، اما به دلیل ماهیت عمودی، یراق آلات و ویژگی های خاص سطحشان، تمیز کردن آنها حتی بیشتر طول می کشد.

کابینت ها می توانند به سرعت با چربی و لکه ها کثیف شوند، به خصوص اگر در نزدیکی کابینت ها زیاد پخت و پز یا سرخ کردنی انجام می شود. بهترین گزینه برای یک آشپزخانه کم هزینه این است که به سراغ کابینت های اساسی بروید که فضای راحتی و فضای ذخیره سازی بالایی دارند و دکوراسیون فانتزی کمتری دارند.

ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم به مواردی که باعث جلوگیری از کثیف شدن کابینت های آشپزخانه خواهد شد، اشاره کنیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

از جزییات بیش از حد، ابعاد و پرداخت های فانتزی خودداری کنید

هنگامی که برای اولین بار برای کابینت آشپزخانه، به خصوص “دستگیره کابینت” را خرید می کنید، قبل از انتخاب نهایی، تمیز کردن آنها را در نظر بگیرید. درب های کابینت مدرن قطعات صاف و محکمی هستند که به راحتی با یک پارچه یا اسفنج پاک می شوند.

درب های دیگر با پنل های برجسته، تزیینات حکاکی شده یا کلاسیک بسیار دشوار تر خواهد بود. اگرچه چیزهایی مانند پنل های شیشه ای، مشبک ها و ویژگی های دیگر ممکن است بسیار جذاب به نظر برسند، ولی تمیز کردن آنها مشکل بزرگی خواهد بود.

گزینه های مختلف رنگ نیز می تواند به تمیز کردن کابینت شما کمک کند. روکش های ساتن یا براق را به جای مات انتخاب کنید و از تکنیک های هنری در رنگ کابینت ها اجتناب کنید.

جزییات زیاد در کابینت

از استفاده بیش از حد برش و ویژگی های افزودنی خودداری کنید

علاوه بر انتخاب درهای صاف مانند آنچه در بالا پیشنهاد شد، ساختار کابینتی را نیز انتخاب کنید که شامل تزیینات یا ویژگی های زیادی مانند قالب گیری ریلی سبک برای کابینت های پایینی نباشد.

همه این گزینه ها ممکن است زیبا به نظر برسند، اما نیاز به شستشوی بسیار بیشتری نسبت به سطوح ساده دارند. این به ویژه برای گزینه های سه بعدی که دارای فضاهای باز در طرفین یا پشت آنها هستند، مانند پایه های کابینت، صادق است.

اجتناب از رنگ هایی که لکه های روی آن به سختی پاک می شود

برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که رنگ براق هم دیدن و هم تمیز کردن لکه ها و کثیفی ها را آسان تر می کند. یکی از مواردی که باید در انتخاب روکش کابینت آشپزخانه خود در نظر بگیرید این است که چقدر کثیفی ظاهر می شود و اگر به هر طریقی آسیب ببیند تعمیر آن چقدر آسان خواهد بود.

یک آشپزخانه خوب و با نگهداری مناسب، نه تنها تمیز کردن را آسان تر می کند، بلکه ممکن است فقط هفته ای یکبار نیاز به تمیز کردن کامل آنها داشته باشید. به یاد داشته باشید که شستشوی بیش از حد می تواند به روکش کابینت آسیب برساند.

رنگ کابینت آشپزخانه

دانه های مناسب چوب می تواند کثیفی و لکه ها را استتار کند

در حالی که همیشه باید آشپزخانه خود را به طور مرتب تمیز کنید تا به بهترین شکل ظاهر شود و سالم بماند، گاهی اوقات لکه ها یا کثیفی روی کابینت ها سرسختانه از بین نمی روند. اگر می خواهید آشپزخانهٔ شما عمر طولانی تری داشته باشد و تمیز به نظر برسد، کابینت هایی را انتخاب کنید که کثیفی ها و لکه ها را استتار می کنند.

لکه های تیره بهتر عمل می کنند، به خصوص اگر کابینت های شما از چوب درخت بلوط ساخته شده باشند که دارای الگوی دانه های متمایز هستند. در حالی که افرا یک نوع چوب محبوب برای ساخت کابینت در آشپزخانه است، ظاهر صاف تر آن لکه ها و آسیب ها را آشکار تر می کند. دانه های چوب به زمان نگهداری و تمیز کردن کمتر کمک می کند و همچنین در هر خانه ای بسیار جذاب به نظر می رسد.

به جای گزینه های دیگر، کابینت های با انتهای صاف را انتخاب کنید

انتهای کابینت شما از تخته سه لایه یا هر چوبی که کابینت شما از آن ساخته شده تشکیل شده است که انتهای صاف در گوشه ها و جلوی سازه ایجاد می کند. این کار تمیز کردن آن را آسان تر می کند، زیرا هیچ برآمدگی یا سطوح مختلفی برای نگرانی وجود ندارد.

یکی دیگر از سبک هایی که در کابینت های آشپزخانه رایج است، مواردی است که به انتهای آن همسان می گویند. این اضلاع شامل ساخت و ساز سه بعدی یا برآمده با درب کابینت است. درست مانند تمیز کردن درب کابینت با طرح ها و نقش های زیاد، تمیز کردن انتهای این مدل کابینت ها نیز به زمان بیشتری نیاز دارد.

همیشه از یراق آلات کاربردی در درب کابینت استفاده کنید

منطقی است که یک درب کابینت بدون یراق آلات مناسب، سریع تر کثیف می شود. هنگامی که در حال آشپزی یا انجام کارهای دیگر در آشپزخانه هستید، دستان شما اغلب کثیف و یا روغنی است. اگر یک کابینت را بدون دستگیره کابینت باز کنید، همهٔ این کثیفی ها مستقیماً به درب کابینت منتقل می شود.

نه تنها داشتن “یراق آلات کابینت” به تمیز تر ماندن کابینت شما کمک می کند، بلکه موادی که انتخاب می کنید نیز می تواند آشپزخانه شما را برای مدت طولانی تری با طراوت نگه دارد.

فلزاتی مانند کروم و فولاد ضد زنگ، اثر انگشت و لکه ها را بسیار راحت تر از نیکل، سرامیک، ساتن یا برنز نشان می دهند.

هرگز از درب های شیشه ای کابینت استفاده نکنید

همانطور که در بالا ذکر شد، متریالی که برای درب های کابینت خود انتخاب می کنید، ارتباط زیادی با میزان نگهداری مورد نیاز برای حفظ ظاهر جدید و تمیز آن دارد. هیچ چیز به اندازه شیشه به شتسشو و جلا دادن مکرر نیاز ندارد.

گرد و غبار و مشکلات را به خود جذب می کند، اثر انگشت را به راحتی نشان می دهد و هرگونه چربی یا لکه چرب باعث می شود کابینت ها خیلی زودتر از چوب کثیف به نظر برسند.

بسیاری از صاحبان منازل از درهای کابینت شیشه ای لذت می برند زیرا سبکی جذاب و باز ایجاد می کند و ظروف داخل کابینت ها را به نمایش می گذارد. اگرچه هیچ ماده دیگری مانند شیشه شفاف نیست، اما گزینه های عالی دیگری نیز وجود دارد که می توانید همین حس را در آشپزخانه شما ایجاد کند.

از کابینت های باز و قفسه بندی خودداری کنید

به طور کلی درب کابینت به دلایلی وجود دارد؛ آنها نه تنها به دور نگه داشتن مواد غذایی و ظروف شما کمک می کنند، بلکه به تمیز نگه داشتن آنها نیز کمک می کنند. اگر قفسه های باز را نصب کنید، همه گرد و غبار، چربی و سایر کثیفی ها به جای درب کابینت بر روی بشقاب ها و کاسه های شما می ریزد.

این موضوع نه تنها به این معنی است که اگر می خواهید واقعاً آشپزخانه تمیز داشته باشید، باید هر بشقاب و کاسه را هر زمان که می خواهید از آن استفاده کنید، تمیز کنید، بلکه باید داخل قفسه ها و داخل کابینت ها را نیز به طور منظم تمیز کنید. 

اگر بشقاب ها و کاسه های تزیینی دارید که می خواهید بقیه افراد آن ها را ببیند، در نظر بگیرید که فقط یک مجموعه را به عنوان یک قطعه مرکزی روی میز قرار دهید.

برای به حداقل رساندن تعمیر و نگهداری، از آلودگی و چربی و رطوبت جلوگیری کنید

هیچ چیز به اندازه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از رسیدن کثیفی، گرد و غبار، چربی و رطوبت به کابینت ها، بر میزان نگهداری و تمیز کردن آشپزخانه تان تاثیر نمی گذارد. این امر بویژه در مورد کابینت سینک که ممکن است مرتب خیس و کثیف شود صادق است. مطمئن شوید که آب به هیچ چوبی نمی رسد یا ممکن است مشکلات پوسیدگی و کپک زدن داشته باشید که بسیار جدی تر از تمیز کردن است.

یک “هود آشپزخانه” قدرتمند نصب کنید تا دود و ذرات چربی قبل از رسیدن به کابینت ها از آشپزخانه خارج شوند. 

پیشگیری و بهترین انتخاب ها برای کابینت آشپزخانه می تواند به شما کمک کند که به جای تمیز کردن آشفتگی، زمان لذت بخش تری را صرف آشپزی یا غذا خوردن با دوستان و خانواده خود کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از کابینت هایی که کمترین کثیفی را به خود جذب می کنند و مواردی که باعث خودداری از کثیف شدن کابینت ها شده باشد، داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.         

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments