لولا کابینت توکار و نحوه نصب آن - یراق دات کام

لولا کابینت توکار و نحوه نصب آن


سهیل رضوی 20 مرداد 1400 - آخرین ویرایش در22 آبان 1401 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

لولا وظیفه ی اتصال درب به یونیت را دارد و باعث می شود که درب کابینت به طور صحیحی باز و بسته شود، ما در این مقاله از سری مقاله های یراق دات کام به بررسی ” لولا کابینت توکار ” خواهیم پرداخت، با ما در ادامه همراه باشید.

خرید لولا توکار

آشنایی با لولا کابینت توکار

نام دیگر لولا کابینت توکار، لولا خم است است و برای جاهایی استفاده می کنیم که می خواهیم درب کابینت را داخل یونیت قرار دهیم ، عملکرد اصلی لولاها این است که باعث می شود درب کابینت به بدنه یا یونیت متصل شود و معمولاً به طور عادی درب کابینت روی یونیت قرار می گیرد ولی در مواقعی احتیاج است درب داخل چارچوب یونیت قرا بگیرد که از لولا توکار یا خم استفاده می کنیم.

جنس لولا کابینت توکار

لولا کابینت توکار اکثراً دارای جنسی از نوع آهن است ولی بعضی مدل ها نیز وجود دارد که از جنس استیل است ولی رایج ترین جنس لولا کابینت توکار همان آهنی است.

انواع لولا کابینت توکار

  • لولا کابینت توکار ساده
  • لولا کابینت توکار آرام بند

اصلی ترین تفاوت لولا کابینت توکار ساده با لولا کابینت توکار آرام بند در این است که در مدل ساده وقتی درب کابینت را رها می کنیم، درب با شدت بیشتری بسته می شود ولی در مدل آرام بند همانطور که از نامش پیداست درب کابینت به طرز آهسته تری بسته می شود.

انواع لولا توکار

عوامل موثر بر قیمت لولا کابینت توکار

بسته به نوع برندی که انتخاب می کنید بر روی قیمت خرید لولا کابینت توکار تاثیر می گذارد، برندهای چینی، اتریشی، ترکیه ای و آلمانی در بازار موجود است که قیمت های این برندها با هم تفاوت دارند.

همچنین این نکته را لازم است بدانید که انتخاب بین لولا کابینت توکار ساده یا لولا کابینت توکار آرام بند در قیمت خرید موثر است، بین این دو مدل تفاوت قیمت وجود دارد و قیمت مدل آرام بند بیشتر از ساده می باشد.

نحوه ی نصب لولا کابینت توکار

اندازه گیری و مشخص کردن محل نصب

معمولا نکته ای که برای اندازه گیری و انتخاب محل نصب باید رعایت شود فاصله ی لولا از لبه ی درب کابینت است که این فاصله چیزی در حدود 20 میلی متر است البته این فاصله برای هر کابینت یکسان نیست و می تواند کمتر یا بیشتر شود.

نصب پیچ ها و لولا

پیچ های مخصوص ام دی اف را باید تهیه کنید که معمولا سه و نیم سانت هستند، شما پس از اینکه محل قرار گیری پیچ ها را مشخص کردید با دریل جای پیچ ها را سوراخ می کنید سپس لولا را در جای مناسب خود قرار داده و با سفت کردن پیچ ها موفق به نصب لولا توکار می شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، از شما عزیزان خواهشمندیم که تجربه های خود را راجع به استفاده از لولا کابینت توکار با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments