پریز توکار و 7 مدل آن - یراق دات کام

پریز توکار و 7 مدل آن


سهیل رضوی 10 شهریور 1400 - آخرین ویرایش در22 آبان 1401 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

تا حالا از ” پریز توکار کابینت ” استفاده کرده اید ؟ و با مدل های آن آشنایی دارید ؟ ما در تیم تحریریه یراق دات کام می خواهیم به بررسی پریز توکار کابینت و کاربردهای آن بپردازیم و همچنین با انواع آن آشنا شویم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

خرید پریز توکار

پریز توکار کابینت چیست ؟

وسایل برقی جزء جدانشدنی آشپزخانه ها هستند که با پیشرفت تکنولوژی این وسایل برقی گسترش زیادی پیدا کرده اند، این وسایل به دلیل سیستم های پیشرفته ای که دارند احتیاج به برق رسانی مناسب دارند تا دچار خرابی و مشکل نشوند. به طور مثال وسایلی مانند : یخچال، لباسشویی، قهوه ساز، گاز و مایکروفر وجود دارند که این وسایل احتیاج به برق دارند ولی ممکن است تعداد پریزها محدود باشد که این مسئله می تواند مشکل ساز شود.

اینجاست که انواع پریز توکار کابینت بوجود آمد تا مشکل برق رسانی مناسب و تعداد پریزهای موجود حل کند و علاوه بر آن، پریزها توانستند زیبایی و راحتی را برای آشپزخانه ، ادارات یا محیط منزل ایجاد کنند.

انواع پریز توکار کابینت

پریز توکار مستطیلی

پریز توکار مستطیلی یکی از رایج ترین و پر استفاده ترین مدل های پریز توکار کابینت می باشد که دارای تعداد مختلفی پریز برق و تعدادی پورت USB، پورت VGA، پورت HDMI ، شبکه و تلفن است، پریز توکار مستطیلی فضای کمی از یونیت کابینت یا میز را اشغال می کند و همچنین دارای رنگبندی های متنوعی است که می توانید با رنگ یونیت کابینت یا میز سِت کنید.

پریز توکار مستطیلی دارای مدل های فشاری و دکمه ای است که می توانید با فشار دادن و یا زدن دکمه قاب پریز را باز کنید و از آن استفاده کنید.

پریز توکار مستطیلی

پریز توکار مستطیلی

پریز توکار استوانه ای

همانطور که از نام محصول پیداست به صورت استوانه ای می باشد و داخل یونیت کابینت یا میز قرار می گیرد که به صورت مگنتی باز می شود یعنی در حالت بسته وقتی به داخل فشار می دهیم قسمتی از این پریز بیرون می آید و سپس پریز را کامل به بیرون می کشیم و می توانیم از آن استفاده کنیم، پریز توکار استوانه ای نیز دارای پریز برق های مختلف و انواع پورت ها از جمله : پورت USB، پورت VGA، پورت HDMI ، شبکه و تلفن می باشد. همچنین بعضی از مدل های پریز توکار استوانه ای دارای شارژر وایرلس می باشد که می توانید تلفن همراه خود را به راحتی و بدون استفاده از سیم شارژ کنید که همین مورد یکی از امکانات جالب توجه پریز توکار استوانه ای می باشد.

پریز توکار استوانه ای

پریز توکار استوانه ای

پریز توکار دیواری

پریز توکار دیواری بهترین گزینه برای محیط کار می باشد چون معمولاً در محیط کار سیم های اتصال زیادی وجود دارد که می توانید با نصب پریز توکار دیواری سیم ها را به داخل آن بکشید و محیط را از شلوغی و بهم ریختگی سیم ها خلاص کنید، پریز توکار دیواری دارای تعدادی سوکت برق و همچنین دارای پورت هایی مانند USB، CAT6 و USB DATA می باشد.

به خاطر اینکه دیوار ها رنگ های مختلفی دارند باعث شده که پریز توکارهای دیواری هم دارای رنگبندی های مختلفی باشد که شما می توانید این پریز را با رنگ دیوار محیط هماهنگ کنید.

پریز توکار دیواری

پریز توکار دیواری

پریز توکار موتور دار لمسی

به این خاطر به این پریز ها موتور دارد لمسی می گویند چون که در بالای این پریز یک دکمه ی لمسی وجود دارد که وقتی آنرا لمس می کنید پریز بیرون می آید ولی مانند پریز استوانه ای نیست که بخواهیم با دست پریز را بیرون بکشیم. پریز موتور دار لمسی دارای یک سوکت برق، یک پورت USB و همچنین محافظ برق است، از دیگر نکات جالب توجه این پریز این است که دارای اسپیکر می باشد و وقتی تلفن همراه خود را از طریق بلوتوث به آن وصل می کنیم می توانیم به موسیقی گوش دهیم.

این پریز ها عملکردی هوشمند دارند یعنی اگر موقع استفاده از آن به صورت اتفاقی دست شما آنرا لمس کند این پریز بسته نخواهد شد. از دیگر مواردی که می توانیم به آن اشاره داشته باشیم چراغ های ال ای دی روی آن است که باعث می شود زیبایی خاصی را ایجاد کند.

پریز توکار موتور دار لمسی

پریز توکار موتور دار لمسی

پریز توکار کشویی

پریز توکار کشویی به صورت مخفی بر روی میزها و یونیت های کابینت قرار می گیرد که می توان قاب روی آنرا باز و بسته کرد و از آن استفاده کرد. پریز توکار کشویی دارای سه پریز برق می باشد ولی پورت های مختلفی ندارد، پریز توکار کشویی به صورت باریک می باشد که همین مورد می تواند میز یا یونیت شما را کمتر شلوغ و یکدست کند.

پریز توکار کشویی

پریز توکار کشویی

پریز گرد

پریز گرد دارای مدل های توکار و روکار است. این مدل از پریزها دارای یک پریز برق می باشد که معمولاً برای جاهایی استفاده می شود که پریز برق به اندازه کافی وجود دارد و می وخواهیم یک پریز اضافه تر داشته باشیم و همچنین دارای یک پورت USB نیز است. پریز گرد دارای یک کابل برق می باشد که می توانید آنرا به برق وصل کنید و در هر جای محیط کار و یا منزل از آن استفاده کنید.

پریز گرد مانند پریز استوانه ای بیرون نمی آید و شما می بایست برای استفاده درب روی پریز برق را باز کنید، برای نصب این پریز به صورت توکار فقط کافی است که اندازه ی قطر پریز را بر روی سطح میز یا کابینت سوراخ کنید و داخل آن قرار دهید و در نهایت پیچ چفت آنرا سفت کنید.

پریز توکار گرد

پریز توکار گرد

پریز کنج

این پریزها روکار محسوب می شوند و اکثراً در کنج دیوار آشپزخانه ها و دیگر دیوارها می توانید استفاده کنید، پریز کنج از پشت دارای قالبی مثلثی شکل است که باعث می شود به خوبی بر روی کنج دیوار قرار بگیرد و همچنین دارای دکمه ای است که می توانید پریز را خاموش یا روشن کنید. پریز کنج دارای مدل های سه پریز و چهار پریز است ولی می تواند دارای پریز برق های بیشتری نیز باشد. پریز توکار کنج دارای پورت های مختلفی از جمله : USB  و HDMI  می باشد.

پریز کنج

پریز کنج

برندهای پریز توکار کابینت

برندهای با کیفیتی در بازار وجود دارند که شما می توانید آنها را تهیه کنید، بهترین برندهای پریز توکار کابینت عبارتند از :

  • پریز توکار کابینت ملونی | Melloni
  • پریز توکار کابینت فانتونی | Fantoni

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، از شما عزیزان می خواهیم که اگر تجربه ای راجع به استفاده از انواع پریز توکار کابینت داشته اید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments