آشنایی با لولا معکوس - یراق دات کام

آشنایی با لولا معکوس


سهیل رضوی 30 مرداد 1400 - آخرین ویرایش در22 آبان 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

لولا معکوس یکی از لولاهای متفاوتی است که فنر آن به صورت معکوس عمل می کند یعنی زمانی که لولا را نصب می کنیم بجای اینکه درب را ببندد درب را باز می کند، به طور کلی مکانیزم لولا معکوس برعکس لولاهای معمولی است و در صورت استفاده از لولا معکوس درب در حالت عادی باز خواهد بود.

لولا معکوس

کاربرد لولا معکوس

کاربرد لولا معکوس معمولاً برای درب های تاچ ( بدون دستگیره ) یا مگنتی است، عملکرد این لولا به این شکل است که وقتی درب را فشار می دهیم مگنت عمل می کند و باعث می شود که درب مقداری از یونیت فاصله بگیرد سپس با کشیدن درب، لولا معکوس عمل می کند و درب را کامل باز می کند.

لولا معکوس بیشتر برای درب های کمد استخر و باشگاه استفاده می شود، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی می خواهید کمدی خالی در باشگاه یا استخر پیدا کنید مجبور هستید که دونه به دونه درب های کمد را باز کنید که این قضیه می تواند وقت گیر باشد به همین دلیل اگر از لولا معکوس در درب های کمد استفاده شده باشد درب در حالت عادی باز می باشد و احتیاجی به باز کردن درب نخواهید داشت.

بد نیست بدانید که در حالت تاچ از لولای خلاص هم استفاده می کنند که لولای خلاص فنر ندارد و به صورت آزاد حرکت می کند و معمولاً از لولای خلاص برای درب های تاچ استفاده می شود.

نصب لولا معکوس

برای نصب لولا معکوس شما اول احتیاج به ایجاد حفره ای بر روی درب دارید تا کاسه ی لولا در این حفره به خوبی قرار گیرد سپس با پیچ های مناسب این لولا که معمولا 1.5 سانت است لولا را سفت می کنید.

اگر لولا معکوس دارای پمپ باشد شما می توانید با پیچ های رگلاژ که در داخل لولا وجود دارد موقعیت و جایگاه این لولا را در جهت های مختلف تنظیم کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، از شما عزیزان خواهشمندیم که اگر تجربه ای راجع به استفاده از لولا معکوس دارید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments