آشنایی با دستگیره دیجیتال - یراق دات کام

آشنایی با دستگیره دیجیتال


یراق دات کام 22 مهر 1400 - آخرین ویرایش در22 آبان 1401 6 دقیقه مطالعه
iOS 14

دستگیره دیجیتال ” ، دستگیره ای که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و مورد اسقبال افراد قرار گرفته ولی آیا با این دستگیره آشنایی دارید ؟ از طریق دستگیره دیجیتال چگونه ورود و خروج صورت می گیرد ؟ دستگیره دیجیتال چه ویژگی هایی دارد ؟ امنیت آن چطور است ؟ اینها سوالاتی است که برای خرید این دستگیره برای افراد مختلفی پیش می آید و ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم به سوالات پاسخ بدیم تا بیشتر با این دستگیره آشنا شوید و انتخاب بهتری داشته باشید. با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

دستگیره دیجیتال چیست ؟

دستگیره دیجیتال یکی از تکنولوژی های جدید ورود و خروج افراد است که این دستگیره باعث شده تا دیگر احتیاجی به حمل دسته های کلید حجیم نداشته باشید و یا نگران گم شدن و یا جا گذاشتن کلیدها نشوید. دستگیره دیجیتال علاوه بر راحت تر کردن کار ما، امنیت و زیبایی خاصی را برای محیط مدنظر فراهم می کند.

معمولاً به روی بیشتر درب ها، قفل های مکانیکی نصب هستش. قفل هایی که در درب ورودی واحد آپارتمان استفاده می شوند به صورت سوییچی، ضد سرقت و کمکی است که زبانه قفل شو این قفل ها با چرخش کلید حرکت می کند و درب را قفل می کند. دستگیره دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست و به همین شکل عمل می کند ولی با این تفاوت که به صورت دیجیتالی ( بدون کلید ) و با روش هایی از جمله : اثر انگشت، کد و یا کارتی انجام می شود.

البته لازم است بدانید که دستگیره های دیجیتال دارای کلید نیز هستند که دلیل وجود داشتن کلیدها، برای مواقعی ضروری مانند رفتن برق است تا بتوانید درب را باز کنید.

دستگیره های دیجیتالی که در بازار موجود هستند از لحاظ ظاهری به دو بخش مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می شوند که اکثراً مدل های مدرن مورد استقبال قرار می گیرند. مدل های کلاسیک دارای طرح های مخصوص به خود هستند که اگر دکوراسیون شما به صورت کلاسیک باشد می توانید از مدل های کلاسیک دستگیره دیجیتال استفاده کنید.

دستگیره دیجیتال مدرن و کلاسیک

دستگیره دیجیتال مدرن و کلاسیک

انواع دستگیره دیجیتال از لحاظ رابط کاربری

کدینگ

در این دستگیره ها می توانید با تعریف کردن رمز عبور، درب را باز کنید.

رمز عبور

اثر انگشت

این دستگیره ها دارای حسگر اثر انگشت می باشند که با تعریف کردن اثر انگشت افراد برای دستگاه، می توانید ورود و خروج را کنترل کنید.

اثر انگشت

کارت

این دستگیره ها به دستگیره های هتلی معروفند چونکه این مدل دستگیره بیشتر در درب های هتل مورد استفاده قرار می گیرد و با کارت مخصوص به خود باز خواهند شد.

کارتی

تشخیص چهره

دستگیره هایی که قابلیت تشخیص چهره دارند تا حد زیادی امنیت را بالا خواهند برد و همچنین سهولت رفت و آمد را نیز افزایش می دهند که یکی از قابلیت های جالب توجه این دستگیره ها می باشد.

تشخیص چهره

ویژگی های دستگیره دیجیتال

ریموت

دستگیره های دیجیتال قابلیت نصب ریموت را دارند که این ویژگی باعث شده باز و بسته کردن قفل دستگیره دیجیتال آسان تر شود که این قابلیت بیشتر برای دفاتر و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد تا منشی ها به راحتی بتوانند کنترل ورود و خروج را انجام دهند.

زبانه

زبانه دستگیره دیجیتال به صورت دو تایی می باشد که وقتی قفل شود این دو زبانه سرجای خودشان قرار می گیرند.

آلارم

بعضی از دستگیره های دیجیتال دارای آلارم می باشد اگر فردی بخواهد بر خلاف روش های کد، کارت، اثر انگشت و یا تشخیص چهره ورود کند، این دستگیره آلارم خواهد زد.

آلارم آتش سوزی

دستگیره های دیجیتال قابلیتی دارند که اگر محیط دچار آتش سوزی شود، آلارم دستگیره دیجیتال به صدا در می آید.

اتصال به گوشی های هوشمند

با نصب اپلیکشین های مخصوص این دستگیره ها می توانید به راحتی و با استفاده از تلفن همراه خود ورود و خروج را انجام دهید. همچنین در صورت حضور نداشتن در مکان، با استفاده از این اپلیکیشن ها می توانید قفل را باز کنید که این ویژگی باعث می شود در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی درب را باز کنید.

اتصال بیسیم به دستگیره دیجیتال

این ویژگی باعث می شود که از طریق بلوتوث و یا وای فای به دستگیره دیجیتال متصل شوید و کنترل کردن درب ورودی راحت تر شود. اتصال به دستگیره دیجیتال از طریق وای فای این امکان را بوجود می آورد که از راه دور هم بتوانید درب را کنترل کنید.

سیستم امنیتی دستگیره دیجیتال

اصلی ترین نکته در انتخاب هر قفلی، امنیت آن می باشد که دستگیره دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست. آلیاژ های مقاومی که در بدنه و قطعات داخلی این دستگیره بکار رفته باعث شده که امنیت بالایی را برای درب رقم بزند.

سیستم قفل هوشمندی که این دستگیره دارد باعث می شود بعد از ورود هر یک از افراد و بسته شدن درب، سیستم قفل شود و نفر بعدی ای که قصد ورود دارد، مجبور باشد دوباره رمز عبور را وارد کند.

رنگ های دستگیره دیجیتال

دستگیره دیجیتال رنگبندی های مختلفی دارد که این رنگ ها عبارتند از :

  • زیتونی
  • مشکی
  • نقره ای
  • سفید
  • طلایی

برندهای دستگیره دیجیتال

بهترین و معروف ترین برندهای دستگیره دیجیتال شامل موارد زیر هستند :

  • سامسونگ | SAMSUNG
  • اچ تی ان | HTN
  • یوکا | YUCCA
  • فیلیپس | PHILIPS
  • ای لاک | ALOCK
  • گیت من | GATEMAN

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از دستگیره دیجیتال داشته اید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :