راهنمای خرید قفل کتابی - یراق دات کام

راهنمای خرید قفل کتابی


سهیل رضوی 29 دی 1400 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 9 دقیقه مطالعه
iOS 14

قفل کتابی“، قفلی که در این چندین سال گذشته و در حال حاضر جزء پر فروش ترین و محبوب ترین قفل های موجود در بازار می باشد که دلیل این محبوبیت به خاطر این است که “قفل کتابی” امنیت بالایی را برای اماکن و وسایل ما ایجاد می کند.

به دلیل پر استفاده بودن این قفل، تولید کنندگان قفل های کتابی مختلفی را از لحاظ وزن، جنس قفل، نوع کلید و سایر مشخصات دیگر تولید کرده اند که دلیل این تنوع به خاطر تقاضا زیاد برای خرید قفل کتابی می باشد.

ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم قفل کتابی را به طور کامل بررسی کنیم و به سوالاتی از قبیل کاربرد قفل کتابی ؟ “انواع قفل کتابی” ؟ “ساختار قفل کتابی” و “اجزای داخلی قفل کتابی” ؟ “نکاتی درباره قفل کتابی” ؟ “بهترین مارک قفل کتابی” ؟ و غیره پاسخ دهیم تا شما عزیزان انتخاب بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

کاربرد قفل کتابی

قفل کتابی بیشترین کاربرد را برای قفل کردن کرکره مغازه از جمله کرکره های آهنی، آکاردئونی و برقی، بستن زنجیرها به چرخ موتور سیکلت و قفل کردن فرمان و پدال خودرو، درب منازل و درب انبارها را دارد.

با افزایش آمار سرقت در جامعه و همچنین بالا رفتن قیمت سرمایه ها، استفاده از قفل کتابی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده چراکه هیچکسی دلش نمی خواهد که به خاطر استفاده نکردن از قفل مناسب و با امنیت بالا، اموال خود را از دست بدهد.

به طور خلاصه باید بگوییم که امنیت و سهولت استفاده از اصلی ترین دلیل های استفاده و “خرید قفل کتابی” می باشد.

انواع قفل کتابی

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، قفل های کتابی از لحاظ جنس، وزن و ایجاد امنیت مدل های مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

قفل کتابی فولادی

قفل کتابی فولادی” از ایمنی و استحکام بسیار بالایی برخوردار است و جزء بهترین قفل های بازار محسوب می شود که اجزای داخلی قفل کتابی فولادی به این شکل است که کلاً از فولاد تشکیل شده و برای دسترسی به ساختار داخلی قفل کتابی فولادی باید جای کلید یا خود قفل را خُرد کنید.

سارقین معمولاً از اسید برای باز کردن قفل های کتابی استفاده می کنند که در “قفل کتابی فولادی” مدل های ضد اسید نیز وجود دارد که همین مسئله باعث شده امنیت این مدل ها دوچندان شود.

به دلیل بالا بودن “قیمت قفل کتابی فولادی“، تولید مدل های طرح فولادی گسترش پیدا کرده که باعث شده مدل های طرح فولادی نیز از استقبال خوبی برخوردار باشند؛ البته لازم است بدانید که اصلی ترین دلیل بالا بودن قیمت قفل کتابی فولادی به خاطر فلز فولاد و سختکاری ای که در آن انجام می شود است ولی “قفل کتابی های طرح فولادی” دیگر به صورت فولاد آب دیده ( سخت کاری ) نیستند و به طبع قیمت پایین ترین دارند.

قفل کتابی روکش دار

قفل کتابی روکش دار” از امنیت قابل قبولی برخوردار است زیرا اجزای داخلی این قفل از آهن یا برنج و یا سرب تشکیل شده و روی آن یک روکش دیگر از جنس فولاد و یا استیل کشیده شده است که به همین دلیل به آن “قفل کتابی روکشدار” می گویند.

از مزیت های اصلی قفل کتابی روکشدار این است که دارای ساختار داخلی قفل کتابی از سیلندرهای با پین زیاد، مغزی یا توپی برنجی و همچنین ظاهری خاص و چشم نواز می باشد.

انواع قفل کتابی

قفل کتابی ساده

ساختار “قفل کتابی ساده” به این شکل است که معمولاً برنجی می باشند و تا حدودی شبیه به قفل های آویز می باشند که این قفل ها از قیمت خرید مناسبی برخوردار می باشد ولی از لحاظ امنیت، به خوبی قفل های کتابی فولادی و روکش دار نمی باشند و بیشتر می توانید از قفل کتابی ساده برای قفل کردن مکان ها یا وسایلی استفاده کنید که مسئله امنیت آنها خیلی حائز اهمیت نمی باشد.

قفل کتابی گیرا” ، “قفل کتابی کلاویس” و “قفل کتابی پارس” از معروف ترین برندهای قفل کتابی ساده می باشند.

خرید قفل کتابی

برای “خرید قفل کتابی” یکسری نکات وجود دارد که قصد داریم با بررسی این نکات، به طور کامل راهنمای خرید قفل کتابی را بررسی کرده باشیم که این موارد به صورت زیر می باشند :

  • همانطور که پیش تر نیز اشاره شد دلیل برتری قفل های کتابی نسبت به بقیه قفل ها، امنیت بالای آن می باشد که از لحاظ امنیتی اول مدل های فولادی قرار دارند، دوم مدل های روکش دار و سوم مدل های ساده قرار می گیرند.
  • یکسری موارد برای خرید قفل کتابی مد نظر قرار می گیرد که شامل : قیمت، اندازه و نوع کلید می باشد که قیمت مدل فولادی گران تر از بقیه مدل ها می باشد که دلیل این مسئله به خاطر فلز فولاد و سختکاری که بر روی قفل و میله آن انجام می شود است.
  • قفل کتابی دارای سایز های مختلفی است که این اندازه ها به صورت 60 ، 70 ، 80 ، 90 و 100 میلی متری می باشند.
  • کلید های قفل کتابی قبلاً معمولاً به صورت سولکسی بودند و به دلیل اینکه کلید سولکسی ساخت و کپی کردن آن مشکل است، رفته رفته استفاده از آن کمتر شد و در حال حاضر بیشتر از کلید های معمولی و کامپیوتری استفاده می شود.
  • نکته ی آخری که بد نیست بدانید این است که فرض کنید میله ای که از قفل بیرون می آید از سمت راست است و کلید هم از سمت راست وارد قفل می شود که به این مدل ها، کلید میله یک طرف می گویند که موارد استفاده از این قفل ها بیشتر برای گارد های درب آپارتمان است. حالا اگر قفل کتابی کلید میله یک طرف نباشد و بخواهیم قفل را سمت دیوار ببندیم، کلید سمت چپ قرار دارد و قفل ( میله ) از سمت راست خارج می شود که دیوار مانع آن می شود و نمی توان به درستی از قفل استفاده کرد.

بهترین مارک قفل کتابی

برندهایی که در بازار وجود دارند شامل برندهای ایرانی و خارجی می شود که به طور مثال می توانیم به “قفل کتابی ایتالیایی” اشاره کنیم که شامل : “قفل کتابی سیزا” ، “قفل کتابی ویرو” و “قفل کتابی ایزو” جزء بهترین های “قفل کتابی ایتالیایی” هستند. قفل های کتابی چینی شامل : “قفل کتابی کلون” ، “قفل کتابی کلاویس“، “قفل کتابی باتیس” و “قفل کتابی کبالت” هستند. و در نهایت برندهای ایرانی شامل : “قفل کتابی دلتا” ، “قفل کتابی پارس” ، “قفل کتابی گیرا” ، “قفل کتابی منیر صنعت” و “قفل کتابی حدید” می باشند.

قفل سوییچی S45 سیفتی SAFETY
  • فاصله ۴۵
    سوییچی
  • رنگ : نقره ای،طلایی،مشکی،زیتونی
    ۱۰ سال گارانتی
قفل پهن کلیدی کلون KLUN
  • کلیدی
    ساخت ایران
  • ۵ سال گارانتی

در پایان امیدواریم با بررسی هایی که از جنبه های گوناگون انجام دادیم انتخاب بهتر و دقیق تری بر حسب نیازتان داشته باشید، شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به راهنمایی با کارشناسان ما در یراق دات کام تماس بگیرید تا شما را برای خرید قفل کتابی کمک کنند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم اگر تجربه ای راجع به خرید و استفاده از قفل کتابی داشته اید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments