ممبران چیست؟ - یراق دات کام

ممبران چیست؟


ک. متین 9 بهمن 1399 - آخرین ویرایش در1 مهر 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

کابینت ممبران

طراحی و دکور آشپزخانه تاثیر زیادی بر زیبایی کل خانه دارد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش‌ها در خانه، آشپزخانه ها هستند که بیشتر کارهای خانه در آن انجام می شود و تردد افراد به آشپزخانه زیاد است. پس باید با دقت بیشتری کابینت را انتخاب کنیم که از نظر ظاهری دلنشین و زیبا باشد، از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار باشد و باعث خستگی دید افراد نشود.

کابینت های آشپزخانه از جنس های مختلفی مثل کابینت ام دی اف ساده، کابینت تمام چوب، کابینت ‌هایگلس، کابینت فلزی، “کابینت ممبران” ساخته می‌شوند. کابینت ممبران یکی از مدل هایی است که در چند وقت اخیر توجه خیلی از افراد را به خود جلب کرده و از زیبایی خاصی برخودار است.

قیمت و انواع دستگیره های سرامیکی 

ممبران چیست؟

ممبران ، وکیوم روکش پی‌وی‌سی هستند که بر روی جنس‌های مختلف از جمله‌ ام دی اف، چوب یا نئوپان کشیده می‌شوند. اکثراً متریال خام کابینت‌های ممبران ام دی اف است. از ویژگی های ممبران ایجاد ستون های طرح دار یا اصطلاحا کنده کاری شده و همچنین ایجاد طرح های دلخواه بر روی درب ها، عدم نفوذ آب و رطوبت به لایه‌های ام دی اف که به نسبت بقیه کابینت‌ها در زمینه رطوبت و آب قوی‌تر است هستند.

کابینت‌های ممبران دارای طرح های مختلفی هستند ولی اغلب در طرح های کلاسیک ساخته شده اند که باید با توجه به این نکته مهم، دستگیره مناسب آن را انتخاب کنید. دستگیره ها از قطعه های مورد نیاز در کابینت هستند که وجود شان بسیار ضروری است و در زیبایی و شکل ظاهری کابینت نقش مهمی دارند.

دستگیره-ممبران

دستگیره-ممبران

دستگیره کابینت ممبران

دستگیره‌های سرامیکی، پتینه شده، برنزی، دسته‌های آویز و سایر دستگیره‌هایی که تزئینی هستند را در ممبران به کار می برند. کابینت‌های ممبران اکثراّ کلاسیک‌ اند و دستگیره کابینت خاصی برای این نوع کابینت وجود ندارد. برای این نوع کابینت میتوان از دو نوع دستگیره تک پیچ و دو پیچ با توجه به مدل کابینت استفاده کرد.

دستگیره های سرامیکی دو پیچ از دو بخش تشکیل شدند که قسمت متصل به در کابینت فلزی بوده و قسمت وسط آن از سرامیک که بر روی آن گاهی ساده بوده و طرحی ندارد و گاهی نقش های خاص یا طرح های سنتی کشیده شده است.

انتخاب نوع دستگیره شما، بستگی به رنگ کابینت شما دارد. به دلیل رنگ های روشن این کابینت ها مانند صدفی، سفید طلایی و سفید دستگیره کابینت سرامیکی مورد استقبال قرار گرفته و از این مدل استفاده می‌کنند. و البته در رنگ های قهوه ای هم ساخته و تولید شده اند.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments